Tris schreef:Wat vond je niet lekker aan die 16Y, wat stond je tegen?
Persoonlijk vind ik Mortlach op sherry juist fantastisch maar de recentere distillery bottelingen zijn vaak vlak, zwak en tonen weinig karakter.
Het kan van stevig tot fruitig gaan, nieuwere vintages hebben over het algemeen wat minder structuur maar zijn daardoor misschien weer toegankelijker, ik laat die versies meestal staan merk ik.
Ondanks de scherpe (toch wel terechte) kritieken. Heb ik zelf ook één Mortlach 16yo momenteel in mijn collectie die momenteel nog tot zo’n 25% gevuld is. Ik heb deze fles kunnen oppikken bij een van de laatste D12 aanbiedingen. Waar ik achteraf toch wel tevreden over was. Gezien de prijs kwaliteit verhouding...
Ik heb de fles namelijk gebruikt voor een weekend weg met wat vrienden die niet allemaal zo’n goed gevoel (still love them!) voor whisky hebben, en ik denk dat deze fles zeker een goed genoeg was om aan hun te laten proeven wat een volgende stap in een verfijndere whisky smaak kan opleveren. Juist door zijn ‘zwakke’ karakter.
Ik heb er gister nog een kleine dram van ingeschonken en er toch nog wel van kunnen geniet