Hallo Robbie146

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Robbie146
Actief lid
Actief lid

Hallo Robbie146

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 17 Nov 2010, 11:15

Ook maar eens even voorstellen dan maar.

De naam is Robert en ik kom uit het Brabantse Uden.
Gisteren 39 geworden :domdom , getrouwd en 2 koters.........

De Nickname Robbie146 gebruik ik op eigenlijk alle fora war ik rondhang
De meeste fora zijn Alfa Romeo gerelateerd en daar komt dan ook de "146" vandaan, dit was het eerste type dat ik in bezit had.

Ben al een poosje stille lezer hier en sinds ruim een anderhalf jaar pas whiskydrinker (voornamelijk Single Malt) dus sta nog aardig onderaan de ladder denk ik. Mijn huidige collectie heb ik aangemaakt op "Whiskybase" en kun je zien door in de handtekening op de knop te drukken.

Eigenlijk ben ik nog van alles aan het proberen, maar als ik de befaamde Flavour Map erbij pak liggen de meeste smaken toch links onderin de hoek bij de lichte en delicate Single Malts. Er staan ook verschillende flessen meer zware jongens tussen maar deze worden maar zelden aangesproken.
Er staan ook flessen zoals de Bowmore, Cardhu en Dalmore welke als ze leeg zijn niet meer vervangen zullen worden omdat ze toch niet geheel mijn smaak zijn
Waar ik tot nu toe het lekkerste mee weg kom zijn de Dalwhinnie's (15 en Distillers Edition), Glenkinchie's (10,12 en Distillers Edition), Talisker's (10 en Distillers Edition) en ook de Glenlivet 12vind ik wel een makkelijke om de avond mee te starten :Slainte

Als afwijking staat er ook een fles Jan de Wandelaar Black label, en die vind ik op zich ook niet verkeerd.
Pas bij een collega een glaasje JdW Bleu Label geproefd, maar ik vind eerlijk gezegd zelf de Black lekkerder. Een Green staat nog op de shortlist en dan denk ik dat ik qua blends voorlopig wel klaar ben.

Tot zover mijn voorstel ronde :bigsmile
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Hallo Robbie146

Ongelezen berichtdoor GJR » 17 Nov 2010, 11:31

Hoi Robbie, van harte welkom hier op het forum.

Robbie146 schreef:Als afwijking staat er ook een fles Jan de Wandelaar Black label, en die vind ik op zich ook niet verkeerd.Pas bij een collega een glaasje JdW Bleu Label geproefd, maar ik vind eerlijk gezegd zelf de Black lekkerder. Een Green staat nog op de shortlist en dan denk ik dat ik qua blends voorlopig wel klaar ben.

Ook ik heb geen moeite met een blend, zo mag ik graag een glaasje Black Grouse drinken, maarre pas op met de Jan de Wandelaar Green een blend te noemen, want dat is deze namelijk niet. Het is een in oude termen een vatted malt en bestaat voor 100% uit diverse malts. Mocht je toch nog eens blends proberen probeer dan ook eens de Balie Nicol Jarvie (BNJ), bestaat voor 60% uit malt en is erg lekker!!!
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 17 Nov 2010, 11:40

Je hebt gelijk is inderdaad een Vatted Malt, maar zoals al gezegd, ik ben voorlopig nog druk met ontdekken van de Single Malt wereld, de andere werelden laat ik nog even links en rechts liggen :bigsmile

Je komt uit Zierkizee zie ik, ik ben zelf ook half Zeeuw, mijn vader komt uit Hontenisse.
Mijn ouder hebben een chalet in Burgh-Haamstede en zodoende komen we daar geregeld (eigenlijk al voor mijn geboorte) en ken ik de omgeving daar goed.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Nov 2010, 11:44

Welkom Robert. Goed dat je nu toch aanmeldt :goedgedaan
GJR schreef:... maarre pas op met de Jan de Wandelaar Green een blend te noemen, want dat is deze namelijk niet. Het is een in oude termen een vatted malt en bestaat voor 100% uit diverse malts.

Inderdaad "oude termen". Om het nog verwarrender te maken moet dat nu volgens de nieuwe Schotse wetgeving (Scotch whisky regulations and guidance) weer "blended malt" gaan heten :boos
Maar inderdaad het is echt malt en geen blend.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 17 Nov 2010, 11:54

Robbie146 schreef:Je hebt gelijk is inderdaad een Vatted Malt, maar zoals al gezegd, ik ben voorlopig nog druk met ontdekken van de Single Malt wereld, de andere werelden laat ik nog even links en rechts liggen :bigsmile

Je komt uit Zierkizee zie ik, ik ben zelf ook half Zeeuw, mijn vader komt uit Hontenisse.
Mijn ouder hebben een chalet in Burgh-Haamstede en zodoende komen we daar geregeld (eigenlijk al voor mijn geboorte) en ken ik de omgeving daar goed.

Aangezien ik ook nog niet zo lang bezig ben met whisky, jij bent al langer bezig met whisky dan ik dacht ik ook te beginnen met alleen Schotse Single Malt, maar als je hier veel rond hangt wordt je aandacht al snel getrokken door de andere whisk(e)y gebieden. Zo zit bij mij in de planning om voor de kerst een Japanse whisky aan te schaffen of toch maar een Amrut.... Tja soms is de keuze wel heel erg overvloedig en moeilijk, maar blijft er heel veel te ontdekken :hoera Bovendien ben ik mij naast whisky ook wat gaan verdiepen in sherry (om de invloed van de sherryvaten op de whisky te kunnen waarnemen), alsmede om eigenlijk dezelfde reden een bourbon.

Ik ben inderdaad een geboren Zeeuw en woon hier mijn leven lang. Mocht je eens in de buurt zijn, schroom niet om mij te contacten voor een drammetje :Party en het uitwisselenn van ervaringen. Je bent van harte welkom (iedereen trouwens mochten ze in de buurt zijn).
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Femke
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Femke » 17 Nov 2010, 11:58

Welkom! :D
0 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )

http://www.whiskygirl.nl

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 17 Nov 2010, 13:48

Mocht je eens in de buurt zijn, schroom niet om mij te contacten voor een drammetje en het uitwisselenn van ervaringen. Je bent van harte welkom (iedereen trouwens mochten ze in de buurt zijn).

Houd ik je aan, als we toch op de camping zitten ben ik zo in Zierikzee :goedgedaan
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 17 Nov 2010, 20:08

Welkom op het forum, Robbie. Je hebt als 'beginner' toch al een mooie collectie. Veel standaard bottelingen, maar daar is niets mis mee. Je moet idd zoals reeds gezegd eens een JW Green en een BNJ aanschaffen. Beide zijn heel goed.
En er is ook niets mis met Alfa Romeo!!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 17 Nov 2010, 20:23

Welkom op dit forum, Alfa Romeo, eh..ik bedoel natuurlijk Robbie(lekkere wagen, hoor die 146!) en ik wens je ontzettend veel plezier hier en hoop nog veel van jou te 'horen'.

PS. BNJ is echt wel 'n top blend(= Glenmorangie), JW Green is misschien wel de lekkerste JW(zelf vind in de zwarte ietsjes lekkerder dan de groene), maar met twee blauwe in huis, tja...gewoon erg lekker,toch! Zeker die cassette van m'n zus, die is iets mooier én dus lekkerder ;) ).

:Slainte
René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 17 Nov 2010, 20:51

Thx allemaal.

@Johan Brugge, de JW Green heb ik vanmiddag nog even binnegehaald, wordt vanavond nog geopend :bigsmile

@ I_Spey, zonder al teveel off topic te gaan, die 146 hebben we al lang niet meer, hebben er 2 versleten, daarna een GTV 2.0 V6 Tb (Turbo), nu een 147 1.6 TS en een 166 3.0 V6 en van de baas.............een Totjota Avensis :HitHead
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Nov 2010, 20:58

He Robbie! Welkom hier! De forumleden komen steeds dichter bij mij uit de buurt... voel bijna een tasting aankomen ;-)

Ga je toevallig ook naar de Mitra WX in Grave?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 17 Nov 2010, 21:06

Noop, Grave valt helaas in een compleet verkeerde planning hier in Huis.....

Gennep is hier inderdaad niet zo ver vandaan :goedgedaan
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”