JuronymouS schreef:Overigens snap ik niet de precieze bedoeling van de collectie op Whiskybase. Is dat voor wat je momenteel in je kast hebt staan (zoals ik nu heb ingevuld), of voor wat je ooit in je kast hebt gehad, of zelfs voor wat je ooit hebt geproeft? Dat kan ik ook niet echt duidelijk ontdekken op de site aldaar. Wel een prachtige site overigens.
Het is deels hoe je er zelf invulling aan geeft. Wat mij betreft laat het zien wat je
hebt en gehad hebt. Je kunt er je eigen proefnotities in zetten die je dan deelt met anderen. Ook is het leuk om direct te kunnen zien wat een ander er van vindt ... en de prijsindicatie is ook leuk.
Je zou er ook proefnotities in kunnen stoppen zonder de fles zelf te hebben maar ik denk dat dat niet de intentie was. Maar proefnotities, ook van de laatste soort kun je hier ook kwijt
en bediscussiëren:
Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen.
We hebben de eigenaar op het forum en er wordt gewerkt aan een uitbreiding aangezien er nu alleen malts in staan.
Maar je begrijpt dat is een hele klus.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het een goed hulpmiddel is bij de uitoefening van deze liefhebberij. Als ik een fles open en beoordeel dan zet ik wel even de score ook op Whiskybase.
Piet's voorraad.