Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Normaen
Actief lid
Actief lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 Feb 2013, 22:46

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Normaen » 23 Jan 2015, 18:03

Tom2 schreef:
Normaen schreef:En niet te vergeten; marketingkosten :lol:


Hij spreekt over omzet mijn beste, niet over winst ! ( Nu strikt gezien zit ik dan zelf ook mis met mijn BTW. )


Ach natuurlijk :domdom Gelijk heb je.
0 x
Als ik een bidder zie lopen,/Dan slaat mij 't hart zo blij./Dan denk ik hoe hij ook weldra/Uit bidden zal gaan voor mij

Dematten
Actief lid
Actief lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 Dec 2014, 18:42

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Dematten » 24 Jan 2015, 13:50

Ik vind 17.000 flessen eigenlijk behoorlijk veel, als je bedenkt dat vrijwel iedereen die dit koopt hem niet uitdrinkt om later met zoveel mogelijk winst proberen te verkopen. Wanneer iedereen hetzelfde verzameld blijft het aanbod toch even groot en kan de nu al behoorlijke prijs toch niet zo veel meer stijgen? Of zie ik dit verkeerd?
Ik koop er in ieder geval geen.
0 x

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1227
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Fryslân
Contact:

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Freddy » 25 Jan 2015, 11:10

Heb deze week een Higland Park 1990 geproefd.
Ik weet, het is een fles die 5 jaar geleden al op de markt is gekomen.
Maar toch een lekkere en betaalbare whisky.
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 26 Jan 2015, 23:52

Zijn er al mensen die prijzen hebben horen vallen voor de Odin?

Zo gaat bv de Mitra 255,- vragen. (Belachelijk)
1 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor totalatool » 27 Jan 2015, 09:04

Ruud2612 schreef:Zijn er al mensen die prijzen hebben horen vallen voor de Odin?

Zo gaat bv de Mitra 255,- vragen. (Belachelijk)

Verwachtte je dan echt dat deze niet de duurste van de reeks zou worden? Ze gaan hier bij HP natuurlijk een slaatje uit slaan, dus het ligt echt niet aan de Mitra.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 882
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 27 Jan 2015, 14:51

totalatool schreef:
Ruud2612 schreef:Zijn er al mensen die prijzen hebben horen vallen voor de Odin?

Zo gaat bv de Mitra 255,- vragen. (Belachelijk)

Verwachtte je dan echt dat deze niet de duurste van de reeks zou worden? Ze gaan hier bij HP natuurlijk een slaatje uit slaan, dus het ligt echt niet aan de Mitra.


Dat snap ik ook wel..

Maar als je hem bij een gewone slijterij voor 200 euro kan halen. Ligt het in mijn ogen wel aan de Mitra...

Vandaar dat ik even vraag of andere mensen al prijzen hebben gehoord :lekker

Gall&Gall gaat overingens 265€ vragen.
0 x

kefkef
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 Sep 2014, 18:51

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor kefkef » 31 Jan 2015, 22:20

Ruud1987 schreef:Van de 265 zal wel 200 naar HP gaan.

200x17000= 3,4 miljoen; das een beste omzet



maak er maar 350 van dan dus 350x17000=5950000

http://www.luxuriouswhisky.nl/whisky_de ... d=64&pid=1
0 x

Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2231
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 01 Feb 2015, 01:42

kefkef schreef:
Ruud1987 schreef:Van de 265 zal wel 200 naar HP gaan.

200x17000= 3,4 miljoen; das een beste omzet



maak er maar 350 van dan dus 350x17000=5950000

http://www.luxuriouswhisky.nl/whisky_de ... d=64&pid=1


Dringend een nieuw brilletje nodig !!!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2231
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 09 Feb 2015, 22:01

http://nl.delhaizewineworld.com/F-10002 ... 18y-_-70cl

Highland Park 18:

In de Delhaize momenteel verkrijgbaar voor net geen 75 €
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
patje
Senior
Senior
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 Aug 2013, 21:19
Locatie: beuningen (gld)

Waar of niet waar,gaat de Highland park 18y uit de schappen

Ongelezen berichtdoor patje » 11 Feb 2015, 21:41

ik hoor steeds meer verhalen en geruchten dat de Highland park 18y gaat verdwijnen.
Klopt dit verhaal?
Anders ga ik hem snel nog 1tje erbij halen.
Want hij is wel erg lekker.
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 11 Feb 2015, 22:41

Tom2 schreef:http://nl.delhaizewineworld.com/F-10002-wijnen/P-21950-highland-park-island-single-malt-scotch-whisky-18y-_-70cl

Highland Park 18:

In de Delhaize momenteel verkrijgbaar voor net geen 75 €


Bij de Gall en Gall inclusief alle kortingen vandaag besteld voor een mooie €63.99. Da's wel een aardig fijn prijsje.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3577
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Feb 2015, 22:45

Wat vaak het geval is met deze geruchten is een beetje het twaalfjarige beginnende puber op een schoolplein idee.
Ze lullen d'r allemaal over en ze praten elkaar alleen maar na en iedereen maakt het ietsje groter.

Het zou kunnen, maar het lijkt me sterk, is de beste uit hun standaardrange, qua kwaliteit volgens de kenners, zeker voor die prijs (25 en 30 jaar zijn hoger beoordeeld, maar dan moet je een redelijk inkomen hebben).
1 x

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Tomh » 12 Feb 2015, 00:32

Volgens mij hebben ze de 15 uit het rijtje gehaald om voldoende vaten te hebben voor de 18+ bottelingen.
Maar hierbij geef ik ook toe.. Dit heb ik ergens gehoord/gelezen ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Long John
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 Jan 2015, 16:57

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Long John » 12 Feb 2015, 10:43

Highland Park 18y te koop voor ~75 €.
Highland Park Odin (16y) te koop voor ~265 €.

Waarom zouden ze nog "gewone" HP 18y verkopen ?
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Feb 2015, 10:45

Long John schreef:Highland Park 18y te koop voor ~75 €.
Highland Park Odin (16y) te koop voor ~265 €.

Waarom zouden ze nog "gewone" HP 18y verkopen ?

Volume.
0 x
Matthijs, whiskynerd.


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten