The Glenlivet range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
CigarJoe
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: The Glenlivet range

Ongelezen berichtdoor CigarJoe » 22 Mei 2021, 15:52

Interessant,

Had ze zelf niet naast elkaar gedronken en je reactie triggert me om dat eens te doen, een mooi excuus en zeker met dit lange weekend ;)

TBC.
2 x
"Do I look like I give a dram? I do hope so!"

green-hornet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 22 Mei 2021, 22:12

Ruud2612 schreef:
Dax schreef:Leuke fles gekregen van een collega: Glenlivet Carribean Reserve. Finished in rum barrels.
Voor mij een verrassende combi en best lekker. Redelijk zoet zowel in geur als smaak. Afdronk wel wat vlak en kort.
Toch een aanrader voor de €35,-
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-reserve

Mn schoonbroer vond hem ook prima! Bij de Gall nu €30,39 (incl. verzenden!)

Hij inderdaad niet verkeerd, had hem ook via gall besteld en aan mijn vader gegeven,uiteraard samen geproefd.
1 x

green-hornet
Senior
Senior

Re: Glenlivet Illicit Still limited edition

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 22 Mei 2021, 22:16

Erik1908 schreef:
CigarJoe schreef:
defeatless schreef:Hoi!

Welkom op het forum, misschien je eigen ook even voorstellen? Even voorstellen, dat vinden we leuk !

Wat betreft je vraag: dat weet niemand tenzij ze dat bij Glenlivet vertellen. Ik neem aan dat het deze is?
Daar zijn geen vaten van gemaakt, wel zijn er een onbekend aantal flessen van gemaakt.
En als ik de boel zo bekijk (prijs, verkrijgbaarheid, BSverhaal op de fles, strakke reclame op de website, thumbers en cocktails op de foto's) gok ik op 50k+ flessen.

Maar zoals Ralfy ooit zei: "Niets is voor de eeuwigheid, dus alles is gelimiteerd".

Grappig,

Deze fles verbaasde me zodanig in positieve zin dat het mede de aanleiding was om me bij dit forum aan te sluiten. In zoverre zelfs dat ik misschien nog een fles haal, iets wat ik nimmer doe voordat het op is. Begin er achter te komen dat wat ik prettig vind meestal niet onder de 46% zit.
En dat is dan allemaal met deze post vastgelegd, wie weet kijk ik daar over lange tijd op terug :P

Ah ja ik heb recent ook de Glenlivet 18 in huis (die van 43%) en als je me zou laten kiezen.. :dancing dan weet ik het nog zo net niet en dat zegt weer wat over deze fles.

Cheers

Grappig, ik heb recent de Illicit h2h met de 18y op 43% geproefd. Was een oudere versie van de 18y en heb helaas geen WB nummer. De 18y won voor mij op alle fronten. Wat me vooral opviel was dat de Illicit veel meer gesloten was en de 18y veel frisser.

Heb laatst de 18y vergeleken met de glenfiddich 18 en de Tomatin 18.....de Glenlivet vond ik het minst van de 3 (40%), zacht,weinig smaak
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 23 Mei 2021, 10:12

Over de Tomatin 18y en recente Livet 18y bottelingen kan ik niks zeggen. Heb beide nooit geproefd. Ik verwacht echter dat de oudere expressies van Livet, zeker als ze op 43% abv zitten, beter zijn dan de huidige range.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 23 Mei 2021, 20:28

Erik1908 schreef:Over de Tomatin 18y en recente Livet 18y bottelingen kan ik niks zeggen. Heb beide nooit geproefd. Ik verwacht echter dat de oudere expressies van Livet, zeker als ze op 43% abv zitten, beter zijn dan de huidige range.

De heel heel veel oudere op 45,7% zijn fenomenaal...dan heb ik het over de 12,15,18,20... :smullen
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Mei 2021, 21:17

Mja maar dit is wel een beetje inherent aan alle oudere bottelingen... :Scratch 9 van de 10 scoren gewoon klappen beter omdat toentertijd de vaten beter waren, er veel meer veel oudere whisky in zat dan de aangegeven minimale leeftijd enz enz enz.
0 x
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 17 Aug 2021, 14:18

green-hornet schreef:
Ruud2612 schreef:
Dax schreef:Leuke fles gekregen van een collega: Glenlivet Carribean Reserve. Finished in rum barrels.
Voor mij een verrassende combi en best lekker. Redelijk zoet zowel in geur als smaak. Afdronk wel wat vlak en kort.
Toch een aanrader voor de €35,-
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-reserve

Mn schoonbroer vond hem ook prima! Bij de Gall nu €30,39 (incl. verzenden!)

Hij inderdaad niet verkeerd, had hem ook via gall besteld en aan mijn vader gegeven,uiteraard samen geproefd.

En dan voordat je een slokje van deze whisky neemt, eerste even de mond spoelen met een Lowlander White Ale, als dan de whisky op je tong komt, boterzacht, wat een gave belevenis :o :o
0 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 28 Okt 2021, 16:41

https://www.whiskysite.nl/nl/the-glenli ... ted-e.html

Kwam deze tegen. Lijkt een opvolger van de Illicit Still. Ook op 48%. Als ie net zo goed is dan ga ik hem zeker halen.
3 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Okt 2021, 01:11

Ja dat is de opvolger van Illict still.
Inderdaad de moeite waard om eens bij de slijter te proeven.

Valt me alles mee van Glenlivet trouwens. Ik had verwacht dat ze die Illict still zwijgzaam zouden gaan rekken met nieuwe batches.
Hopelijk houden ze het niveau op peil. Qua prijs is het ongeveer dezelfde klasse zie ik.
2 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 29 Okt 2021, 06:51

Erik1908 schreef:Over de Tomatin 18y en recente Livet 18y bottelingen kan ik niks zeggen. Heb beide nooit geproefd. Ik verwacht echter dat de oudere expressies van Livet, zeker als ze op 43% abv zitten, beter zijn dan de huidige range.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand die de Glenlivet 18 waardeert, kan vertellen of de nieuwe 40% botteling vergelijkbaar is met de 43% versie.

Hoor het graag.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Dec 2021, 19:39

WhiskyLiam schreef:Die 12yo Illicit Still is best wel goed! En niet slechts 20% beter zoals de ABV doet geloven, deze is echt 2x zo goed! Vol, ongepolijst (wat goed is) en een goede afdronk. :smullen Stond voor 32,95 te koop op berlinbottle.de, binnen een paar minuten uitverkocht!

Ik denk dat ik nog een extra flesje haal......als back-up natuurlijk. :hoedaf

Zelf vond ik hem ook erg lekker en heb ook een back-up flesje gekocht.
Volgens mij lastig om hem nog te vinden, maar als je hem nog ergens in een vergeten hoekje ziet staan...
4 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

green-hornet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 09 Dec 2021, 20:25

Nog gewoon bij D12 te krijgen
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Dec 2021, 00:42

Reichenbach schreef:Zelf vond ik hem ook erg lekker en heb ook een back-up flesje gekocht.
Volgens mij lastig om hem nog te vinden, maar als je hem nog ergens in een vergeten hoekje ziet staan...

Ik moet um ook maar eens in de kast gaan zetten. Zeker een mooie bang for your buck!
Maar deze is toch nog wel goed te krijgen? Mijn slijter heeft ze in ieder geval nog.
1 x

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 10 Dec 2021, 15:33

Zie dat er net ook een nieuwe versie uit is: the 12yo Licensed Dram. Zag een best wel positieve beoordeling van Thijs. https://wordsofwhisky.com/glenlivet-12- ... nsed-dram/

Iemand anders al ervaring mee? Net gekocht als verjaardagskadootje voor een vriend, ervan uitgaande dat ie wel prima gaat zijn.
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 10 Dec 2021, 15:43

SecondHandPants schreef:Zie dat er net ook een nieuwe versie uit is: the 12yo Licensed Dram. Zag een best wel positieve beoordeling van Thijs. https://wordsofwhisky.com/glenlivet-12- ... nsed-dram/

Iemand anders al ervaring mee? Net gekocht als verjaardagskadootje voor een vriend, ervan uitgaande dat ie wel prima gaat zijn.

Volgens onze Thijs is tie goed te pruimen!
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”