En (zeer) waarschijnlijk meer dan genoeg liefhebbers ; opstellen in rijen van 4
Dirk

MBC schreef:Ik geloof dat ik Lagavulin ook maar aan het lijstje toe ga voegen... €1750 euro voor hun nieuwe 24 jaar oude whisky![]()
https://www.whiskynotes.be/2016/whisky- ... niversary/

Peter87 schreef:The usual suspects inderdaad.
Maar ik vind dat Littlemill ook wel in dat rijtje mag. Er zijn natuurlijk geniale Littlemills maar er zijn er ook veel die de hype niet waarmaken.

Henk78 schreef:Ik heb voor Ardbeg en Macallan gekozen. De eerste vind ik de core-range nog best goed maar de overhypte bijzondere 1x per jaar bottelingen daar begrijp ik niets van. (heb er wel 2 thuis staan overigens) Soms wordt je meegesleurd in je enthousiasme vrees ik
. De Macallans koop ik niet vind ze niet bijzonder en zeker niet voor de prijs die men er voor vraagt.

Arthur1988 schreef:Littlemill Puur alleen maar een hype omdat t een closed lowland distillery is

thijs100 schreef:Arthur1988 schreef:Littlemill Puur alleen maar een hype omdat t een closed lowland distillery is
Hoeveel ervaring heb je met Littlemill? Niet heel veel verwacht ik, want dan had je Littlemill vast niet genomineerdLittlemill is echt niet alleen gehyped omdat ie nu gesloopt is. Veel Littlemills van 20+ jaar oud zijn echte pareltjes.
Arthur1988 schreef:Nou nou niet te snel met je conclusies aub. Ik heb verschillende Littlemill ibs gekocht gehad en geproeft maar ik was er persoonlijk gewoon niet van onder de indruk.
Arthur1988 schreef:Verder is mijn persoonlijke mening dat een distilleerderij die pas groot wordt na sluiting en slopen, vooral vaart op het labeltje exclusief...en omdat het ineens exclusief is geworden wil 'iedereen' het ineens hebben, terwijl ie toen ie nog in bedrijf was, lang zo populair niet was. In mijn ogen is dat een definiëring van 'overrated'

thijs100 schreef:Arthur1988 schreef:Nou nou niet te snel met je conclusies aub. Ik heb verschillende Littlemill ibs gekocht gehad en geproeft maar ik was er persoonlijk gewoon niet van onder de indruk.
Okay, dan is het dus idd een kwestie van smaakArthur1988 schreef:Verder is mijn persoonlijke mening dat een distilleerderij die pas groot wordt na sluiting en slopen, vooral vaart op het labeltje exclusief...en omdat het ineens exclusief is geworden wil 'iedereen' het ineens hebben, terwijl ie toen ie nog in bedrijf was, lang zo populair niet was. In mijn ogen is dat een definiëring van 'overrated'
Niet helemaal mee eens. Dat is een kwestie van overpriced, niet overrated. Port Ellen, Brora en ja, ook Littlemill, zijn niet groot geworden omdat ze gesloten zijn, maar omdat veel mensen vinden dat het (hele) goede whisky is. Toen deze distilleerderijen in bedrijf waren, waren het blendfillers. Dus niet zo gek dat die whisky's toen niet zo populair waren, er was immers nauwelijks iets van verkrijgbaar/te proeven.

Arthur1988 schreef:Ik snap je punt. Maar als je het zo stelt.. ik vind dat overpricing een vorm is van overrating. Daarnaast hoe je het ook went of keert, veelal wordt de ervaring die iemand met een whisky heeft toch ook wel (deels) gekleurd door de prijs die er voor betaald is. Een fles van 500-2000 euro afkraken of toegeven dat ie tegenvalt nadat je net veel van je zuur verdiende geld daar aan uit hebt gegeven, blijf toch wel een dingetje

Arthur1988 schreef: Ik heb verschillende Littlemill ibs gekocht gehad en geproeft maar ik was er persoonlijk gewoon niet van onder de indruk.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten