Forum upgrade discussietopic

Dit is een test- en help-forum voor als je iets eerst uit wilt proberen en als we iets te melden hebben. Van tijd tot tijd wordt dit geschoond. Schroom dus niet om het te "vervuilen" met probeersels.
Vragen over bepaalde forum functies, hoe iets te doen etc.? Kijk eerst even in de uitgebreide help. Vind je niet het antwoord dat je zoekt stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2737
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 06 Jan 2015, 22:07

Ziet er strak uit.

Moest wel meteen aan Piet denken toen ik het Facebook icoontje rechtsboven zag.
Enig idee hoe het met Piet is?

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Otje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 934
Lid geworden op: 05 Jan 2013, 20:13
Locatie: Veendam

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Otje » 06 Jan 2015, 23:54

Netjes hoor Matti. Ziet er strak uit inderdaad. :goedgedaan
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor whiksy » 07 Jan 2015, 08:34

Matti schreef:
whiksy schreef:wat ik wel mis van de mobiele versie: vanuit 'toon nieuw berichten' tikte je op een topic en kom je bij het laatste nieuwe bericht.
Nu moet je precies op dat kleine icoontje mikken, anders kom je bij het eerste bericht. Op mn mobiel niet makkelijk.

Yup, dat is de killer feature van die mobiele template. Ik zal morgen eens kijken of ik de klikbare icoontjes wat groter kan maken.

Zojuist ontdekt dat ik op het icoontje vóór het topic moet klikken om bij het laatste nieuwe bericht te komen (als er nieuwe berichten zijn). Voor mij de oplossing :goedgedaan
0 x

Gebruikersavatar
Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1103
Lid geworden op: 11 Jun 2011, 22:44

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 07 Jan 2015, 08:49

Op de mobiele versie kan je niet meer zien door wie en hoelaat het laatste bericht is geplaatst. Als ik tussendoor het forum check via mn mobiel kan je nu via "Nieuwe berichten" niet snel meer zien of er daadwerkelijk nieuwe berichten zijn geplaatst. Is dit nog aan te passen/toe te voegen?
0 x
AfbeeldingAfbeelding

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor whiksy » 07 Jan 2015, 11:13

Caledonians schreef:Op de mobiele versie kan je niet meer zien door wie en hoelaat het laatste bericht is geplaatst. Als ik tussendoor het forum check via mn mobiel kan je nu via "Nieuwe berichten" niet snel meer zien of er daadwerkelijk nieuwe berichten zijn geplaatst. Is dit nog aan te passen/toe te voegen?

Als je op de desktop/laptop zit en je past de venstergrootte aan, zie je dat op gegeven moment de info over het laatste bericht verdwijnt. Geen idee of die grens aan te passen is tot de breedte van een mobieltje.
Maar je ziet ook aan de kleur van het icoontje vóór het topic of er daadwerkelijk een nieuw bericht is geplaatst.
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 07 Jan 2015, 11:35

Ja precies. Als ze rood zijn zijn ze nieuw.
Of anders klik je in plaats van op nieuwe berichten, op ongelezen berichten. Dat werkt ook
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 07 Jan 2015, 11:37

Ik moest er in het begin toch redelijk aan wennen, maar ik vind het een verbetering. Heel proper en overzichtelijk. Netjes gedaan! :goedgedaan
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Jan 2015, 12:05

whiksy schreef:Nu moet je precies op dat kleine icoontje mikken, [...] Op mn mobiel niet makkelijk.

Ik heb de icoontjes voor de pagina's iets groter gemaakt zodat ze makkelijker te raken zijn op mobiel.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1103
Lid geworden op: 11 Jun 2011, 22:44

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 07 Jan 2015, 13:14

whiksy schreef:
Caledonians schreef:Maar je ziet ook aan de kleur van het icoontje vóór het topic of er daadwerkelijk een nieuw bericht is geplaatst.


Bedankt voor de tip! Dit had ik nog niet in de gaten. :goedgedaan
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 07 Jan 2015, 13:18

M'n complimenten Matthijs! Ziet er heel goed uit. Vooral de mobiele versie, van waaruit ik dit bericht nu tik, is een enorme stap voorwaarts.
:hoera
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 07 Jan 2015, 13:32

ElwinB schreef:M'n complimenten Matthijs! Ziet er heel goed uit. Vooral de mobiele versie, van waaruit ik dit bericht nu tik, is een enorme stap voorwaarts.
:hoera

Eens! Ik gebruik de nieuwe versie nu ook voor het eerst mobiel (iPhone 6) en ik moet zeggen dat het nu een stuk beter bevalt. De vorige versie was erg onhandig.

Enige waar ik me nu nog een beetje aan stoor is de enorme lading smilies waar je doorheen moet scrollen om bij de tekstbox te komen voor het bericht. Maar dat is een kleinigheid wmb.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Jan 2015, 20:14

Ik heb naar aanleiding van de vragen eerder in dit onderwerp zojuist een plugin geïnstalleerd die externe links automagisch opent in een nieuw tabblad. Wil je dit niet? Dan kan je het zelf uitzetten in je Gebruikerspaneel onder Forumvoorkeuren.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 07 Jan 2015, 21:05

Ok top! dat vond ik ook jammer. Nu is het perfect :duimop
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Alwin
Senior
Senior
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 Jun 2012, 20:24
Locatie: Omgeving Zottegem,Oost-Vlaanderen

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Alwin » 08 Jan 2015, 00:59

Hallo

Is het nu mogelijk om je berichten te wijzigen zonder tijdslimiet? Bijzonder handig voor het aanbod forum, anders wordt een topic snel onoverzichtelijk.


Gr
Alwin
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Matti » 08 Jan 2015, 01:16

Alwin schreef:Is het nu mogelijk om je berichten te wijzigen zonder tijdslimiet?

Nope, op dat gebied is alles nog bij het oude. Ik zoek nog naar een plugin die mij in staat stelt om per subforum een andere tijdlimiet in te stellen maar die heb ik voor deze versie nog niet gevonden.
0 x
Matthijs, whiskynerd.


Terug naar “Test- en hulpforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten