Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Long John
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 Jan 2015, 16:57

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Long John » 12 Feb 2015, 11:00

Je bedoelt dat ze veel meer HP 18 produceren dan ze kwijt kunnen in zo'n serie ?
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor whiksy » 12 Feb 2015, 11:11

nee, dat ze veel meer flessen van 60 euro zullen verkopen dan van 250 euro.
1 x

Gebruikersavatar
Long John
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 Jan 2015, 16:57

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Long John » 12 Feb 2015, 11:35

Ja, ok.
Maar aan de andere kant, op een fles Odin hebben ze veel meer winst dan op een fles HP 18y.
0 x

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Tomh » 12 Feb 2015, 11:54

Als je er vanuit gaat dat ze exact het zelfde productieproces hebben wel ja..
0 x
Afbeelding

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor whiksy » 12 Feb 2015, 12:01

Long John schreef:Ja, ok.
Maar aan de andere kant, op een fles Odin hebben ze veel meer winst dan op een fles HP 18y.

Waarom zou een distilleerderij überhaupt nog flessen van minder dan € 250,- op de markt brengen dan?

Effe snel gerekend. Om een omzet van € 50.000 te halen, moet HP 200 flessen van € 250,- verkopen.
Maar die omzet kun je ook halen door 833 flessen van € 60,- te verkopen.

Welke kans is groter? Dat HP 200x een superdure fles verkoopt of dat HP 833x een redelijk geprijsde fles verkoopt?
Of anders gezegd, denk je niet dat de doelgroep voor flessen van € 60,- minimaal 4x zo groot is dan de doelgroep voor flessen van € 250?
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Feb 2015, 12:08

Je gaat een beetje scheef in de berekening omdat de winst op special releases (hoop ik toch) flink hoger is dan op standaardbottelingen, maar dat is inderdaad het punt.

Daarbij: de verschillende bottelingen spreken verschillende markten aan. Special releases zijn primair voor de verzamelaar / investeerder. De 18 is voor de liefhebber / kenner. Dat bijt elkaar dus lang niet zoveel als je zou denken omdat het gekocht wordt door verschillende mensen. Zou je een van de twee niet verkopen, dan merk je dat niet direct in een evenredige stijging van de verkoop van de andere.
2 x
Matthijs, whiskynerd.

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor whiksy » 12 Feb 2015, 12:47

Matti schreef:Je gaat een beetje scheef in de berekening omdat de winst op special releases (hoop ik toch) flink hoger is dan op standaardbottelingen, maar dat is inderdaad het punt.

Daarom heb ik het over omzet, niet over winst ;)
Matti schreef:Daarbij: de verschillende bottelingen spreken verschillende markten aan. Special releases zijn primair voor de verzamelaar / investeerder. De 18 is voor de liefhebber / kenner. Dat bijt elkaar dus lang niet zoveel als je zou denken omdat het gekocht wordt door verschillende mensen. Zou je een van de twee niet verkopen, dan merk je dat niet direct in een evenredige stijging van de verkoop van de andere.

Dank voor de aanvulling :goedgedaan
0 x

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 Nov 2014, 00:35
Locatie: Regio Gent

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor D. T. » 15 Feb 2015, 02:04

Nickolaas schreef:
Tom2 schreef:http://nl.delhaizewineworld.com/F-10002-wijnen/P-21950-highland-park-island-single-malt-scotch-whisky-18y-_-70cl

Highland Park 18:

In de Delhaize momenteel verkrijgbaar voor net geen 75 €


Bij de Gall en Gall inclusief alle kortingen vandaag besteld voor een mooie €63.99. Da's wel een aardig fijn prijsje.


Bij Drankenhandel Nico en Kathy De Clercq (Lochristi, België) nog twee flesjes kunnen scoren voor 58,15 Euro (een week of 2 geleden)! Lucky me! En de prijzen voor de 18 in meer gespecialiseerde zaken zijn echt wel serieus aan het stijgen! Cheers, D.
0 x

Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2231
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 15 Feb 2015, 09:01

Mooie zaakjes gedaan ;)

De gemiddelde prijs ligt nu rond de 80 euro.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wildewillem
Actief lid
Actief lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 Feb 2013, 19:49
Locatie: Hoek van Holland

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Wildewillem » 15 Feb 2015, 14:05

https://www.gall.nl/shop/708232-highlan ... ears-70cl/

Met de wilde Willem whisky dagen dus ook daar nog voor een nette prijs.
0 x
Afbeelding

sopie
Senior
Senior
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 Jun 2014, 22:45

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor sopie » 18 Feb 2015, 21:46

Zag net op een site dat de HP Odin in een zwarte uitvoering komt. Dacht gelijk Why?! Eerste 3 houten displays en transparante (gekleurde ) flessen. Wordt een houten frame scoren mocht ik hem bijvoegen bij de overige uit de serie.

Zie ook linkje

http://www.exclusivedrinks.nl/highland-park-odinq
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Feb 2015, 22:09

Ja ik zag het ook al. Ik vind het wel mooi in het zwart maar dan hadden alle Valhalla uitvoeringen een andere kleur moeten hebben. Nu past hij er niet echt bij.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

sopie
Senior
Senior
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 Jun 2014, 22:45

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor sopie » 19 Feb 2015, 06:39

De zwarte schaap van de serie, het heeft wel wat maar ook weer niet.
1 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Feb 2015, 13:17

sopie schreef:Zag net op een site dat de HP Odin in een zwarte uitvoering komt. Dacht gelijk Why?!

Zodat verzamelaars nu ook nog op zoek moeten naar een tweede Thor, Loki of Freya, om de set mooi symmetrisch te maken. ;)
0 x
Afbeelding

sopie
Senior
Senior
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 Jun 2014, 22:45

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor sopie » 19 Feb 2015, 14:34

Of een potje verf kopen en de frames zelf zwart schilderen. :gnif
0 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten