Als er trouwens een idioot is die mijn fles voor € 200 wil overnemen zie ik de PB wel tegemoet. Doe ik er gelijk wat adressen bij waar je professionele hulp kunt krijgen...

Oogadal schreef:Die hebben de fles uit de UK en waarschijnlijk nog niet eens in huis. Maar je hebt toch een beste klap van een molenwiek gehad als je rond de €200 neer zou tellen voor deze fles. Als nou niemand ze daar voor gaat kopen zakt die prijs in no time naar retail niveau. Ala Perpetuum.
Als er trouwens een idioot is die mijn fles voor € 200 wil overnemen zie ik de PB wel tegemoet. Doe ik er gelijk wat adressen bij waar je professionele hulp kunt krijgen...

squaadgras schreef:Ben erg benieuwd naar Batch 5. Iemand ervaring?

squaadgras schreef:Ben erg benieuwd naar Batch 5. Iemand ervaring?
voor een eindoordeel en dan zal ik mijn bevindingen uitgebreider delen.

Oogadal schreef:Nog betaalbaar aan te komen en topjaren (een enkele uitzondering daargelaten)
1990
1993
1994
1995
1996
Waarvan 1993 heel mooi super gebalanceerd spul heeft en de reeks 94-96 vaak wat extremer op de donkere sherry tonen is. Ik vind beide lekker, afhankelijk waar je zin in hebt.
Jonger spul is vaak minder, maar ook daar zit wel eens een mooie tussen, bijvoorbeeld de single casks voor The Old Pipe zijn beide prima, je moet ze alleen open maken en een paar maanden tijd geven. Maar voor het geld (tegen de 7 tientjes) niks mis mee.
Specifieke cask die je aangeeft ken ik niet, wel de 1482 en die is echt top. Gezien de score op WB zal deze er niet ver af zitten. Indien je 'm kunt kopen voor normaal geld zou ik het doen.

MoreBowmore schreef:squaadgras schreef:Ben erg benieuwd naar Batch 5. Iemand ervaring?
Een beetje ervaring nu en ik vind hem tot nu prachtig!
Helaas batch 1 gemist maar sinds batch 2 een echte fan! Welke batches heb jij al gehad en welke vond jij het lekkerst?
Zonet nog even geroken aan zowel batch 2 als 5 en daar zit toch al een duidelijk verschil. Ook in de finish zit een flink verschil, pittiger in batch 5!
Eerst nog eens vaker naast elkaar/ na elkaar proevenvoor een eindoordeel en dan zal ik mijn bevindingen uitgebreider delen.
Klein puntje kunnen proeven en herinner mij de mooie krenten/rozijnen/boerenjongens in de neus, en de romige/chocolade-achtige afdronk. Zat inderdaad ook een pepertje in (zoals bij elke batch tot nu toe), maar heb nog niet head-to-head geproefd om te kijken of dit meer of minder is.. Vind over het algemeen dat er een mooie consistentie is qua kwaliteit. Ze verschillen allemaal wel degelijk qua smaak, maar stuk voor stuk goed. Batch 4 doet het bij mij erg goed, net als batch 2. Heb onlangs via een ruil nog een fles #1 kunnen bemachtigen, zodra die open gaat zal ik een seintje geven voor een sampletje. De 5 moet ik nog even uitgebreid gaan proeven binnenkort.
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten