Glen Scotia Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Glen Scotia Expressies

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 09 Sep 2021, 15:15

Naar wat ik lees zijn ze goed bezig bij Glen Scotia.

Das mooi.

:duimop

Groet Cor
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Sep 2021, 18:29

En dat met z'n achten. De aankoop door Loch Lomond heeft ze blijkbaar goed gedaan.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 09 Sep 2021, 19:06

Door de lovende berichten van de laatste tijd heb ik vandaag onderstaande flesjes besteld, twee van elk.
Glen Scotia is bij mij eigelijk nooit op de radar geweest, voor zover ik me kan herinneren.
Ik ben benieuwd...

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/2010
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 4-year-old
2 x
Afbeelding

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 09 Sep 2021, 20:02

Reichenbach schreef:Naar aanleiding hiervan het iets oudere zusje open getrokken en in het glas.
Lekker zoet, associaties met bloeiende heide, heidehoning en kruidkoek. Een vleugje vers gemaaid gras. Niet zo'n stal als bij de buren, maar wel een olieïg mondgevoel. Totaal geen scherpte.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... cotia-2006

Op wat voor vaten heeft deze gelegen Richard?
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 09 Sep 2021, 20:17

Erik1908 schreef:Mee eens Mark. Een van de betere standaard OB's in de lagere prijsrange. 18y OB vind ik ook een prima dram.

Die moet ik dan ook maar eens proberen Erik :duimop . Is de 18 heel veel anders als de 15? Iets meer sherry invloeden, als ik het goed heb?
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Sep 2021, 20:30

Freddy schreef:

Op wat voor vaten heeft deze gelegen Richard?
Maar één vat, nummer 551. De whisky heeft er van 2006 tot februari 2019 in gezeten en er zijn 220 flessen op 54.4% uit gekomen. Maar veel verder gaat de informatie over het vat niet.
Gezien de kleur zal het wel een bourbon vat zijn geweest, de smaak doet me ook niet anders vermoeden.

Ik heb hem gekocht bij de Hanos, de prijs was daar wel iets hoger, ik meen ergens tussen de 60 en 65 euro (excl).
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 09 Sep 2021, 21:07

Reichenbach schreef:En dat met z'n achten. De aankoop door Loch Lomond heeft ze blijkbaar goed gedaan.

Mijn interesse in GS is ontstaan na mijn bezoek met Defeatless & co aan Campbeltown in 2019. Absoluut mee eens dat de aankoop van GS door Loch Lomond Group de distilleerderij goed gedaan heeft. De tour was overigens zeer matig; dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Erik1908 op 09 Sep 2021, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 09 Sep 2021, 21:09

Mark schreef:
Erik1908 schreef:Mee eens Mark. Een van de betere standaard OB's in de lagere prijsrange. 18y OB vind ik ook een prima dram.

Die moet ik dan ook maar eens proberen Erik :duimop . Is de 18 heel veel anders als de 15? Iets meer sherry invloeden, als ik het goed heb?

Lastig in te schatten; is al een tijd geleden dat ik de 15y geproefd heb. Eigenlijk moet ik beide eens H2H proeven. Eens kijken of Defeatless de 15y nog open heeft. Anders maar weer eens aanschaffen.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Sep 2021, 01:16

Erik1908 schreef:
Mark schreef:

Lastig in te schatten; is al een tijd geleden dat ik de 15y geproefd heb. Eigenlijk moet ik beide eens H2H proeven. Eens kijken of Defeatless de 15y nog open heeft. Anders maar weer eens aanschaffen.

Neeeuh, maar kan geregeld worden, die staat in het rijtje om geopend te worden. Een regelmatig terugkerende waarde in mijn kast de 15yo
2 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 12 Sep 2021, 06:30

Mark schreef:

In Glen Scotia zit meestal een echt herkenbare Scotia note. Iets schmutzigs. En wat mij betreft heerlijke off-note.
Van al de Scotia's die ik heb is deze het minst terug te vinden in de 18.
Maar... als je houdt van een whisky waarvan een slokje volop je hele mond bekleedt, en je houdt van een fruitmandje op 46% met veel perzik in je dram...
Ik vind de 18 echt ge-wel-dig. Zeker als je bedenkt hoe behoorlijk betaalbaar deze is.
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 12 Sep 2021, 09:37

Prijs/kwaliteit is zeker in orde hier. Zeer betaalbaar vergelegen met andere 18y OB's.
0 x
Afbeelding

Tijnsel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tijnsel » 16 Sep 2021, 14:03

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/2010

Bedankt voor de tip, dit is een fijne en eigenzinnige Glen Scotia. Er zijn inmiddels al aardig wat drammetjes uit mijn fles. Laatst viel mij op dat ik fles nr 1 van de 1918 flessen had (zowel op de koker als op de fles).

Ok, grappig. Ik heb nog een exemplaar gekocht omdat hij goed bevalt: weer fles 1 van 1918 flessen! Zoom in op de foto van Whiskybase: fles 1 van 1918. Ik geloof dat het een maandagochtend productie run was bij de drukker :P
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 16 Sep 2021, 14:38

Hahaha. Net ff gecheckt. Ik heb hier ook fles 1 van 1918 staan. Of moet dat zijn fles 1 van 15.000?
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 16 Sep 2021, 15:18

Tijnsel schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/2010

Bedankt voor de tip, dit is een fijne en eigenzinnige Glen Scotia. Er zijn inmiddels al aardig wat drammetjes uit mijn fles. Laatst viel mij op dat ik fles nr 1 van de 1918 flessen had (zowel op de koker als op de fles).

Ok, grappig. Ik heb nog een exemplaar gekocht omdat hij goed bevalt: weer fles 1 van 1918 flessen! Zoom in op de foto van Whiskybase: fles 1 van 1918. Ik geloof dat het een maandagochtend productie run was bij de drukker :P

Hahaha, je zal zeker niet de eerste zijn die dit leest als "Fles nummer 1 van de 'zoveel' flessen."
Terwijl er eigenlijk staat: "één van de 'zoveel' flessen." Wordt vaak op de eerste manier op het etiket geprint, zijn de flessen écht genummerd wordt dit meestal met de hand gedaan.
2 x
Afbeelding

Tijnsel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tijnsel » 16 Sep 2021, 16:04

Fat Bastard! schreef:
Tijnsel schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/2010

Hahaha, je zal zeker niet de eerste zijn die dit leest als "Fles nummer 1 van de 'zoveel' flessen."
Terwijl er eigenlijk staat: "één van de 'zoveel' flessen." Wordt vaak op de eerste manier op het etiket geprint, zijn de flessen écht genummerd wordt dit meestal met de hand gedaan.

Tja, zo kun je het idd ook lezen! Ik zat meer te denken in de lijn van bv de Ultimate bottelingen die wel altijd bv “bottle no. 134 of 356” op hun etiketten schrijven of drukken.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”