Goedkope blend voor puur gebruik

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Whiskymoetpuur
Actief lid
Actief lid

Goedkope blend voor puur gebruik

Ongelezen berichtdoor Whiskymoetpuur » 30 Jun 2012, 22:28

Hallo allemaal. Ik drink graag whisky en meestal alleen maar malt. Helaas zijn het wat krappere tijden geworden. Ik ben dus op zoek naar een wat goedkopere blend whisky. Het moet wel een beetje zacht zijn en het maakt niet zoveel uit of het Schots, Iers of Amerikaans is. Ik zat zelf te denken aan,

Afbeelding

of

Afbeelding

of

Afbeelding

Uiteraard sta ik voor suggesties open :)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Goedkope blend voor puur.

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Jun 2012, 23:58

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Whiskymoetpuur
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskymoetpuur » 01 Jul 2012, 00:40

Ik zal binnenkort eens kijken, het is uiteraard al laat ;) Bedankt voor de tips :)
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 01 Jul 2012, 09:43

Mag het ook een blended malt zijn? Ik vond deze wel leuk: Blairmhor 8yo.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Piet
Moderator
Moderator

Re: Goedkope blend voor puur gebruik

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Jul 2012, 00:04

Whiskymoetpuur schreef:Ik ben dus op zoek naar een wat goedkopere blend whisky. Het moet wel een beetje zacht zijn en het maakt niet zoveel uit of het Schots, Iers of Amerikaans is.

Omdat je het over puur gebruik hebt wil ik nog wel opmerken dat forumleden meestal het stadium van whisky in Cola o.i.d. al lang gepasseerd zijn of het moet een dermate slecht goedje zijn dat het anders niet te drinken is.
Als het over blend gaat wordt daarmee normaliter niet gedoeld op Bourbon, dat toch een soort apart is.

Je vraag over Pennypacker Bourbon heb ik verplaatst naar Goede betaalbare bourbon, dan houden we het hier bij blended whisky !

En terecht merkt @turfsmurf op dat je voor weinig geld ook een aardige (blended)malt kunt hebben die meestal zo wie zo zachter zijn (als we daarmee hetzelfde bedoelen). En aangezien dat is wat je zoekt zou ik het niet bij voorbaat al uitsluiten.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Jul 2012, 02:32

Piet schreef:(...) Omdat je het over puur gebruik hebt wil ik nog wel opmerken dat forumleden meestal het stadium van whisky in Cola o.i.d. al lang gepasseerd zijn of het moet een dermate slecht goedje zijn dat het anders niet te drinken is.
(...)

Hier ga je m.i. te kort door de bocht Piet. Volgens mij bedoelt 'whiskymoetpuur' : Een blend die ook puur te drinken is. Het overgrote deel van de blends zijn gewoon bestemd om te mixen. 'Whiskymoetpuur' is volgens mij opzoek naar een blend die kwalitatief net iets hoger is dan een doordeweekse JW RL/J&B/WL maar toch even betaalbaar is. In dat geval heb ik al veel goeds gehoord over B.N.J. en kan ik zelf bv een Black Bottle aanraden.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 02 Jul 2012, 07:53

Wellicht is Bushmills Black Bush een goede suggestie ;)
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 02 Jul 2012, 09:25

Zowel Serge (whiskyfun) als Ruben (whiskynotes) was goed te spreken over Cutty Sark Storm, die Ruben -mits voorzien van de juiste prijsstelling- als concurrent zag voor Bailie Nicol Jarvie. Die laatste heb ik zelf in de kast staan en drink ik puur.
0 x
Afbeelding

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 02 Jul 2012, 11:38

Hier staat altijd een Whyte & Mackay blend.

The Thirteen (100cl) vind ik zelf erg lekker vanwege het sherry karakter. Zo'n 17 - 20 euro.

The Special (70cl) is qua smaak minder sherry-achtig, maar altijd wel ergens in de reclame. Zo rond de 12 - 17euro.

Voor meer info: http://www.whisky-pages.com/notes/disti ... p?id=whyte

Afbeelding
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Jul 2012, 14:39

totalatool schreef:(...) Bailie Nicol Jarvie. Die laatste heb ik zelf in de kast staan en drink ik puur.

Ik gebruikte die als referentiedram. Mooie blend, zoals ook genoemd in eerder genoemd topic: ...naast malts hele goede blends...
BWhisky schreef:(...)en kan ik zelf bv een Black Bottle aanraden.

Al komt dat al in een rokerige hoek zoals 'whiskymoetpuur' (zeg, wat is je naam?) niet prettig vindt...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Whiskymoetpuur
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskymoetpuur » 04 Jul 2012, 12:27

Valon schreef:Hier staat altijd een Whyte & Mackay blend.

The Thirteen (100cl) vind ik zelf erg lekker vanwege het sherry karakter. Zo'n 17 - 20 euro.

The Special (70cl) is qua smaak minder sherry-achtig, maar altijd wel ergens in de reclame. Zo rond de 12 - 17euro.

Voor meer info: http://www.whisky-pages.com/notes/disti ... p?id=whyte

Afbeelding

Whyte & Mackay klinkt wel goed, ik heb die bij een slijter gezien voor ongeveer 19 euro per liter.

Omschrijving:

=Special= Blended Scotch Whisky:
Kleur: rijk met een gouden gloed.
Geur: vol en rond met zachte nuances. Prachtig in balans, waarbij geen van de individuele malt of graan whisky’s overheersen. De double marriage (dubbele huwelijk) met de verschillende whisky’s leidt tot een blijvend verbond: een perfect huwelijk.
Smaak: prachtig complex met rijker wordende nuances van honingachtig zacht fruit dat lang blijft hangen.
Verantwoordelijk voor de productie is Richard Paterson,
master blender van Whyte & Mackay en voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot winnaar van de prestigieuze:

'Master Blender of the Year Award'
Quality Award Silver 2008

Dat spreekt me wel aan :)
0 x

Whiskymoetpuur
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskymoetpuur » 01 Aug 2012, 20:48

Ik heb de whyte and mackay geproefd en deze bevalt mij prima. Een blijvertje dus!
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 01 Aug 2012, 21:38

Ik zelf vind de Dewars White Label(1 liter!!) én 'n Chivas Regal 12yo(beiden redelijk in prijs) + 18yo goede blended whiskies. Ook de Campbeltown Loch 25(duur, maar beter dan menig andere malt whisky!!) is een perfecte blended.
Ja, en dan de B.N.J., da's een imho perfecte blend :duimop Heb deze ook (bijna) altijd in huis(± € 20,-)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Deunemans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 02 Aug 2012, 13:54

Tsja, met 21,99 voor 0,5 liter bij whiskysite vind ik hem niet goedkoop, maar wel fanatastisch lekker:

Great King Street - Artist's Blend
Great King Street is the brand new mission from Compass Box; a mission to get people to rediscover the joys of Blended Scotch. Bottled at 43%, Great King Street will offer a style and approach to Blended Scotch that has not existed before: using a high proportion of malt whisky (about 50%), truly excellent quality grain whiskies, and the careful use of new French Oak aging for added complexity. All bottled at a natural colour and without chill-filtering. The style is rich, round and fruity with hints of toasty oak, vanilla and spice. The name and label are inspired by Compass Box's registered office address - 24 Great King Street, in Edinburgh.

echt een heerlijke blend!
0 x
Afbeelding

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 02 Aug 2012, 14:12

CAMPBELTOWN LOCH; een 5 yo blend met o.m. Springbank en Longrow als bestanddeel.
Te krijgen voor zo'n 20 euro.

http://www.deslijter.com/webwinkel_prod ... 4&pid=1969
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”