Schotse whisky box - Offringa / Dragt

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
JayDie
Moderator
Moderator

Schotse whisky box - Offringa / Dragt

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Okt 2009, 13:04

Titel: Schotse whisky
Auteur: Offringa / Dragt
EAN: 9789089891204
Taal: Nederlandstalig
Uitvoering: Hardcover, kleuren, zakformaat etc.
Adviesprijs: € 29,99
Uitgever: Terra Uitgeverij

Afbeelding
Bron: Azur.be

Ik lees verschillende berichten, maar volgens mij komt dit boek 14 november 2009 uit. Zoals ik begrijp zijn het 3 boeken (malt whisky - blended whisky - proeven van Schotland) en een gratis Glencairn glass. Nu weten jullie misschien dat ik iemand ken die deze glaasjes verzamelt en ik ben benieuwd of dit een 'standaard' glas is, of wellicht bedrukt / gegraveerd met iets moois? De afbeeldingen op internet zijn erg klein...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: Schotse whisky box - Offringa / Dragt

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Okt 2009, 15:38

JayDie schreef:...Ik lees verschillende berichten, maar volgens mij komt dit boek 14 november 2009 uit.

Dit staat ook op onze eigenste Whisky Literatuur pagina John. De informatie komt uit de meest recente Whisky Passion.
Een artikeltje dat vermeld: Vooral voor de beginnende whiskyliefhebber.... Een box met drie mooie boekjes en een Glencairn tasting glas.
Het glas staat er wat groter op, net als o.a. op bol.com, en daarop is géén gravure of iets dergelijks te zien.

JayDie schreef:...en een gratis Glencairn glass...

Ik wil je niet te leur stellen maar dat heet niet gratis als je het koopt. Het is gewoon onderdeel van de koop.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 01 Nov 2009, 11:09

Schotse Whisky - The Box wordt vrijdagmiddag 13 november gepresenteerd op IWF en is daarna het gehele weekend op het festival te koop. Vanaf 14 november ook in de boekhandel en diverse slijterijen. Fotografie en vormgeving zijn wederom van de hand van Gijs Dragt. Deze box is gepositioneerd als geschenkartikel. De boekjes zijn ook los van een ISBN voorzien. Samen kosten ze 29,95, dus net geen tientje per boekje. Het glas is wel degelijk cadeau. Hoe kun je dat o.a. herleiden? Op boeken zit 6% btw. Op glazen 19% btw. Er zou dan een aparte prijs voor het glas op hebben moeten staan. Ik heb gekozen voor en blanco glas, zodat iedereen zelf kan bepalen wat er wel/niet in gegraveerd kan worden. Tegenwoordig zit er op bijna elk festival een graveur die voor enkele euro's je glas graveert.
Qua inhoud is het in eerste instantie gericht op de beginnende whisky drinker, maar voor verzamelaars van whiskyuitgaven is het denk ik ook aantrekkelijk, mede door de vorm. Voor mij zit ier in ieder geval 1 nieuw element in. Ik had in boekvorm nog niet eerder over blended whisky gepubliceerd (wel in artikelen).
Sanne Smits heeft met haar boekenstand in Leiden de primeur van de verkoop. Daar kunnen belangstellenden bekijken of het iets van hun gading is.
Slainte Mhath,
de auteur :Slainte
0 x

EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Schotse Whisky "THE BOX"

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 25 Dec 2009, 13:27

Kerstmis, ook al is men ouder geworden, het is nog steeds traditie dat men elkaar een kleinigheid schenkt.
Vandaag 25 december 2009 van mij vrouw mogen ontvangen.

SCHOTSE WHISKY I THE BOX

Bij onze plaatselijke boekhandel werd deze ""BOX"" op het moment dat mijn vrouw in de winkel was uitgepakt, gelijk gereserveerd, omdat slecht een exemplaar per winkel verkrijgbaar zou zijn, wilde de winkelier deze niet per direct verkopen maar tot 24 december in zijn winkel laten staan. (citaat winkelier)

Een prachtige mooie Box waarin een drietal boekwerkjes te weten
""Malt Whisky "" Blended Whisky "" Proeven van Schotland "" te samen met een Gencairn Proefglas zijn ingesloten.

De auteur van is Hans Offringa welke samen met beeldend kunstenaar Gijs Dragt deze ""BOX"" heeft samengesteld.

De boekjes werkjes een rap tempo door gebladerd, prachtige foto,s en een heldere tekts. Voor de Keuken prinsen(sessen) onder ons zijn in het boekje Proeven van Schotland, enkele recepten toegevoegd.
Dit is een collectie welke onder het genot van een goed glas whisky en wellicht een der recepten bij het open haard vuur in alle rust gelezen. gedronken en gegeten dient te worden.

Een AANRADER :goedgedaan voor elke whisky liefhebber ter info ISBN 978-90-8989-1204
Voor mij in elk geval in prachtige kerstkado.
0 x

EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 25 Dec 2009, 15:35

JayDie, ik zie dat dit reeds op het forum is geweest, jij geeft een opsomming van het geheel dus ik bedoel
Naam, Auteur , ISBN, enz.

Om nu en in de toekomst conflicten met welk auteur te voorkomen.men mag toch zeker wel een mening geven over iets ?
het hoeft toch niet zo uitgebreid te worden weergegeven.
Ik bedoel ik krijg iets als geschenk vindt dit mooi, en zou dit aan anderen ook willen meedelen, en wel in mijn eigen bewoording.
Ik doel eigenlijk op een eerdere discussie welke gevoerd werd over plagiëren of niet van iets. Hoop dat hier geen ellenlang discussie overgevoerd wordt, anders spreek ik de wens uit dat Piet dit ingezonden stuk gelijk maar verwijderd.
Groet Ger
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Dec 2009, 13:57

EDRADOUR schreef:Hoop dat hier geen ellenlang discussie overgevoerd wordt,....

Even ter verduidelijking Ger.
John heeft jouw bericht met boekreview hier naar verplaatst omdat het onderwerp al bestond. Dit is puur om het overzichtelijk te houden en dat doen we vaker, Geen punt. Dan houden we de discussie van elk boek in een eigen onderwerp en is het ook makkelijk terug te vinden.

Natuurlijk mag je jouw mening over elk boek geven. Dat wordt zéér op prijs gesteld. Dat kan in elk formaat.
Het wordt op prijs gesteld als daarbij een "standaard" indeling gebruikt wordt zoals in Boekbeoordelingsjabloon. Maar het is geen enkel probleem als je daar geen tijd, zin of gelegenheid voor hebt.
Dan is er alleen een kans dat wij het alsnog toevoegen in dat formaat. Maar aan de tekst van een recensie komen we niet.
Ook gebruik van citaten in een boekbespreking is geen enkel probleem om de doodeenvoudige reden dat het impliciet over een bepaald boek gaat, namelijk de titel en auteur die in het onderwerp van elk bericht staat.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 26 Dec 2009, 18:59

Beste Edradour,

Dank voor je lovende woorden omtrent de box.
En wat mij betreft heeft "die andere discussie" niet plaats gehad en gaan we op dit forum gewoon door met wat we denk ik allemaal willen. Gezellig over onze favoriete drank communiceren met respect voor elkaars motieven, wel en wee.
Ik wens je een voorspoedig 2010,
MacOffringa
0 x

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 17 Nov 2010, 16:33

Heb me suf gezocht naar deze box, schijnt een herdruk aan te komen in 2011 als ik het goed heb.
Na lang zoeken toch nog een webshop kunnen vinden die claimen er nog 4 op voorraad te hebben en er daar 1-tje besteld.
Kijken of ze ze ook echt hebben en kunnen leveren.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 17 Nov 2010, 20:30

Er komt inderdaad een herdruk aan. Daarvan ben ik afhankelijk van de planning van mijn uitgever Terra.
Voorlopig staat de planning op voorjaar 2011.
Ik hoop dat je er nog eentje uit de eerste druk kunt bemachtigen. Succes.

MacOffringa
:Slainte
0 x

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 17 Nov 2010, 20:45

Ik hou je op de hoogte, of ze leveren en of het de eerste druk is.
Als ze er werkelijk 4 op voorraad hebben blijven er straks nog 3 over, dan zijn daar misschien nog liefhebbers voor.
0 x

Robbie146
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Robbie146 » 19 Nov 2010, 21:44

Is binnen, mooie stevige kartonnen doos met de 3 boekjes en het glas.
Ziet er netjes uit, eerste boekje "Malt Whisky" heb ik al uit :bigsmile

mochten er nog liefhebbers zijn, heb hem hier besteld, zeer snelle levering en netjes verpakt:

www.uwtopwhisky.nl
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 20 Nov 2010, 09:52

Mooi dat je hem hebt Robbie.
Uwtopwhisky is van Leon Zonneveld. Super betrouwbaar en een bijzonder aardige vent, die wij graag tot onze whiskyvrienden rekenen.

0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 20 Nov 2010, 15:36

macoffringa schreef:Mooi dat je hem hebt Robbie.
Uwtopwhisky is van Leon Zonneveld. Super betrouwbaar en een bijzonder aardige vent, die wij graag tot onze whiskyvrienden rekenen.

Absoluut, Hans :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”