Whisky veilingen (Whisky auctions)
Ervaring met whiskyauction.com
Hoi,
Ik wil beginnen met aankoop van whisky via de site whiskyauction.com.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg
Ik wil beginnen met aankoop van whisky via de site whiskyauction.com.
Mvg
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Ervaring met whiskyauction.com
heavyc schreef:Ik wil beginnen met aankoop van whisky via de site whiskyauction.com.
Ik persoonlijk nog niet, maar velen zullen dat wel hebben. Krüger heeft een prima reputatie!
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Re: Whisky veilingen (Whisky auctions)
Al meer dan 10 jaar ervaring mee. Zowel kopen als verkopen. Niks dan lof. Voor mij met afstand de beste en meest betrouwbare auction.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Als newby blijf ik me verbazen over de prijzen die op veilingsites voor gangbare, nog ruim verkrijgbare, flessen worden betaald. Sjezus, dat gaat echt nergens over
. Heerlijk voor de verkoper hoor, maar die kopers
....
. Heerlijk voor de verkoper hoor, maar die kopers
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Nickolaas schreef:Als newby blijf ik me verbazen over de prijzen die op veilingsites voor gangbare, nog ruim verkrijgbare, flessen worden betaald. Sjezus, dat gaat echt nergens over. Heerlijk voor de verkoper hoor, maar die kopers
....
Heb je wat recente voorbeelden? Zo heel vaak gebeurt het volgens mij niet, omdat het vaak gaat om oudere bottelingen van nog steeds verkrijgbare whisky. Een oudere Uigeadail levert bijvoorbeeld meer op dan een nieuwe, en een White Horse Lagavulin 16 is alleen op een klein detail anders dan een nieuwe, maar wel veel meer waard.
Nog een verklaring kan zijn dat de betreffende whisky door winkels niet geleverd wordt aan het land van de koper, zodat hij niet anders kan dan op een veiling kopen.
0 x
totalatool schreef:Heb je wat recente voorbeelden? Zo heel vaak gebeurt het volgens mij niet, omdat het vaak gaat om oudere bottelingen van nog steeds verkrijgbare whisky. Een oudere Uigeadail levert bijvoorbeeld meer op dan een nieuwe, en een White Horse Lagavulin 16 is alleen op een klein detail anders dan een nieuwe, maar wel veel meer waard.
Nog een verklaring kan zijn dat de betreffende whisky door winkels niet geleverd wordt aan het land van de koper, zodat hij niet anders kan dan op een veiling kopen.
Gisteren op Catawiki: 2 flessen Talisker Storm voor €85,--, excl. veilingkosten. Op Drankdozijn €33,95/fles.
Gisteren op Catawiki: de (volgens mij) gewone Laga 16yo voor €55,--, excl. veilingkosten. Op Drankdozijn €41,50.
Zo kom ik ze wel vaker tegen. Het kan heel goed aan mijn onwetendheid liggen, maar dan betaal je toch ernstig te veel voor reguliere, goed verkrijgbare, bottelingen?
0 x
- stefsel111
- Top bijdrager

Wat dacht je van deze maand een Glenmorangie 18 Extremely Rare!
Is geveild voor €180 op Catawiki.
Deze fles is overal nog gewoon te koop.
Dan moet er toch een steekje los zitten als je het mij vraagt.
Er komt nog bij dat er vanaf €150 door 3 personen geboden is.
Of zie ik iets over het hoofd? De goudkleurige doos is naar mijn inziens gewoon standaard.
Hiermee suggereer ik overigens niet dat er iets niet klopt.
Catawiki vind ik een prima veilingsite waar ikzelf ook af en toe een flesje opzet.

Is geveild voor €180 op Catawiki.
Deze fles is overal nog gewoon te koop.
Dan moet er toch een steekje los zitten als je het mij vraagt.
Er komt nog bij dat er vanaf €150 door 3 personen geboden is.
Of zie ik iets over het hoofd? De goudkleurige doos is naar mijn inziens gewoon standaard.
Hiermee suggereer ik overigens niet dat er iets niet klopt.
Catawiki vind ik een prima veilingsite waar ikzelf ook af en toe een flesje opzet.

0 x
Hetzelfde met een flesje Glendronach 15 YO Tawny Port Finish. Ik heb er zelf van het weekend net eentje gekocht online voor €41,50 en hier wordt er gewoon €70,- voor geboden
. Ik geloof dat ik de mijne ook eens ga aanbieden... oh nee ik ga hem toch gewoon lekker open trekken 
. Ik geloof dat ik de mijne ook eens ga aanbieden... oh nee ik ga hem toch gewoon lekker open trekken 
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
Zit net weer even op Catawiki te speuren.. Veiling is vandaag gestart en de Dalmore King Alexander (2012, new label) staat NU al op 140,-....
Is voor 117,50 al online te koop in NL....
Is voor 117,50 al online te koop in NL....
0 x
Het enige wat ik me kan bedenken bij dat soort hoge prijzen is een verkoper die onder een alias meebiedt. Maar als er drie mensen bieden gaat dat argument ook niet op.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Och, je kan ook twee of drie accounts aanmaken of onder één hoedje spelen met bekenden oid.
Andere optie: Ik heb daar ook wel eens een fles boven de winkelwaarde gekocht, maar dan had ik een kortingsbon zodat het 'netto' wel onder de winkelprijs uitkomt.
Andere optie: Ik heb daar ook wel eens een fles boven de winkelwaarde gekocht, maar dan had ik een kortingsbon zodat het 'netto' wel onder de winkelprijs uitkomt.
0 x
Als je zelf de prijs gaat "opdrijven" moet je wel hopen dat uiteindelijk iemand anders er nog overheen biedt, anders ben je volgens mij zowel als verkoper als koper 2 x 9% van de kosten kwijt... wordt zo toch een dure hobby 
0 x
Melchior
- totalatool
- Forum goeroe

Hier begrijp ik dan weer niets van. Iemand koopt een lege fles Lagavulin 21 1985/2007, waarbij in de bodem van de fles "Empty" gegraveerd staat, voor het luttele bedrag van €190 ex verzenden. Eh... een vervalser die geen Duits spreekt? 

0 x
totalatool schreef:Hier begrijp ik dan weer niets van. Iemand koopt een lege fles Lagavulin 21 1985/2007, waarbij in de bodem van de fles "Empty" gegraveerd staat, voor het luttele bedrag van €190 ex verzenden. Eh... een vervalser die geen Duits spreekt?
Die verkoper kan z'n geluk ook niet op, lijkt me

0 x
totalatool schreef:[...]Eh... een vervalser die geen Duits spreekt?[...]
Ik vraag het me af, want hij begon met € 20 te bieden en overbood zowat ieder nieuw bod van een ander. Wellicht is het hem om de doos te doen?!

0 x