Mijn verzameling van toen ik nog geen whiskey dronk

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Mijn verzameling van toen ik nog geen whiskey dronk

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Okt 2015, 13:37

klaas1974 schreef:
klaas1974 schreef: Mocht er een droomfles voor iemand bij zitten die ik dubbel heb, ruilen kan altijd!

Nog even voor de duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om een ruil item te starten. De opmerking was eigenlijk voor als er bijvoorbeeld iemand zijn geboorte jaar tussen zit of het een fles betreft waar iemand al jaren naar zoekt. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Als je iets wilt aanbieden dan is daar het aanbod/vraag gedeelte het uitgelezen gedeelte voor. Maar om dat hier te droppen omdat je nog niet aan de 25 (zinnige) posts zit vind ik niet netjes.
Buiten dat ik het heel apart blijf vinden dat iemand z'n geld in iets stopt waar ie ten 1e geen verstand van heeft en ten 2e het niet eens lust.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

klaas1974
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor klaas1974 » 24 Okt 2015, 18:08

Oogadal schreef:
klaas1974 schreef:
klaas1974 schreef: Mocht er een droomfles voor iemand bij zitten die ik dubbel heb, ruilen kan altijd!

Nog even voor de duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om een ruil item te starten. De opmerking was eigenlijk voor als er bijvoorbeeld iemand zijn geboorte jaar tussen zit of het een fles betreft waar iemand al jaren naar zoekt. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Als je iets wilt aanbieden dan is daar het aanbod/vraag gedeelte het uitgelezen gedeelte voor. Maar om dat hier te droppen omdat je nog niet aan de 25 (zinnige) posts zit vind ik niet netjes.
Buiten dat ik het heel apart blijf vinden dat iemand z'n geld in iets stopt waar ie ten 1e geen verstand van heeft en ten 2e het niet eens lust.

Ach zo, er is een 25 post regel, weer wat geleerd :) .U heeft het misschien niet helemaal goed begrepen, ik geef aan dat ik geen ruil item wil starten, maar dat dat min of meer onbedoeld gebeurde (over verkopen heb ik het al helemaal nooit gehad). Maar ik vind het wel erg fijn dat u zich druk maakt over waar ik mijn geld in steek! Beginnende forummers kunnen niet vaak genoeg de les gelezen worden nietwaar, anders leren ze het nooit! Ik beschouw het als uw vriendelijke manier van het verwelkomen van een nieuw lid. U krijgt van mij dan ook een fijn + kuddo whiskey glaasje :hoedaf en een knuffel van Klaas
7 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 24 Okt 2015, 19:17

Nou ja. In je eerste post zeg je al dat er misschien iets voor te ruilen tussenzit.
Lijkt verdacht veel op een voorstel.
Begrijp me niet verkeerd mij maakt het niets uit. Ik ben het niet eens echt eens met de 25 post regel. Maar je moet ook niet de vermoorde onschuld gaan spelen als iemand je erop aanspreekt.
En dat iemand het raar vind dat mensen geld steken in iets waar ze geen verstand van hebben en niet lekker vinden is niet zo gek toch?
Dit is een forum en dat soort dingen mogen gezegd worden lijkt me.
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Okt 2015, 19:17

Tsja Klaas, wat moet ik er nou mee? Je klikt zelfs al bij je eigen posts op de 'vind ik leuk" knop... :nono

Je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat als je gaat posten wat je in je collectie hebt (daar kun je ook Whiskybase voor gebruiken) en ook nog de aantallen er bij gaat zetten dat je van mede forummers reacties gaat krijgen wat je kwijt wilt en wat je er voor wilt hebben. Dat de 25 posts regel er is had je kunnen weten, dat staat in het "lees eerst dit' topic. Maar goed, dat je daar overheen leest kan ik me nog voorstellen.

Wat betreft de les lezen en beginnende forummers, dat is iets wat niet zo is bedoeld, maar ik krijg de indruk aan je enigzins cynische ondertoon dat je dat eigenlijk zelf ook niet zo ziet. Ik doe een ruwe gok naar je achtergrond en dan zie ik iets van leraar...?
En ik maak me zeker niet druk over waar iemand wel of niet zijn geld insteekt, ik verbaas me er alleen over dat iemand zonder kennis van zaken best lukraak dure flessen gaat kopen zonder dat hij of zij zelf whisky lust. Waarschijnlijk ben ik niet de enige, het is alsof je maar wat postzegels gaat kopen zonder enige kennis van de markt terwijl je postzegels helemaal niet leuk vindt... Het is iets wat ik nooit zou doen, maar dat wil niet zeggen dat een ander het niet mag/moet/wil doen.
Maar als je dat hier dan post met een doel (dat neem ik tenminste aan) dan krijg je verschillende reacties, dat lijkt me logisch. Naast de schouderklopjes en ruil/aankoop voorstellen zijn er dus ook mensen die zich afvragen naar het waarom. Ik denk dat je dan niet een raar toontje aan moet slaan en ineens een u vorm moet gaan gebruiken in je reactie en willen knuffelen.
Nu heb je wat mazzel gehad en zijn de flessen ruwweg verdubbeld, maar dat is een resultaat wat je een rendement van ongeveer 7% per jaar geeft. Dan ga ik even uit aankopen circa 10 jaar terug. Heb je ze 5 jaar geleden gekocht heb je een top rendement, gefeliciteerd.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

klaas1974
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor klaas1974 » 24 Okt 2015, 19:44

Oogadal schreef:Tsja Klaas, wat moet ik er nou mee? Je klikt zelfs al bij je eigen posts op de 'vind ik leuk" knop... :nono

Wat betreft de les lezen en beginnende forummers, dat is iets wat niet zo is bedoeld, maar ik krijg de indruk aan je enigzins cynische ondertoon dat je dat eigenlijk zelf ook niet zo ziet. Ik doe een ruwe gok naar je achtergrond en dan zie ik iets van leraar...?
Dan ga ik even uit aankopen circa 10 jaar terug. Heb je ze 5 jaar geleden gekocht heb je een top rendement, gefeliciteerd.

Ik vind mijn eigen posts doorgaans wel leuk, maar dit was een abuisje, het plusje was absoluut voor u bedoeld! Mijn intentie was en is absoluut niet om te ruilen en 100% goed bedoeld geboortejaar enzo. Ik vond dat vrij duidelijk maar als meerdere personen dat niet zien dan zal het ongetwijfeld aan mij liggen. En zal ik dat bij deze ruiterlijk toegeven. Bij deze dus.

En natuurlijk is het onverstandig geld te steken in zaken waar je geen verstand van hebt, dat maakt het verhaal toch juist leuk? De ruwe gok zit er ver naast, ik moet er niet aan denken. Wijzende vingertjes hou ik niet zo van, of ze nu de lucht in wijzen of op mij gericht zijn. En de flessen zijn inderdaad 5 jaar geleden aangeschaft. Zoals je zegt een top rendement, en puur geluk.
0 x

klaas1974
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor klaas1974 » 24 Okt 2015, 19:50

Peter87 schreef:Nou ja. In je eerste post zeg je al dat er misschien iets voor te ruilen tussenzit.
Lijkt verdacht veel op een voorstel.
Begrijp me niet verkeerd mij maakt het niets uit. Ik ben het niet eens echt eens met de 25 post regel. Maar je moet ook niet de vermoorde onschuld gaan spelen als iemand je erop aanspreekt.
En dat iemand het raar vind dat mensen geld steken in iets waar ze geen verstand van hebben en niet lekker vinden is niet zo gek toch?
Dit is een forum en dat soort dingen mogen gezegd worden lijkt me.

Je hebt helemaal gelijk. De vermoorde onschuld was echter wel oprecht.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 24 Okt 2015, 20:04

Nogmaals het maakt mij allemaal niet zoveel uit. Ik ben niet zo van al die regeltjes. Maar het is een middenweg tussen de verschillende wensen hier op het forum en ik kan er eerste klas mee leven.
Normaal reageer ik niet eens in dit soort gevallen maar ik vond wat Oogedal zei terecht.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Okt 2015, 20:08

Ok Klaas, no hard feelings. En in het vervolg gewoon je en jou he... :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 25 Okt 2015, 14:42

klaas1974 schreef:
Nielsvanp schreef:Dat je die flessen dicht hebt weten te houden.. Had mij nooit gelukt.

Is makkelijk, toen ik ze kocht lustte ik het niet, en nu geniet ik als beginner van het ontdekken van de vele smaken van toegankelijke whisky's, en zou een fles van 30 jaar nog niet genoeg kunnen waarderen.

Natuurlijk wel. Laat het spul anders gewoon nog wat staan voor de dag dat je er wel klaar voor denkt te zijn. Vooral die Glen Ord's zijn fruitbommetjes ;)
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 25 Okt 2015, 16:38

Oogadal schreef:Tsja Klaas, wat moet ik er nou mee? Je klikt zelfs al bij je eigen posts op de 'vind ik leuk" knop... :nono

Je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat als je gaat posten wat je in je collectie hebt (daar kun je ook Whiskybase voor gebruiken) en ook nog de aantallen er bij gaat zetten dat je van mede forummers reacties gaat krijgen wat je kwijt wilt en wat je er voor wilt hebben. Dat de 25 posts regel er is had je kunnen weten, dat staat in het "lees eerst dit' topic. Maar goed, dat je daar overheen leest kan ik me nog voorstellen.

En ik maak me zeker niet druk over waar iemand wel of niet zijn geld insteekt, ik verbaas me er alleen over dat iemand zonder kennis van zaken best lukraak dure flessen gaat kopen zonder dat hij of zij zelf whisky lust. Waarschijnlijk ben ik niet de enige, het is alsof je maar wat postzegels gaat kopen zonder enige kennis van de markt terwijl je postzegels helemaal niet leuk vindt... Het is iets wat ik nooit zou doen, maar dat wil niet zeggen dat een ander het niet mag/moet/wil doen.
Maar als je dat hier dan post met een doel (dat neem ik tenminste aan) dan krijg je verschillende reacties, dat lijkt me logisch. Naast de schouderklopjes en ruil/aankoop voorstellen zijn er dus ook mensen die zich afvragen naar het waarom. Ik denk dat je dan niet een raar toontje aan moet slaan en ineens een u vorm moet gaan gebruiken in je reactie en willen knuffelen.
Nu heb je wat mazzel gehad en zijn de flessen ruwweg verdubbeld, maar dat is een resultaat wat je een rendement van ongeveer 7% per jaar geeft. Dan ga ik even uit aankopen circa 10 jaar terug. Heb je ze 5 jaar geleden gekocht heb je een top rendement, gefeliciteerd.

Beste Klaas,

Ik ga me hier eens lekker mee bemoeien! Overigens zonder een lelijk woord te gebruiken :-)

Zoals jij begint, beste Oogadal, is 't in mijn ogen ook wel een beetje schoolmeester-achtig verwoord. Niet ruzieachtig, maar bemoei-allerig!
Klaas is een jonge, enthousiaste aanhanger geworden van ónze hobby - anders zou hij hier niet op dit fantastische forum zijn
(ik zelf gebruik liever het woord passie) en als er nu iets is waar ik (al héél lang geleden) de nadruk op leg - namelijk whisky - dan moeten we "blij" zijn, dat er
aanmeldingen komen op dit forum, voor zowel jong als oud! Hoe eerder ze met dit geweldige, overheerlijke drankje in aanraking komen, des te sneller de
ontwikkelingen mbt hun Passie, maar zeker ook voor de persoon in kwestie.

Vandaar mijn reactie. En ik neem zondermeer aan, dat het e.e.a. goed bedoeld is, maar "iets jongs" in de knop mag je naar mijn bescheiden mening nog niet snoeien.

Ik ken redelijk veel mensen die in het verleden vaak hun neus gestoten hebben, nu zijn diezelfde mensen blij met hun beroep én met hun whisky!

René
1 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Okt 2015, 16:44

Dank voor de les René.....
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”