Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Hallo whiskyliefhebbers!
Ik kreeg vandaag de mogelijkheid om een Glendronach 2003 (11 jaar oud) Virgin Oak Cask Strength whisky te kopen voor een gereduceerde prijs. Het is een limited edition die gebotteld is voor Nederland uit een batch van (ik dacht) 262. Ik heb geen ervaring met deze whisky en vroeg me af of iemand hier ervaring met deze whisky heeft?
Is dit een whisky die ik zou moeten kopen voor de kwaliteit en om zelf te drinken, of zou ik hem dicht moeten laten en bewaren voor bijvoorbeeld een veiling?
Alvast bedankt!
Groeten,
Rick
Ik kreeg vandaag de mogelijkheid om een Glendronach 2003 (11 jaar oud) Virgin Oak Cask Strength whisky te kopen voor een gereduceerde prijs. Het is een limited edition die gebotteld is voor Nederland uit een batch van (ik dacht) 262. Ik heb geen ervaring met deze whisky en vroeg me af of iemand hier ervaring met deze whisky heeft?
Is dit een whisky die ik zou moeten kopen voor de kwaliteit en om zelf te drinken, of zou ik hem dicht moeten laten en bewaren voor bijvoorbeeld een veiling?
Alvast bedankt!
Groeten,
Rick
0 x
Re: Glendronach 2003 11 yo Virgin Oak Cask Strength
Gaat vermoedelijk niet veel in waarde stijgen. Gaat vermoedelijk wel erg goed smaken. Keuze is zo gemaakt, lijkt me
0 x
Je zult wel iets specifieker moeten zijn met je cask nummer om de exacte fles op te kunnen sporen & om ervaringen te vragen. Ik geloof dat Kay wel veel glendronach's heeft/ heeft geproefd.
Verder zal het denk ik een uitstekende whisky zijn om lekker te drinken.
Dicht laten voor een veiling lijkt me komende 5-10 jaar niet echt aan de orde?
Glendronach heeft single casks op CS bij de vleet..
(Rond de 40 uitgaven geregistreerd op whiskybase van de glendronach 2003, alles rond de 9-10-11 jaar oud)