Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 11 Aug 2016, 20:51

Shinji schreef:
Jonadawi schreef:Tasttoe heeft nog enkele flessen van de burgundy staan voor €76 euro

Helaas geen webshop.. :(

Je kan ze altijd even mailen. Ze versturen op verzoek ook.

Mvg
Jonathan
1 x

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 12 Aug 2016, 18:17

Jonadawi schreef:
Shinji schreef:
Jonadawi schreef:Tasttoe heeft nog enkele flessen van de burgundy staan voor €76 euro

Helaas geen webshop.. :(

Je kan ze altijd even mailen. Ze versturen op verzoek ook.

Mvg
Jonathan

Helaas toch achter het net gevist.. Laatste flessen waren de dag ervoor afgehaald. Nog geprobeerd een nieuwe bestelling te plaatsen maar het zat er niet meer in helaas..
0 x
Afbeelding

whiskyprins
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiskyprins » 23 Aug 2016, 07:27

Klopt het dat de 3 cv's van de kaart verdwijnen (of al een tijd zijn verdwenen, beter gezegd..... :Cry )
Weet iemand de keuze om deze eruit te halen?

Persoonlijk vind ik de Springbank cv een mooie whisky voor een zeer betaalbaar prijsje. :goedgedaan
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 23 Aug 2016, 11:24

Mogelijk dat slijters ze nog hebben staan, maar ze zijn (iig op het moment) uit het assortiment.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 23 Aug 2016, 11:40

whiskyprins schreef:Klopt het dat de 3 cv's van de kaart verdwijnen (of al een tijd zijn verdwenen, beter gezegd..... :Cry )
Weet iemand de keuze om deze eruit te halen?

Persoonlijk vind ik de Springbank cv een mooie whisky voor een zeer betaalbaar prijsje. :goedgedaan

De Longrow CV is in ieder geval vervangen door de 'Peated' NAS versie. Knap als je ze blind uit elkaar kunt houden, mij zou het niet lukken.
De Springbank vond ik ook altijd een mooie tropische doordrinker, maar de 10 is minstens net zo goed.
1 x
Afbeelding

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 22 Sep 2016, 09:02

Komt de springbank 12 CS batch 13 56,3% helemaal niet naar Nederland? Kom alleen Duitse en Engelse shop links tegen op whiskybase?
0 x

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 22 Sep 2016, 13:04

dalwinnie schreef:Komt de springbank 12 CS batch 13 56,3% helemaal niet naar Nederland? Kom alleen Duitse en Engelse shop links tegen op whiskybase?

Dat zal nog wel komen denk ik. Hier in BE ben ik hem ook nog niet tegengekomen....
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 22 Sep 2016, 13:12

Ik had nog een vraagje voor degene die de CS van Springbank al eventjes volgen:

Batch #9 bestaat uit 60% Fresh + 40% Refill Sherry Hogsheads, komt die mooie ronde sherry er ook zo uit? Volgens de reviews die ik gelezen heb is er sprake van wat zwavel. Het is dus eerder een hate it or love it uitgave heb ik dan de indruk. Ik wou eigenlijk de 14yo Jazz nog ergens binnenharken maar deze is niet meer vindbaar... Dus eigenlijk zoek ik een mooie Springbank met duidelijke sherry invloeden.

Batch #6 ben ik ook nog tegengekomen, welke van de 2 krijgt de voorkeur bij jullie (indien ze ongeveer hetzelfde profiel hebben).
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 22 Sep 2016, 13:32

Malinois schreef:Ik had nog een vraagje voor degene die de CS van Springbank al eventjes volgen:

Batch #9 bestaat uit 60% Fresh + 40% Refill Sherry Hogsheads, komt die mooie ronde sherry er ook zo uit? Volgens de reviews die ik gelezen heb is er sprake van wat zwavel. Het is dus eerder een hate it or love it uitgave heb ik dan de indruk. Ik wou eigenlijk de 14yo Jazz nog ergens binnenharken maar deze is niet meer vindbaar... Dus eigenlijk zoek ik een mooie Springbank met duidelijke sherry invloeden.

Batch #6 ben ik ook nog tegengekomen, welke van de 2 krijgt de voorkeur bij jullie (indien ze ongeveer hetzelfde profiel hebben).
ik heb de #9 op en had geen last van zwavel, de 14yr jazz heeft dat meer, maar ook niet in storende mate vind ik..

SturenSören had een hele tijd een #8 te koop staan, dat is wel een toppertje in de reeks.... Misschien heeft die hem nog? Je hebt ook nog de 17yr sherry: http://m.drankdozijn.nl/zoeken?zoekterm ... herry+Wood
Laatst gewijzigd door avdboom op 22 Sep 2016, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 22 Sep 2016, 17:25

avdboom schreef:Sturen had een hele tijd een #8 te koop staan, dat is wel een toppertje in de reeks.... Misschien heeft die hem nog? Je hebt ook nog de 17yr sherry: http://m.drankdozijn.nl/zoeken?zoekterm ... herry+Wood

Die #8 heb ik vakkundig van 'm overgenomen :duimop . Ik ga die binnenkort openen en wil dan best wel samples maken :goedgedaan .
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 22 Sep 2016, 18:26

Toontje schreef:
avdboom schreef:Sturen had een hele tijd een #8 te koop staan, dat is wel een toppertje in de reeks.... Misschien heeft die hem nog? Je hebt ook nog de 17yr sherry: http://m.drankdozijn.nl/zoeken?zoekterm ... herry+Wood

Die #8 heb ik vakkundig van 'm overgenomen :duimop . Ik ga die binnenkort openen en wil dan best wel samples maken :goedgedaan .

Het was dat ik al een #8 en #9 dicht had staan.... Anders had ik hem genomen...

Ik weet btw met beetje geluk nog een #9 voor. Minder dan 7tientjesbte staan mocht iemand willen...
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Sep 2016, 20:24

avdboom schreef: Je hebt ook nog de 17yr sherry: http://m.drankdozijn.nl/zoeken?zoekterm ... herry+Wood

Dat vond ik wel echt een dijk van een whisky.
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 22 Sep 2016, 21:57

Malinois schreef:Ik had nog een vraagje voor degene die de CS van Springbank al eventjes volgen:

Vond ik bij batch 9 niet, de laatste waarbij ik dat tegen ben gekomen was #5.
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 22 Sep 2016, 22:53

Net nog even in het glas gehad, maar de 14yr Jazz heeft toch echt wel een behoorlijke dosis zwavel. Vanavond net iets te voor mij, maar dat kan ook komen door wat ik er voor in het glas had... Anyway.... Als je geen zwavel vertraagd raad ik hem af.. Vóór mij is hij wel ok maar niet voor te vaak...
0 x
Afbeelding

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 23 Sep 2016, 01:11

Kay schreef:Vond ik bij batch 9 niet, de laatste waarbij ik dat tegen ben gekomen was #5.

Tegen een beetje zwavel kan ik wel, die sample van de 14yo jazz had ik trouwens van jouw. Wat een knaller! Ik heb nog een halve over zelfs.

Maar de batch 9 is toch een echte sherry whisky ipv een sherry finished whisky?

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen aangezien ik batch 6 en 9 nog vind voor 65€... Dus dat is mooi!
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”