Voor mij is het al weer een tijdje gelden dat ik op het forum wat achtergelaten heb. Dit is niet te wijten aan de verandering op het forum, maar aan een drukke periode die inmiddels achter de rug is. Sinds een tijdje ben ik weer ‘actief’ aan het meelezen, maar voel minder de behoefte dan voorheen om mijn mening te ventileren.
We zullen het toch eens proberen………
Als ik lees wat bijvoorbeeld Johan nu aanhaalt begrijp ik erg goed wat hij bedoeld. Bijvoorbeeld Edwin en Peter kunnen, waarschijnlijk vaak onbedoeld, erg lomp uit de hoek komen. Persoonlijk erger ik mijzelf er niet aan, maar kan me voorstellen dat dit bij sommige soms in het verkeerde keelgat schiet. Zelf heb ik ook wel eens moeten lachen om schunnige opmerkingen die nieuwkomers naar hun hoofd kregen, maar vooral van nieuwkomers kun je niet verwachten dat ze weten dat iemand het ‘wel goed bedoeld’. Het is al veel vaker aangehaald, het is nu eenmaal erg gemakkelijk om een reactie of opmerking verkeerd op te vatten.
Vervolgens begrijp ik dat het voor Paul onwijs lastig is hier een beleid op te voeren. Wanneer hij de ‘gum’ toepast, zijn er leden ontevreden, en wanneer hij dit niet doet, geld hetzelfde. Wanneer persoonlijk waarschuwen dan nagenoeg genegeerd wordt, zet je Paul met zijn rug tegen de muur.
Beter dan HammerHead had ik het niet kunnen zeggen:
HammerHead schreef:Wat mij betreft dus allemaal even overtrokken en ongenuanceerde acties en reacties. Je kunt ook gewoon eerst even nadenken voordat je wat neertikt of ff tot 10 tellen voor je op het meldingsknopje drukt..
Even nadenken voordat je op enter drukt, en aan de andere kant, jezelf niet meteen beledigd voelen. Zou het modereren ongetwijfeld een stuk makkelijker maken.