Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 05 Jan 2018, 15:36

Het kan dus ook aan 79€ (LB 2007)
Alleen spijtig dat ze niet verzenden buiten Oostenrijk :(

http://potstill.org/shop/index.php?star ... erID#plist
1 x

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 05 Jan 2018, 16:26

Bram84 schreef:Het kan dus ook aan 79€ (LB 2007)
Alleen spijtig dat ze niet verzenden buiten Oostenrijk :(

http://potstill.org/shop/index.php?star ... erID#plist

Is hij overleden die whisky dat er een kruis naast staat? Maar 79 is de normale prijs, de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.
1 x

dcw
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dcw » 05 Jan 2018, 16:35

Opeth83 schreef:Is hij overleden die whisky dat er een kruis naast staat?

Als je er met je muis over zweeft vertelt ie mooi dat het 1 fles per klant is :)
Opeth83 schreef:Maar 79 is de normale prijs, de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.

Goeie marchand zou mijn grootmoeder gezegd hebben.
't Is niet leuk voor de mensen die de whisky willen opdrinken, maar gezien de populariteit van Springbank geraakt hij er wellicht bijna even gemakkelijk van af dan wanneer ie een kleinere marge zou nemen.
0 x

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 05 Jan 2018, 17:00

dcw schreef:
Opeth83 schreef:Is hij overleden die whisky dat er een kruis naast staat?

Als je er met je muis over zweeft vertelt ie mooi dat het 1 fles per klant is :)
Opeth83 schreef:Maar 79 is de normale prijs, de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.

Goeie marchand zou mijn grootmoeder gezegd hebben.
't Is niet leuk voor de mensen die de whisky willen opdrinken, maar gezien de populariteit van Springbank geraakt hij er wellicht bijna even gemakkelijk van af dan wanneer ie een kleinere marge zou nemen.

Ow dat zal best, maar ik koop alleen nog maar de standaard 10 die wel de juiste prijs heeft en af en toe een 12CS wanneer die rond 65-70 euro kost.
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 05 Jan 2018, 17:07

In Belgie liggen de prijzen ook een stuk hoger dan in NL hoor. De LB a 79euro is hier ook een utopie, circa 100euro is de prijs. En die stoute importeur..., al die shops die 135-150euro vragen, naaien hun klanten nog feller!
0 x

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 05 Jan 2018, 17:13

MisterMonkeyDonkey schreef:In Belgie liggen de prijzen ook een stuk hoger dan in NL hoor. De LB a 79euro is hier ook een utopie, circa 100euro is de prijs. En die stoute importeur..., al die shops die 135-150euro vragen, naaien hun klanten nog feller!

De LB 10 vind ik in Nederland voor slechts 130 euro, van de pot gerukt voor een 10 jaar. Dan koop ik wel 3x een Laddie Bere Barley.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Jan 2018, 22:51

Opeth83 schreef:...de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.
Oh ja? Ik heb vorig jaar 90 euro betaald voor de 11 jarige; nauwelijks meer dan de adviesprijs van Springbank zelf.
Het lijkt me dat de detailhandel onvoldoende scherp kan inkopen bij die importeur. Er moet voor hen immers ook wat aan te verdienen zijn.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 05 Jan 2018, 22:54

Reichenbach schreef:
Opeth83 schreef:...de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.
Oh ja? Ik heb vorig jaar 90 euro betaald voor de 11 jarige; nauwelijks meer dan de adviesprijs van Springbank zelf.
Het lijkt me dat de detailhandel onvoldoende scherp kan inkopen bij die importeur. Er moet voor hen immers ook wat aan te verdienen zijn.[/quote]

Nee die importeur is een kloot, geloof me maar. En zo niet mag je lekker 130 euro voor een 10 jarige betalen. Heeft niks met de detailhandel te maken, meer met Fourcroy.
3 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 06 Jan 2018, 18:04

Stond vandaag in De Druiventuin, staan er twee flesjes Springbank bourbon 14 yo CS 2017, nog ongeprijst in het schap. Mag ik er van de twee, maar een kopen. Op zich prima, maar ik vroeg me af of anderen dat ook wel eens hebben meegemaakt. Op internet wordt wel vaker restricties aan het aantal te bestellen flessen gegeven, maar in een winkel heb ik dat eerlijk gezegd nog niet eerder meegemaakt. Ik mocht er echt maar een kopen. Misschien was die ander gereserveerd of een andere reden. Ik heb er 95 euro voor betaald (misschien iets te veel, maar ik wilde hem heel graag hebben!). Ik had als het had gemogen de andere fles ook genomen, maar nu zijn er twee mensen blij, althans daar ga ik vanuit. Ze hadden er ook niet meer en er kwamen er ook niet meer binnen.
Heeft iemand anders dat wel eens meegemaakt? Ik hoor het graag. Het gaat dan om een koopbeperking in een fysieke winkel. Dit verhaal is ook geen klacht of verwijt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik kom graag in De Druiventuin (is dat in ieder geval duidelijk!). :zwijg
0 x
Afbeelding

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 06 Jan 2018, 18:15

Wat je ook kon doen is een keer binnen en buiten gaan dus als ik me niet vergis ben je dan terug een klant. Maar heb het ook al meegemaakt hoor maar dan kan je ook zeggen dat je er eentje neemt voor een vriend :bigsmile
1 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 07 Jan 2018, 12:05

Beste allen, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, maar zit er bijvoorbeeld smaakverschil tussen de 15yo SB nieuwe verpakking of 15yo SB oude verpakking? Ik ga eigenlijk automatisch voor "oude" verpakking. Ze zijn beide 46% dus daar zal het niet aan liggen en ik heb de nieuwe nog nooit geproefd..
0 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 07 Jan 2018, 12:37

whisky4wood schreef:Beste allen, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, maar zit er bijvoorbeeld smaakverschil tussen de 15yo SB nieuwe verpakking of 15yo SB oude verpakking? Ik ga eigenlijk automatisch voor "oude" verpakking. Ze zijn beide 46% dus daar zal het niet aan liggen en ik heb de nieuwe nog nooit geproefd..

De oude is voor mij weliswaar een jaar of 2 terug .. Maar de nieuwe had iets zoetig/wasachtig dat ik niet helemaal thuis kon brengen.

Mvg, Dirk
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 07 Jan 2018, 12:39

Volgens de ratings op whiskybase schijnt de nieuwe 15yo lekkerder te zijn dan de oudere. Ik vraag me het eerlijk gezegd af. Ik heb de nieuwe nog niet geproefd, maar ik denk dat men iets hoger rate omdat het een nieuwe verpakking betreft. Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe ineens veel beter is dan de oudere, maar wie weet......!
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 07 Jan 2018, 12:42

4 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Jan 2018, 14:44

Pellie schreef:. Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe ineens veel beter is dan de oudere, maar wie weet......!
Het wisselt ook wel een beetje per batch, ook voor de tienjarige. Het blijft ambachtelijk handwerk.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”