Forum upgrade discussietopic

Dit is een test- en help-forum voor als je iets eerst uit wilt proberen en als we iets te melden hebben. Van tijd tot tijd wordt dit geschoond. Schroom dus niet om het te "vervuilen" met probeersels.
Vragen over bepaalde forum functies, hoe iets te doen etc.? Kijk eerst even in de uitgebreide help. Vind je niet het antwoord dat je zoekt stel je vraag dan hier.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Forum upgrade discussietopic

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 06 Jan 2015, 16:04

Ziet er top uit mooi strak.
Gelukkig is de mobiele site ook veranderd. Ik vond die oude echt k.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Jan 2015, 16:06

Caledonians schreef:Ook fijn dat die tumblers picture links bovenin de banner eindelijk is vervangen. Daar ergerde ik me stiekem toch altijd wel een beetje aan... ;)

Psst... ik ook ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 06 Jan 2015, 16:35

Ik vind het een hele verbetering, ik zit hoofdzakelijk met mn telefoon op het forum en dit werkt mooier en makkelijker :hoedaf
0 x
Afbeelding

Goodfella
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Goodfella » 06 Jan 2015, 17:04

Matti schreef:Wat vind je van de nieuwe look en werking? Suggesties? Opmerkingen? Snoeiharde kritiek?

Het ziet er superstrak uit Matti! Ik heb zelf in het verleden meerdere fora opgebouwd- en geüpgraded (zowel PHPBB als VBulletin), weet dus hoeveel werk er stiekem in gaat zitten. Aangezien het aantal bugs tot het minimum is beperkt lijkt me dit een 'job well done'.

Heb twee puntjes;
1) vanuit een esthetisch perspectief (en ja, hier spreekt ook nog eens een neuroot :D ) : in de banner heb je nu de woorden 'Het' en 'Whisky' met een hoofdletter, maar 'forum' met een kleine letter. Dit was in de oude banner ook al zo.
2) los van de upgrade: de topics pér distillery (in de onderdelen Schotse Single Malt, Overige Schotse Whisky, Ierse Whiskey, NA'se Whiskey, Japanse Whisky en Whisky uit overige landen) hebben nu geen 'vast format' wat het nogal rommelig doet laten ogen. Ook heb je van één en dezelfde distillery meerdere topics lopen. Net als punt 1 geheel persoonlijk, maar ik denk dat een vast format m.b.t. de titel en slechts één topic pér distillery het niet alleen mooier en netter doen ogen, maar ook het gebruiksgemak (zoeken naar topics) verhogen.

My two cents! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Jan 2015, 17:14

Goodfella schreef:Het ziet er superstrak uit Matti! Ik heb zelf in het verleden meerdere fora opgebouwd- en geüpgraded (zowel PHPBB als VBulletin), weet dus hoeveel werk er stiekem in gaat zitten. Aangezien het aantal bugs tot het minimum is beperkt lijkt me dit een 'job well done'.

Tnx!

Goodfella schreef:1) vanuit een esthetisch perspectief (en ja, hier spreekt ook nog eens een neuroot :D ) : in de banner heb je nu de woorden 'Het' en 'Whisky' met een hoofdletter, maar 'forum' met een kleine letter. Dit was in de oude banner ook al zo.

Ha! Ik zit er zelf ook een beetje mee eerlijk gezegd. De titel wordt al sinds het begin van het forum zo geschreven en ik ben dus terughoudend vwb aanpassing ervan. Het Whisky Forum, als 'entiteit-naam' is idd logischer en taaltechnisch correct (ook 'Het whisky forum' zou dat zijn overigens).

Ah, what the heck, ik ga hem aanpassen. Als iemand daar dan weer problemen mee heeft mag hij het melden :)

Goodfella schreef:2) los van de upgrade: de topics pér distillery (in de onderdelen Schotse Single Malt, Overige Schotse Whisky, Ierse Whiskey, NA'se Whiskey, Japanse Whisky en Whisky uit overige landen) hebben nu geen 'vast format' wat het nogal rommelig doet laten ogen. Ook heb je van één en dezelfde distillery meerdere topics lopen. Net als punt 1 geheel persoonlijk, maar ik denk dat een vast format m.b.t. de titel en slechts één topic pér distillery het niet alleen mooier en netter doen ogen, maar ook het gebruiksgemak (zoeken naar topics) verhogen.

Jup, dit is al een tijdje een todo-puntje idd. Ennuh, nog steeds dus :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 06 Jan 2015, 17:22

Zeker voor mobiel gebruik een dikke vooruitgang. Chapeau!
0 x
Afbeelding

Goodfella
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Goodfella » 06 Jan 2015, 17:25

Matti schreef:Ah, what the heck, ik ga hem aanpassen. Als iemand daar dan weer problemen mee heeft mag hij het melden :)

Top! :D
0 x
Afbeelding

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 06 Jan 2015, 18:31

Een mooie upgrade! Mooi rustig en overzichtelijk. Vooral ook de mobiele versie, gefeliciteerd.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Jan 2015, 18:38

Is er een mogelijkheid om die verschillende bots onzichtbaar te maken zodat je enkel nog de namen van de geregistreerde forumleden kan zien? Vroeger was dat toch het geval. Ik persoonlijk vond dat veel overzichtelijker dan nu.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Jan 2015, 19:07

johan brugge schreef:Is er een mogelijkheid om die verschillende bots onzichtbaar te maken zodat je enkel nog de namen van de geregistreerde forumleden kan zien? Vroeger was dat toch het geval. Ik persoonlijk vond dat veel overzichtelijker dan nu.

Ah, ik zie nu pas dat Piet een modificatie "onder de motorkap" had gemaakt om de bots uit het overzicht te halen. Die modificatie is er nog niet voor deze nieuwe versie, maar ik ga eens kijken of ik hem kan omschrijven.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Jan 2015, 19:15

En gelukt, viel mee :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 06 Jan 2015, 19:48

Ziet er goed uit, zéker vanop de telefoon. Top!
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 06 Jan 2015, 20:58

wat ik wel mis van de mobiele versie: vanuit 'toon nieuw berichten' tikte je op een topic en kom je bij het laatste nieuwe bericht.
Nu moet je precies op dat kleine icoontje mikken, anders kom je bij het eerste bericht. Op mn mobiel niet makkelijk.
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 06 Jan 2015, 21:01

Ik vind het 'n stuk overzichtelijker dan de oude versie!
Chapeau Matti :respect
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 Jan 2015, 21:14

whiksy schreef:wat ik wel mis van de mobiele versie: vanuit 'toon nieuw berichten' tikte je op een topic en kom je bij het laatste nieuwe bericht.
Nu moet je precies op dat kleine icoontje mikken, anders kom je bij het eerste bericht. Op mn mobiel niet makkelijk.

Yup, dat is de killer feature van die mobiele template. Ik zal morgen eens kijken of ik de klikbare icoontjes wat groter kan maken.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Test- en hulpforum”