Vatencollectief casQueteers.com
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Re: Vatencollectief casQueteers.com
Vandaag eens begonnen aan de Wagging Finger #2019-11. De neus is goed, maar de smaak heeft wat mij betreft wel een offnote. Ik proef rubber, iets wat ik eigenlijk alleen nog maar tegengekomen ben bij peated spirit icm heavy PX sherried vaten. Echter deze zou op een bourbon vat liggen. Wat mij betreft mag deze nog wel een paar jaartjes blijven liggen in de hoop dat de offnote weg gaat.
0 x
- defeatless
- Moderator

Die Waggin' Finger wordt een zeldzame expressie. Erik Molenaar is namelijk gestopt met stoken.
0 x
Roland... schreef:JvR schreef:De laphs (beiden zon 65% na 10j) zitten niet in de beste vaten. Ik heb nog 5j laten liggen gestemd, en ben heel benieuwd of het dan voldoende verbeterd is. Zo niet, dan zou ik nog best een re-rack willen overwegen.
De re-rack kunnen ze dan gelijk doen volgens mij, ik denk dat er na nog eens 5 jaar in het zelfde hout niet veel veranderd...
Vandaag beiden in het glas en naast de CS Batch 17 gezet.
De neus is zeer goed, maar bij de taste overheerst de alcohol!
Na een flinke scheut water worden beide samples echt goed en kunnen zich meten met de CS17.
Vanwege het hoge ABV heb ik ook 5 jaar aangevinkt. En de kwaliteit, dat zit wel snor, wat mij betreft is een re-rack niet nodig.

1 x
andre8x8 schreef:Roland... schreef:JvR schreef:De laphs (beiden zon 65% na 10j) zitten niet in de beste vaten. Ik heb nog 5j laten liggen gestemd, en ben heel benieuwd of het dan voldoende verbeterd is. Zo niet, dan zou ik nog best een re-rack willen overwegen.
De re-rack kunnen ze dan gelijk doen volgens mij, ik denk dat er na nog eens 5 jaar in het zelfde hout niet veel veranderd...
Vandaag beiden in het glas en naast de CS Batch 17 gezet.
De neus is zeer goed, maar bij de taste overheerst de alcohol!
Na een flinke scheut water worden beide samples echt goed en kunnen zich meten met de CS17.
Vanwege het hoge ABV heb ik ook 5 jaar aangevinkt. En de kwaliteit, dat zit wel snor, wat mij betreft is een re-rack niet nodig.
Benieuwd wat het wordt dan qua stemmen. De rest is wat milder dan ik zo te lezen. In mijn beleving is de 10yo cs wel een stuk volwassener dan deze samples, maargoed is ook een momentopname. Hoop iig toch nog wel op wat jaartjes laten liggen
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Vandaag heb ik me eens gewaagd aan het Lowlands Malt project 2020 trio oftewel Bladnoch.
De #53 (ex-Teaninich vat) is al mooi op weg, fruitig, appel, peer, vrij clean maar echt heel goed drinkbaar. Mooi romig mondgevoel.
De #54 (ex-Ardmore vat) nog wat te veel new make, butterscotch, vanille, invloed van het vat nog niet echt terug te vinden.
De #19 (ex-Glen Spey), geur blijft wat achter op de smaak. Maar de smaak is al best interessant. Beetje kruidig, maar toch ook zoet. Zelfs wat honing in terug te vinden. Denk dat ik dit nog de beste van de 3 vond.
Alle drie mooi op weg, maar die mogen rustig nog wat jaartjes blijven liggen als je het mij vraagt.
De #53 (ex-Teaninich vat) is al mooi op weg, fruitig, appel, peer, vrij clean maar echt heel goed drinkbaar. Mooi romig mondgevoel.
De #54 (ex-Ardmore vat) nog wat te veel new make, butterscotch, vanille, invloed van het vat nog niet echt terug te vinden.
De #19 (ex-Glen Spey), geur blijft wat achter op de smaak. Maar de smaak is al best interessant. Beetje kruidig, maar toch ook zoet. Zelfs wat honing in terug te vinden. Denk dat ik dit nog de beste van de 3 vond.
Alle drie mooi op weg, maar die mogen rustig nog wat jaartjes blijven liggen als je het mij vraagt.
1 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Dit was wel een hele mooie deze keer, dus ik ben ook weer voor gaas gegaan 

0 x
Ja ik ook. Uit mijn geboortejaar dus cadeautje voor mijn 40e verjaardag. 

1 x
Hier ook samen met een goede vriend een share kunnen bemachtigen.
0 x
en wat een discipline om een 36-jarige nog 3 jaar in het vat te laten:-)
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Roelof schreef:en wat een discipline om een 36-jarige nog 3 jaar in het vat te laten:-)
Met 40 jaar zou het ook nog een van de oudste burnsides worden volgens mij, althans ik heb ze niet kunnen vinden van ouder dan 40 jaar…
0 x