Taco hier

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Brodsky
Actief lid
Actief lid

Taco hier

Ongelezen berichtdoor Brodsky » 03 Mar 2011, 23:52

Dag whisky-liefhebber(t)s. ;)

Na een tijdje anoniem rondgeneusd te hebben de laatste weken toch maar aangemeld, met eerbetoon aan de grote Russische dichter Joseph Brodsky, die ook niet vies was van een slok goede whisky op z'n tijd, wat de kwaliteiten van z'n poëzie ongetwijfeld ten goede kwam.

Ik ben (vooralsnog) geen whisky kenner, op m'n 32ste, al dronk ik het wel regelmatig de laatste 10 jaar, maar bleef de consumptie dankzij een smalle beurs met name beperkt tot Glen Talloch, Tullamore Dew, en een enkele keer Ardbeg.
Een vriend van me die onlangs de smaak te pakken kreeg heeft m'n enthousiasme nu serieus aangewakkerd, en wel dermate dat ik graag op ontdekkingstocht ga de komende jaren. De vlogs van Ralfy, diverse web sites & fora, waaronder deze, helpen me al vast een eind op weg m'n olfactorische horizonten te verbreden. Inmiddels heb ik meer whisky's geproefd, vooral de wat zwaarder geturfde varianten, maar ik begin te twijfelen of dit wel m'n richting is, al klinkt het natuurlijk wel stoer als je een 'peat lover' bent. Ik heb wat niet-Islay's besteld, o.a. Springbank 100proof, Hazelburn 12, Aberlour a'bunadh, Glenfarclas 15, Glendronach 15 revival, Oak Cross, en Redbreast 12. Binnenkort een neuzen-en-proeven feest!

In de toekomst hoop ik zeker op proeverijen van de partij te zijn, in NL, en hopelijk eens in Schotland. Ik verblijf niet permanent in NL, ben met grote regelmaat voor langere tijd in New York (City). Freelance schrijver & onderzoeker op het gebied van fotografie (met uitstapjes naar antropologie), en soms ook hovenier & dakdekker. Kortom, een vrijbuitende stadsnomade.

Ik zie er naar uit om mede op dit Forum m'n kennis en inzichten op whisky-gebied te verdiepen, en wellicht enkelen van jullie eens in levende lijve te ontmoeten.
:Proost (ja, ik drink bier momenteel, en wel een heerlijke Orval op kamertemperatuur)

hartelijke groet,
Taco
0 x
Afbeelding

gadeweerd
Senior
Senior

Re: Taco hier

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 04 Mar 2011, 07:55

Brodsky schreef:Dag whisky-liefhebber(t)s. ;)
... Ik verblijf niet permanent in NL, ben met grote regelmaat voor langere tijd in New York (City). Freelance schrijver & onderzoeker op het gebied van fotografie (met uitstapjes naar antropologie), en soms ook hovenier & dakdekker. Kortom, een vrijbuitende stadsnomade....

hartelijke groet,
Taco

Wellicht mooie bourbon en Rye niet vergeten? Volgende keer langs http://www.parkaveliquor.com/ of een andere liquorstore om de zeer betaalbare borbons te ontdekken...
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Mar 2011, 09:24

Welkom Taco,

Je professie van vrijbuitende stadsnomade klink inderdaad heel avontuurlijk en dat zou tevens een korte samenvatting van de whiskyliefhebberij kunnen zijn, avontuurlijk. Dus dat moet helemaal goed komen.
Veel plezier met je whisky-"zoektocht" en ontdekkingen :goedgedaan
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Mar 2011, 10:41

He Taco, welkom!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Brodsky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Brodsky » 04 Mar 2011, 11:19

gadeweerd schreef:Wellicht mooie bourbon en Rye niet vergeten? Volgende keer langs http://www.parkaveliquor.com/ of een andere liquorstore om de zeer betaalbare borbons te ontdekken...

Inderdaad. Ik heb me nog niet eerder gewaagd aan Kentucky Straight Bourbon, Tennessee Sour Mash, of Rye Whiskey.
Ben zeker benieuwd, zo ook naar deze Oregon Single Malt http://www.DrinkUpNY.com/McCarthys_Sing ... /s0623.htm

De manier waarop ik Amerikanen hun whiskey heb zien drinken, in tumblers met veel ijs, heeft me er tot nog toe van afgehouden.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Mar 2011, 11:31

Brodsky schreef:De manier waarop ik Amerikanen hun whiskey heb zien drinken, in tumblers met veel ijs, heeft me er tot nog toe van afgehouden.

Wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook moet doen :HitHead

Toegeven: het is heel anders dan Single Malt (Bourbon heeft iets typisch); probeer het eens! Voor de prijs hoef je het in het algemeen niet te laten...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Rogier
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rogier » 04 Mar 2011, 19:32

Welkom Taco!
0 x
Groet,
Rogier

Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Jun 2011, 09:01

Hé Taco, veilig weer thuis ?
Leuk dat je ons op de hoogte hebt gehouden tijdens je verblijf in Bourbonland.
Ik weet zeker dat er veel is meegelezen, helaas minder gereageerd.
Mocht het zich weer voordoen dan misschien even een apart onderwerp aanmaken (b.v. in "Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen") zodat het wat duidelijker is dat je daar zit en het wat makkelijker te volgen is.
Je hebt je verslag keurig onder de betreffende onderwerpen geplaatst maar daardoor hadden veel mensen niet door dat het onderdeel van één trip NC en omgeving was.
Desalniettemin leuk hoor. Toch een beetje meegereisd :goedgedaan
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”