Mag ik mij even voorstellen? 20VTHengelo

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
20VTHengelo
Actief lid
Actief lid

Mag ik mij even voorstellen? 20VTHengelo

Ongelezen berichtdoor 20VTHengelo » 03 Nov 2013, 21:44

Hallo beste whisky-liefhebbers!

Ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Robin, ik ben 28 jaar en woon in het Twentse Hengelo. In het dagelijks leven ben ik docent techniek/bouwkunde. Mijn interesses zijn, behalve natuurlijk whisky 8-) , pokeren, cryptogrammen, voetbal, auto's en hier en daar een goede (old school) videogame.

Mijn whisky-ontdekkingsreis begon grofweg op mijn twintigste. Toen kwam mijn whisky-vocabulair niet verder dan Johnnie Walker en Jack Daniëls. Ik dronk het voornamelijk omdat ik het wat 'gangster-achtigs' vond hebben om whisky te drinken. Ik dronk het destijds met ijs omdat ik het anders te scherp vond :lol: .

Het begon pas echt toen ik zelf een fles Te Bheag kocht. Ik wilde een fles voor mezelf kopen en zag dat deze scherp was afgeprijsd. De sterke ziltige en rokerige smaak van deze (betrekkelijk onbekende?) whisky was in het begin onbereikbaar voor mij en ik vroeg me af wat mensen leuk vonden aan whisky drinken. Na een tijdje begon ik het karakter van Te Bheag te waarderen en wilde ik andere whiskeysoorten verkennen. Ik geloof dat mijn voorkeur voor krachtige whisk(e)y's vandaag de dag te danken is aan die eerste fles Te Bheag ;).

Nu ben ik op dit forum beland en wil ik graag mijn whiskyervaringen, maar ook -kennis delen met iedereen hier! Over dat laatste kan ik zeker mijn steentje bijdragen met inmiddels meer dan 30 lege flessen in mijn collectie (ja ik verzamel de flessen en kokers ;) ) plus een hele zooi aan mini-proeverijtjes. Op dit moment staat op mijn altaar een volle fles Laphroaig 10 YO (lekker!!!), een volle fles Singleton of Dufftown 12YO (ook erg aangenaam!), een bodempje McClellands Islay Single Malt en een bodempje Ballantine's 12 YO. Er staat ook nog een fles 'gewone' Ballantine's (gekregen van iemand), maar die ga ik denk ik gebruiken om whisky's zelf te blenden.

O ja, mijn favoriete whisky tot nu toe is Talikser 10 YO ;).

Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd naar de ervaringen op dit forum!
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Mag ik mij even voorstellen?

Ongelezen berichtdoor Matti » 03 Nov 2013, 21:49

*onderdrukt neiging om een bepaald nummer te gaan zingen*

Welkom Robin!

:duimop
0 x
Matthijs, whiskynerd.

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Mag ik mij even voorstellen?

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 03 Nov 2013, 22:07

Welkom op dit forum, Robin én veel plezier :)

:Slainte
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Re: Mag ik mij even voorstellen? 20VTHengelo

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Nov 2013, 00:02

Welkom Robin.

Als de Laphroaig 10yo en de Talisker 10yo je zo goed bevallen moet je zeker eens de Laphroaig Quarter Cask proberen,... en de Caol Ila Moch.

:Slainte
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 04 Nov 2013, 00:09

Welkom!

Ik ben zeer benieuwd, nu je je hier ingeschreven hebt, hoe snel je 30 lege flessen worden omgetoverd naar een kastje met 30 volle/open flessen.. ik heb mogen ondervinden dat zoiets hier heel hard kan gaan... :bigsmile
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Nov 2013, 09:56

Welkom! Leuk om een andere Hengeloër te verwelkomen!

Check ook eens het Twents Whiskygenootschap. We komen ieder kwartaal bijeen voor een leuke proeverij. Eind van de maand is het weer zover. Zelf kan ik er dan niet bij zijn, maar er blijven gelukkig nog genoeg andere leuke whiskyliefhebbers over :bigsmile
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 04 Nov 2013, 11:02

Welkom, Robin! Poker je fanatiek? Toevallig ook bekend met het Pokernews forum? :)

Overigens begrijp ik je voorkeur voor Talisker, is ook mijn favoriet! :Slainte
0 x
BAM! - ook op Facebook

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Nov 2013, 11:48

Welkom!

20VTHengelo schreef:Het begon pas echt toen ik zelf een fles Te Bheag kocht. Ik wilde een fles voor mezelf kopen en zag dat deze scherp was afgeprijsd. De sterke ziltige en rokerige smaak van deze (betrekkelijk onbekende?) whisky was in het begin onbereikbaar voor mij en ik vroeg me af wat mensen leuk vonden aan whisky drinken. Na een tijdje begon ik het karakter van Te Bheag te waarderen en wilde ik andere whiskeysoorten verkennen. Ik geloof dat mijn voorkeur voor krachtige whisk(e)y's vandaag de dag te danken is aan die eerste fles Te Bheag ;).

Dit jaar ook een flesje van gekocht. Aardige prijs / kwaliteit.

Voor jou is een event als de Whisky Fair Twente een mooie?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Nov 2013, 12:07

JayDie schreef:Welkom!

Voor jou is een event als de Whisky Fair Twente een mooie?

Dat zou zeker een mooi event zijn geweest voor Robin, behalve dat alles er op wijst dat het komend jaar niet doorgaat. De website is in ieder geval al uit de lucht en verwijst naar de site van een ontwikkelaar. Ik ben woensdag nog bij een proeverij van Slijterij Berendsen. Zij staan normaal ook op de Whisky Fair, dus zal daar eens vragen of ze meer weten.

In deze regio komen we niet verder dan de Whisky Xperience van Mitra. Die is 14 december weer in Borne. Misschien is dat iets voor je?
0 x
Afbeelding | Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Nov 2013, 12:24

thijs100 schreef:
JayDie schreef:Voor jou is een event als de Whisky Fair Twente een mooie?

Dat zou zeker een mooi event zijn geweest voor Robin, behalve dat alles er op wijst dat het komend jaar niet doorgaat.

Kom nog wel tegen:
De whiskyfair Twente vindt volgend jaar op vrijdag 10 en zaterdag 11 januari plaats.

Bron: http://www.oldcoopershall.nl/114/Nieuws

Maarja... dat 'nieuws' is ook alweer bijna een jaar oud...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Ruud
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud » 04 Nov 2013, 14:52

Ik sluit me volledig aan bij Thijs, en zal je een PM sturen voor het geval je graag meer info van me ontvangt over het door Thijs genoemde Genootschap.
Met de derde bijeenkomst (lees: :nat )voor de deur tot nu toe alleen positieve reacties en inmiddels een clubje van circa 15 enthousiastelingen.

Wellicht tot binnenkort?
0 x
Afbeelding

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 04 Nov 2013, 15:34

Welkom en misschien tot ziens bij het Twents Whisky Genootschap?? :goedgedaan
0 x

20VTHengelo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor 20VTHengelo » 05 Nov 2013, 09:54

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik heb de PM omtrent WGT gelezen en dat spreekt mij zeer aan. Leuk om meteen zo verwelkomd te worden! Ik krijg binnenkort nog een verlate verjaardagscadeau in de vorm van een Mitra-bon, dus ik ga me weer eens verdiepen in wat ik graag als volgende wil :D. Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar Amrut!
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 05 Nov 2013, 11:01

20VTHengelo schreef:Ik krijg binnenkort nog een verlate verjaardagscadeau in de vorm van een Mitra-bon, dus ik ga me weer eens verdiepen in wat ik graag als volgende wil :D. Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar Amrut!

Ik ken persoonlijk alleen de Peated, die fles heb ik toevallig net gisteravond leeg gemaakt :D Prima whisky, maar als je van geturfte whiskies houdt dan zijn er voor die prijs betere te vinden. De Talisker 10 (waarvan je zelf al aangeeft dat het een favoriet is) vind ik persoonlijk een stuk beter, evenals de Laphroaig 10 of Caol Ila 12.

Dus in het kort: als je voor Amrut kiest, zou ik iets anders dan de Peated proberen. Over Amrut Fusion heb ik goede dingen gehoord :) Hier trouwens een draadje over Amrut.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

20VTHengelo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor 20VTHengelo » 05 Nov 2013, 16:23

henri schreef:Welkom!

Ik ben zeer benieuwd, nu je je hier ingeschreven hebt, hoe snel je 30 lege flessen worden omgetoverd naar een kastje met 30 volle/open flessen.. ik heb mogen ondervinden dat zoiets hier heel hard kan gaan... :bigsmile

Ja dat heb ik in een bepaalde thread al gezien ja. De vraag is hoe vriendinlief er over denkt :? . Die vindt het bepaald niet een esthetisch hoogstandje, al die whiskyflessen :boos
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”