JuronymouS is de naam. Mag ik mij even voorstellen?

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Re: Mag ik mij even voorstellen? JuronymouS is de naam.

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 08 Jan 2010, 14:37

JayDie schreef:
JuronymouS schreef:want bijna 3 uur treinen (enkele reis) is wel wat enthousiast aangezien ik recent dus nog in Groningen ben geweest.

3 uur treinen enkele reis... Idem hier voor het WhiskyFestival in Leiden!

Maar... er was een tipje van de sluier opgelicht: je kon in de buurt van het festival overnachten (voor ca. 25 euro)... Moet je natuurlijk nog wel een lange reis maken, maar scheelt misschien alweer :Slainte

Ben dus zeer recent nog in Groningen geweest en dat is even genoeg voor nu, vandaar dat ik in 2011 wel ga.
0 x
Afbeelding

JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Re: JuronymouS is de naam. Mag ik mij even voorstellen?

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 08 Jan 2010, 14:43

Piet schreef:Mooie verzameling Jeroen. Ik zie dat je in hoofdzaak OB's hebt.
De tijden zijn veranderd. Toen ik jouw leeftijd had was de whiskymarkt nog overzichtelijk. Bijna alles OB en geen exotische finishings. Ook was er nauwelijks iets van Independent Bottlers te koop.

Dank je. Ik zie mezelf nog altijd als beginner en vandaar voornamelijk OB's. Er is zo veel te vinden tegenwoordig. Begin wel steeds meer de Independent Bottlers te ontdekken en waarderen overigens. Zo is die 9 jaar oude Bowmore van Dewar Rattray die ik heb, fantastisch in mijn ogen, want die ruikt en proeft letterlijk als het kruit uit vuurwerk en aangezien ik nogal leip ben van vuurwerk... :lol:

Overigens snap ik niet de precieze bedoeling van de collectie op Whiskybase. Is dat voor wat je momenteel in je kast hebt staan (zoals ik nu heb ingevuld), of voor wat je ooit in je kast hebt gehad, of zelfs voor wat je ooit hebt geproeft? Dat kan ik ook niet echt duidelijk ontdekken op de site aldaar. Wel een prachtige site overigens.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Jan 2010, 15:21

JuronymouS schreef:Zo is die 9 jaar oude Bowmore van Dewar Rattray die ik heb, fantastisch in mijn ogen, want die ruikt en proeft letterlijk als het kruit uit vuurwerk

Woow... die moet ik onthouden. Dat vind ik altijd zowat het mooiste van Oud & Nieuw... die kruitdampen, die geur... hmmmm!
JuronymouS schreef:Overigens snap ik niet de precieze bedoeling van de collectie op Whiskybase. Is dat voor wat je momenteel in je kast hebt staan (zoals ik nu heb ingevuld), of voor wat je ooit in je kast hebt gehad, of zelfs voor wat je ooit hebt geproeft? Dat kan ik ook niet echt duidelijk ontdekken op de site aldaar. Wel een prachtige site overigens.

volgens mij is dat een beetje aan jezelf, maar ik denk dat de meeste mensen daar plaatsen wat ze "nu" in de kast hebben. Als je alles gaat plaatsen wat je ooit hebt gehad of zelfs ooit geproefd hebt wordt het wel een hele grote collectie...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Jan 2010, 15:28

JuronymouS schreef:Overigens snap ik niet de precieze bedoeling van de collectie op Whiskybase. Is dat voor wat je momenteel in je kast hebt staan (zoals ik nu heb ingevuld), of voor wat je ooit in je kast hebt gehad, of zelfs voor wat je ooit hebt geproeft? Dat kan ik ook niet echt duidelijk ontdekken op de site aldaar. Wel een prachtige site overigens.

Het is deels hoe je er zelf invulling aan geeft. Wat mij betreft laat het zien wat je hebt en gehad hebt. Je kunt er je eigen proefnotities in zetten die je dan deelt met anderen. Ook is het leuk om direct te kunnen zien wat een ander er van vindt ... en de prijsindicatie is ook leuk.
Je zou er ook proefnotities in kunnen stoppen zonder de fles zelf te hebben maar ik denk dat dat niet de intentie was. Maar proefnotities, ook van de laatste soort kun je hier ook kwijt en bediscussiëren: Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen.
We hebben de eigenaar op het forum en er wordt gewerkt aan een uitbreiding aangezien er nu alleen malts in staan.
Maar je begrijpt dat is een hele klus.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het een goed hulpmiddel is bij de uitoefening van deze liefhebberij. Als ik een fles open en beoordeel dan zet ik wel even de score ook op Whiskybase.

Piet's voorraad.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 08 Jan 2010, 16:45

Die bomwore is idd erg lekker. Het meeste '90 + van Bowmore is erg goed.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Jan 2010, 20:56

JayDie schreef:..., maar ik denk dat de meeste mensen daar plaatsen wat ze "nu" in de kast hebben. Als je alles gaat plaatsen wat je ooit hebt gehad of zelfs ooit geproefd hebt wordt het wel een hele grote collectie...

Nu is een momentopname en wordt vanzelf wat je hebt gehad (vanaf enig nu moment). Dat gaat alleen niet op als je ze er uit haalt wanneer je er een opent of leeg maakt.... en wie doet dat ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JuronymouS
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JuronymouS » 10 Jan 2010, 12:22

Oh wacht, ik zie dat er al een topic is over WhiskyBase. Zie viewtopic.php?f=187&t=431
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”