Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wivi
Actief lid
Actief lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2014, 14:48

Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Wivi » 14 Mar 2015, 12:01

Beste whisky liefhebbers,

Ik zit eraan te denken om een fles uigeadail aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar de combinatie van Ardbeg en sherry notes.
Ralfy heeft deze whisky recent nog hoog gewaardeerd (review #500) en complimenteerd Ardbeg zelfs met de consistency van deze whisky over de jaren. Echter in onderstaande link wordt de 2014 versie vergeleken met eerdere bottelingen (2004 ~ 2014) en hier komt de 2014 versie er zacht gezegd NIET goed uit (de term "bad whsky" wordt zelfs genoemd).

http://danishwhiskyblog.blogspot.nl/201 ... -2014.html

Heeft iemand ervaringen met de recente bottelingen van de Uigeadail (2014/2015??) en moet ik deze idd mijden?

Alvast bedankt!
0 x

Gebruikersavatar
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 869
Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor avdboom » 14 Mar 2015, 13:36

Ik heb er 1 in 2014 gekocht en vind hem heerlijk. Maar het is wel mijn eerste uggi...
0 x
Afbeelding

Wilco
Senior
Senior
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 Apr 2012, 21:06
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Wilco » 14 Mar 2015, 13:52

Van wat ik tot nu toe op heb vond ik de L6 het beste smaken, gelukkig heb ik daar nog een flesje van staan. Verder heb ik onlangs nog een L11 opgemaakt welke ook prima smaakte. De 2014 versie heb ik nog niet op.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 14 Mar 2015, 16:39

Ik heb er een uit okt '14 en die is naar mijn mening gewoon goed. (89)
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Mar 2015, 18:20

avdboom schreef:Ik heb er 1 in 2014 gekocht en vind hem heerlijk. Maar het is wel mijn eerste uggi...


En zeker niet je laatste! Recent doosje van meegepikt toen ze op 49.50 stonden bij een van de dozenschuivers :bigsmile
Staat hier standaard altijd open, is gewoon een toppertje, verveelt echt nooit. Soms moet je gewoon een Oogie drinken. En dat voor een NAS... :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Mar 2015, 18:22

Wivi schreef:Beste whisky liefhebbers,

Ik zit eraan te denken om een fles uigeadail aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar de combinatie van Ardbeg en sherry notes.
Ralfy heeft deze whisky recent nog hoog gewaardeerd (review #500) en complimenteerd Ardbeg zelfs met de consistency van deze whisky over de jaren. Echter in onderstaande link wordt de 2014 versie vergeleken met eerdere bottelingen (2004 ~ 2014) en hier komt de 2014 versie er zacht gezegd NIET goed uit (de term "bad whsky" wordt zelfs genoemd).

http://danishwhiskyblog.blogspot.nl/201 ... -2014.html

Heeft iemand ervaringen met de recente bottelingen van de Uigeadail (2014/2015??) en moet ik deze idd mijden?

Alvast bedankt!


Niet alles geloven: als dit echt bad whisky is blijft er verdomd weinig over wat dan good whisky is!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wivi
Actief lid
Actief lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2014, 14:48

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Wivi » 14 Mar 2015, 18:55

Ok, Ik ben overtuigd; Ga een flesje halen :yes :yes
0 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 14 Mar 2015, 19:14

Wijs besluit :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Mar 2015, 20:14

Wivi schreef:Ok, Ik ben overtuigd; Ga een flesje halen :yes :yes


Goed bezig Wivi :hoera :hoera
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dematten
Actief lid
Actief lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 Dec 2014, 18:42

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Dematten » 15 Mar 2015, 17:05

Ik heb toevallig net een 2014 Ardbeg Uigeadail opengemaakt en ik moet zeggen dat hij inderdaad niet meer zo goed is als ik me kan herinnerren.
(Alhoewel dit waarschijnlijk meer met ik te maken heeft dan met de wisky zelf.)

In ieder geval is hij zijn geld nog steeds meer dan waard.
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Mar 2015, 22:23

Dematten schreef:Ik heb toevallig net een 2014 Ardbeg Uigeadail opengemaakt en ik moet zeggen dat hij inderdaad niet meer zo goed is als ik me kan herinnerren.
(Alhoewel dit waarschijnlijk meer met ik te maken heeft dan met de wisky zelf.)

In ieder geval is hij zijn geld nog steeds meer dan waard.


Dat heet nostalgie :P

Heb ik ook wel eens last van..., vroeger was ie beter en dat soort emoties. De 2014 is inderdaad zijn geld zeker waard maar de 2011 botteling was net ietsje beter...
Het is er wel eentje die je echt een kwartier tot 20 minuten met rust moet laten; alleen al hoe de neus veranderd in die tijdspanne!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wivi
Actief lid
Actief lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2014, 14:48

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Wivi » 18 Mar 2015, 17:40

Heb gisteren dus een flesje gescoord (vanavond maar eens proeven :smullen ) en wat blijkt:
Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014) :?
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.
0 x

Dematten
Actief lid
Actief lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 Dec 2014, 18:42

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Dematten » 18 Mar 2015, 21:50

Wivi schreef:Heb gisteren dus een flesje gescoord (vanavond maar eens proeven :smullen ) en wat blijkt:
Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014) :?
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.



Ik heb eens mijn Uigedails gecheckt en 1 ervan heeft ook L5950129072014 als bottle code.
De 2 andere hebben deze code: L60128 05/11/2014
0 x

Wivi
Actief lid
Actief lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 Sep 2014, 14:48

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor Wivi » 23 Mar 2015, 15:00

Dat is dan een flinke batch :bigsmile
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).

Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Mar 2015, 22:05

Wivi schreef:Dat is dan een flinke batch :bigsmile
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).

Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).


Maak je geen zorgen. over 20 jaar vindt je de Uggie nog steeds lekker. Bij mij staat er al vanaf de introductie (jaar of 10 denk ik) altijd eentje open :Slainte Soms moet je gewoon even een Uggie drinken :lekker
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten