De naam is Robert en ik kom uit het Brabantse Uden.
Gisteren 39 geworden
, getrouwd en 2 koters.........De Nickname Robbie146 gebruik ik op eigenlijk alle fora war ik rondhang
De meeste fora zijn Alfa Romeo gerelateerd en daar komt dan ook de "146" vandaan, dit was het eerste type dat ik in bezit had.
Ben al een poosje stille lezer hier en sinds ruim een anderhalf jaar pas whiskydrinker (voornamelijk Single Malt) dus sta nog aardig onderaan de ladder denk ik. Mijn huidige collectie heb ik aangemaakt op "Whiskybase" en kun je zien door in de handtekening op de knop te drukken.
Eigenlijk ben ik nog van alles aan het proberen, maar als ik de befaamde Flavour Map erbij pak liggen de meeste smaken toch links onderin de hoek bij de lichte en delicate Single Malts. Er staan ook verschillende flessen meer zware jongens tussen maar deze worden maar zelden aangesproken.
Er staan ook flessen zoals de Bowmore, Cardhu en Dalmore welke als ze leeg zijn niet meer vervangen zullen worden omdat ze toch niet geheel mijn smaak zijn
Waar ik tot nu toe het lekkerste mee weg kom zijn de Dalwhinnie's (15 en Distillers Edition), Glenkinchie's (10,12 en Distillers Edition), Talisker's (10 en Distillers Edition) en ook de Glenlivet 12vind ik wel een makkelijke om de avond mee te starten
Als afwijking staat er ook een fles Jan de Wandelaar Black label, en die vind ik op zich ook niet verkeerd.
Pas bij een collega een glaasje JdW Bleu Label geproefd, maar ik vind eerlijk gezegd zelf de Black lekkerder. Een Green staat nog op de shortlist en dan denk ik dat ik qua blends voorlopig wel klaar ben.
Tot zover mijn voorstel ronde

Bovendien ben ik mij naast whisky ook wat gaan verdiepen in sherry (om de invloed van de sherryvaten op de whisky te kunnen waarnemen), alsmede om eigenlijk dezelfde reden een bourbon.
en het uitwisselenn van ervaringen. Je bent van harte welkom (iedereen trouwens mochten ze in de buurt zijn).