Catawiki - www.catawiki.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Catawiki - www.catawiki.nl

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 01 Nov 2015, 10:43

Ik heb in het verleden ook weleens een berichtje gestuurd om te "helpen" maar dat doe ik niet meer. Ze helpen mij ook nergens meer mee.
Ik heb dit jaar een paar keer berichten naar Jeroen gestuurd met de vraag waar hij een bepaalde fles op ziet zitten en welke reserve prijs hij wil geven. Daar heb ik altijd netjes antwoord op gehad en hij dacht ook echt met me mee. Mede op basis daarvan besloot ik dan het wel of niet te doen.
Op het moment wil ik 2 best dure flessen verkopen en ik dacht het eens aan Jeroen te vragen.
Na 2 dagen nog geen antwoord op mijn bericht dus ik stuurde nog een tweede.
Daarop kreeg ik vrij snel antwoord van iemand anders van Catawiki.
Ik moest een kavel met foto's aanbieden en dan kon ik in opmerkingen een vraag stellen aan de veilingmeester. Dan zou hij wel een reserveprijs en zo geven. Als het kavel dus al aangeboden is. Ik heb geantwoord dat ik in het verleden vaker rechtstreeks contact met Jeroen heb gehad om deze dingen te vragen en dat ik nog helemaal niet zeker ben dat ik de flessen ging laten veilen.
Het antwoord was dat de veilingmeester veel te druk is om dat soort dingen te doen en dat ik m'n flessen eerst moest aanbieden om antwoord te krijgen.
Dat betekend dus dat ik het niet heb gedaan en ik waarschijnlijk helemaal niets meer bij ze aan ga bieden.
Ze willen 25% en dan zijn ze nog te beroerd om vooraf advies te geven. :nono
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 01 Nov 2015, 10:58

He, klinkt me bekend, maar ik krijg zelfs geen antwoord...
Heb er dan maar eentje aangeboden een 7-tal dagen geleden onder voorbehoud reserve price. Ben eens benieuwd :?
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 01 Nov 2015, 13:00

Persoonlijk begin ik catawiki een uitkomst te vinden. Als je een fles op catawiki verkoopt heb je meestal dezelfde prijs als op de forum zelf met de 15% commissie maar heb je geen gezeur zoals op de forum. Dat continue onderhandelen tot het uiterste en zeuren over de verzendkosten daar heb je geen last van op catawiki.
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 01 Nov 2015, 13:29

Jonadawi schreef:Persoonlijk begin ik catawiki een uitkomst te vinden. Als je een fles op catawiki verkoopt heb je meestal dezelfde prijs als op de forum zelf met de 15% commissie maar heb je geen gezeur zoals op de forum. Dat continue onderhandelen tot het uiterste en zeuren over de verzendkosten daar heb je geen last van op catawiki.

Ja het is Catawiki of de Arabische Soukh bazaar.
8 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 01 Nov 2015, 14:34

Jonadawi schreef:Persoonlijk begin ik catawiki een uitkomst te vinden. Als je een fles op catawiki verkoopt heb je meestal dezelfde prijs als op de forum zelf met de 15% commissie maar heb je geen gezeur zoals op de forum. Dat continue onderhandelen tot het uiterste en zeuren over de verzendkosten daar heb je geen last van op catawiki.

Als je de flessen hier gewoon voor een fatsoenlijke prijs aanbiedt heb je geen last van eindeloos gehakketak over de prijs: ergo, je roept het over jezelf af.
Ik heb er namelijk nooit last van, ik bied dan ook mijn flessen hier aan voor prijzen die op aankoop niveau liggen of er onder. Ik geef ook duidelijk aan dat het vaste prijzen zijn. Niemand die probeert te pingelen.
En als het een fles is waarvan ik weet dat het alleen een verzamelaars object is dan bied ik die hier niet aan.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 01 Nov 2015, 14:46

Oogadal schreef:

Als je de flessen hier gewoon voor een fatsoenlijke prijs aanbiedt heb je geen last van eindeloos gehakketak over de prijs: ergo, je roept het over jezelf af.
Ik heb er namelijk nooit last van, ik bied dan ook mijn flessen hier aan voor prijzen die op aankoop niveau liggen of er onder. Ik geef ook duidelijk aan dat het vaste prijzen zijn. Niemand die probeert te pingelen.
En als het een fles is waarvan ik weet dat het alleen een verzamelaars object is dan bied ik die hier niet aan.

Volgens mij zijn de prijzen correct. Ik probeer de prijzen te gebruiken die normaliter op de forum gevraagd worden. Als ik te hoog zit dan hoor ik het graag :D
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 01 Nov 2015, 15:19

Ik heb geen idee, maar als je aangeeft op Catawiki niveau te zitten, ja, dan zit je hier te hoog. In mijn ogen heb je commerciële prijzen, bijvoorbeeld Catawiki en forum prijzen waarbij we elkaar proberen te helpen aan een leuke fles tegen fatsoenlijke prijzen. Ik weet dat mijn prijzen goed zijn, krijg ik ook regelmatig te horen en ik heb 0 gemekker om korting. (Zodra dat gebeurt kap ik er ook direct mee)
Voorheen reageerde ik nog wel eens als een prijs absurd hoog was, dat doe ik niet meer en ik vraag ook nooit om korting. Als de prijs me past koop ik en als ik het teveel vindt klik ik verder. Zo probeert en nu iemand hardnekkig van een Perpetuum af te komen waarbij is gestart op 125 euro en 5 bumps verder is het 100 euro. Ik heb er een paar opgezet voor €95 en die waren direct verkocht. Op die manier is het voor iedereen toch leuker?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 01 Nov 2015, 16:04

Oogadal schreef:Ik heb geen idee, maar als je aangeeft op Catawiki niveau te zitten, ja, dan zit je hier te hoog. In mijn ogen heb je commerciële prijzen, bijvoorbeeld Catawiki en forum prijzen waarbij we elkaar proberen te helpen aan een leuke fles tegen fatsoenlijke prijzen. Ik weet dat mijn prijzen goed zijn, krijg ik ook regelmatig te horen en ik heb 0 gemekker om korting. (Zodra dat gebeurt kap ik er ook direct mee)
Voorheen reageerde ik nog wel eens als een prijs absurd hoog was, dat doe ik niet meer en ik vraag ook nooit om korting. Als de prijs me past koop ik en als ik het teveel vindt klik ik verder. Zo probeert en nu iemand hardnekkig van een Perpetuum af te komen waarbij is gestart op 125 euro en 5 bumps verder is het 100 euro. Ik heb er een paar opgezet voor €95 en die waren direct verkocht. Op die manier is het voor iedereen toch leuker?

Ik moet heerlijk bekennen dat het gemekker alleen plaats vind nu met Japanse whisky's misschien trekken deze een andere soort hobbyist. Ik krijg ook te horen dat de prijzen goed zijn.

On topic. Er zijn hier en daar wat uitzonderingen maar vele prijzen op catawiki zijn de laatste weken mooi marktconform. Vorig week een hele lading littlemill voorbij zien komen en deze zijn voor nette prijzen verkocht. De 9% commissie maakt het af en toe iets duurder dan de gangbare prijzen. Ook krijg ik het gevoel dat vele exclusieve whisky de reserved prijs niet halen.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 01 Nov 2015, 16:09

Jonadawi schreef:
Ik moet heerlijk bekennen dat het gemekker alleen plaats vind nu met Japanse whisky's misschien trekken deze een andere soort hobbyist.

Die kijken wat nauwer wellicht... :lol:

On topic. Er zijn hier en daar wat uitzonderingen maar vele prijzen op catawiki zijn de laatste weken mooi marktconform. Vorig week een hele lading littlemill voorbij zien komen en deze zijn voor nette prijzen verkocht. De 9% commissie maakt het af en toe iets duurder dan de gangbare prijzen. Ook krijg ik het gevoel dat vele exclusieve whisky de reserved prijs niet halen.

Goed te horen dat het verkopen van het echte spul nog wel leuk is en als je te horen krijgt dat je nette prijzen maakt dan is het toch goed? Wat betreft Catawiki, ja, klopt dat er pieken en dalen inzitten en dat vooral de duurdere whisky's daar onder lijden. Moment van aanbieden is zeer bepalend, en dan bedoel ik niet het tijdstip op de dag, maar de tijd van het jaar. En de fles waar het om gaat natuurlijk...
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 01 Nov 2015, 20:07

Oogadal schreef:

ik koop hier vaak en verkoop wel eens wat. Dit weekend 3 flessen in 20 minuten verkocht... nooit gezeur enzo.
Maar je moet wel gewoon scherp prijzen, dat is het idee achter de verkoop op dit forum... als je hier iet sgaat verkopen terwijl er 100en kenners zitten vor te hoge prijzen, tja wat wil je dan... dan wordt je voorzien van feedback, en das geen gezeur toch ?
2 x

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 04 Nov 2015, 16:27

Peter87 schreef:Ik heb in het verleden ook weleens een berichtje gestuurd om te "helpen" maar dat doe ik niet meer. Ze helpen mij ook nergens meer mee.
Ik heb dit jaar een paar keer berichten naar Jeroen gestuurd met de vraag waar hij een bepaalde fles op ziet zitten en welke reserve prijs hij wil geven. Daar heb ik altijd netjes antwoord op gehad en hij dacht ook echt met me mee. Mede op basis daarvan besloot ik dan het wel of niet te doen.
Op het moment wil ik 2 best dure flessen verkopen en ik dacht het eens aan Jeroen te vragen.
Na 2 dagen nog geen antwoord op mijn bericht dus ik stuurde nog een tweede.
Daarop kreeg ik vrij snel antwoord van iemand anders van Catawiki.
Ik moest een kavel met foto's aanbieden en dan kon ik in opmerkingen een vraag stellen aan de veilingmeester. Dan zou hij wel een reserveprijs en zo geven. Als het kavel dus al aangeboden is. Ik heb geantwoord dat ik in het verleden vaker rechtstreeks contact met Jeroen heb gehad om deze dingen te vragen en dat ik nog helemaal niet zeker ben dat ik de flessen ging laten veilen.
Het antwoord was dat de veilingmeester veel te druk is om dat soort dingen te doen en dat ik m'n flessen eerst moest aanbieden om antwoord te krijgen.
Dat betekend dus dat ik het niet heb gedaan en ik waarschijnlijk helemaal niets meer bij ze aan ga bieden.
Ze willen 25% en dan zijn ze nog te beroerd om vooraf advies te geven. :nono

Dit is zelfs heel smerig, door het aan te bieden, ben je direct gebonden aan hun commissie terwijl ze je niet eens garanderen dat ze met een bevredigend antwoord op de proppen kunnen komen.
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 04 Nov 2015, 18:20

Precies en daarom ben ik er eigenlijk ook een beetje klaar mee.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Nov 2015, 17:23

Tsja...., ik zeg niks.... ;)
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 06 Nov 2015, 19:59

Oogadal schreef:Tsja...., ik zeg niks.... ;)

En dat terwijl je in het verleden nog zo goed te woord bent gestaan op dit forum door personeel van Catawiki.. ;)
1 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 06 Nov 2015, 20:50

Catawiki zoekt 'whisky experts'!
Wie zich geroepen voelt... klik eens hier.
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”