Newbee hier

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Newbee hier

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Feb 2015, 21:35

Hi,

Niet nieuw in de whisky's, wel op dit forum. Mijn naam is Edwin, 47, getrouwd en 2 prachtige jochies. Single malts drink ik al sinds begin jaren 90, voordat de internet hype toesloeg. Moet zeggen dat het toch wel handig is om op een makkelijke manier je info te halen. Reviews her en der natuurlijk, hoewel het toch ook altijd spannend blijft een onbekende fles te proberen. Vaak kom je bij veel dezelfde distilleerderijen terecht, Ardbeg, Glenfarclas, Aberlour, Lahproaig, Coal Ila, Glendronach heb ik altijd wel een paar varianten van in de kast staan. Liefst de cask strenght versies :bigsmile
Ik vind dat goede whisky er is om te drinken, niet op in een kassie te zetten en te zien of ie meer waard wordt. Doodzonde hoe mooie Ardbeg 1977's etc staan te verpieteren omdat ze gekocht zijn door een speculant in plaats van een liefhebber die 'm wil proeven..
Recent een fantastische Glenlivet 1940-1982 gekocht (duur uiteraard, maar voor een destillaat van 1940 mag dat ook) om in juni samen met m'n pa zijn 75e verjaardag te vieren. En zeg nou zelf; wat is er mooier dan zo'n mijlpaal te vieren met een fles die is gedestilleerd een paar maanden voor zijn geboorte! Ik vind dat whisky daarvoor wordt gemaakt, door mensen die het met net zoveel liefde (of meer) maken als dat wij het nippen :Slainte
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Niet om populariteit polls te winnen, maar voor de echte liefhebber is het wellicht handig te weten dat ik op aanvraag (pm) een afleveradres in Schotland heb bij een leverancier die de flessen vervolgens op de pallets met goederen naar mij mee stuurt. Kan handig zijn, één van mijn favoriete distilleerderijen is Ardbeg waar jammer genoeg prijzen vaan sky high gaan door verzamelaars. Vaak kun je bij de bron zelf de flessen aanmerkelijk voordeliger kopen (zelfs met de belabberde wisselkoers van nu) als in NL of D, alleen verzenden ze alleen binnen de UK. Ik zeg ook uitdrukkelijk voor de liefhebber omdat ik er niets aan wil verdienen, ik vind dat een forum er ook moet zijn om elkaar te helpen (en hulp is altijd om niet volgens mijn opa) om net die ene fles voor een normale prijs te pakken te krijgen die verder nergens meer te krijgen is. Ik hoop op leuke discussies, goede (koop)tips en gezelligheid!
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 25 Feb 2015, 21:38

welkom
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Tomh » 25 Feb 2015, 21:42

Welkom Edwin! Uitgebreide introductie, leuk!
Laat je ff weten hoe de whisky smaakte in juni? :goedgedaan
Veel plezier op het forum!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Feb 2015, 21:43

Welkom Edwin!

:duimop

Leuk om te lezen allemaal, veel plezier op het forum!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Feb 2015, 22:25

Zeker Tomh, ik zal uiteraard een berichtje droppen als ie open gaat! Ben alleen bang dat ie niet helemaal objectief zal zijn, gezien het Mastercard gehalte... :P :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 869
Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor avdboom » 25 Feb 2015, 22:32

Welkom! :hoedaf

Leuke binnenkomst!
0 x
Afbeelding

Ter veld
Senior
Senior
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 13:28
Locatie: Drenthe

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Ter veld » 25 Feb 2015, 22:35

welkom edwin veel plezier op het forum. :hoedaf
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 25 Feb 2015, 22:45

Welkom! :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Feb 2015, 22:52

Welkom Edwin!
0 x

Gebruikersavatar
svennie
Senior
Senior
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 Dec 2014, 23:11
Locatie: Schoten

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor svennie » 26 Feb 2015, 07:27

Welkom op dit forum, Edwin!
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Harrie » 26 Feb 2015, 08:36

Welkom, Edwin!
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2797
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Pellie » 26 Feb 2015, 10:55

Welkom..!!
0 x

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor Banzai » 26 Feb 2015, 12:33

Welkom!
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 26 Feb 2015, 13:05

Welkom Edwin! Wat een fijne, uitgebreide introductie. Naarmate ik vorderde in je verhaal stapelden de pluspunten zich op. Ik volg met heel veel interesse wat je hier op het forum gaat posten :D
0 x
Afbeelding | Afbeelding

SanderReijerse
Actief lid
Actief lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 Jan 2015, 18:02

Re: Newbee hier

Ongelezen berichtdoor SanderReijerse » 26 Feb 2015, 14:04

Welkom Edwin!

Ik ben zo iemand wiens Whisky's staan te verpieteren... :oops:

:Slainte
0 x


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten