za 9 okt 2010: 5de Whisky & Rum a/d zee festival, IJmuiden

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

za 9 okt 2010: 5de Whisky & Rum a/d zee festival, IJmuiden

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Jun 2010, 09:30

Uit de nieuwsbrief van Slijterij en wijnhuis Zeewijck:

Proeverij Agenda 2010
ZATERDAG 9 Oktober
5de WHISKY & RUM aan ZEE festival

Holiday Inn Beach Hotel IJmuiden.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Re: 5de Whisky & Rum a/d zee festival, za 9 okt 2010, IJmuid

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Aug 2010, 12:30

Uit de meest recente nieuwsbrief:

Festival Botteling 2010
Dat was een moeilijke beslissing!! Op een onlangs uitgenodigde privé whisky proeverij bij Dhr.G.McForrester zijn er een aantal samples geproefd om de festival botteling van 2010 te bepalen. Het proefpannel bestond uit 12 personen. Uiteindelijk is het een botteling geworden van een reeds gesloten distilleerderij en wel een 'IMPERIAL1997'. Gebotteld op 46%. Slechts 120 flessen zullen er beschikbaar zijn. Het etiket zal wederom ontworpen worden door Hans Dillese. De verkoopprijs is op dit moment nog niet bekend maar zal onder de € 50,00 liggen. Meer info volgt in de volgende nieuwsbrief. Wilt U nu al reserveren, dat kan! Stuur ons een mailtje met daarin vermeld het aantal flessen en u bent verzekerd van deze speciale festival botteling.

Whiskydiner
Na de middagsessie of voor de avondsessie gezellig uit eten....? Restaurant IJMUIDEN aan ZEE serveert speciaal voor dit festival een fantastisch 5-gangen whisky diner voor slechts € 35,00. Wat kunt u verwachten...

Dat is wel een héél aantrekkelijke prijs voor wat er op de kaart staat !
0 x

WhiskyEtcMagazine
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Zaterdag 9 oktober 2010: Whisky & Rum aan Zee Festival

Ongelezen berichtdoor WhiskyEtcMagazine » 15 Sep 2010, 15:13

Wat kunt u allemaal verwachten. Ook dit jaar zal het gastvrije Holiday Inn IJmuiden Seaport Beach Hotel weer het decor vormen voor dit voor Velsen unieke evenement. De hele bovenste etage staat tot onze beschikking met een prachtig uitzicht op de jachthaven, duinen en de zee. U kunt gaan genieten van ruim 150 vooral Schotse Single malt whisky's, whisky likeuren en Japanse whisky's. Tevens presenteren diverse importeurs een 60-tal kwalitatieve rum’s uit het gehel Caraibisch gebied. Rum geniet een steeds grotere groep van liefhebbers die steeds meer zo gedronken wordt en niet in de mix. O ja, whisky en rum hebben meer overeenkomsten dan u zou denken! Overtuig uzelf op dit festival en waan u in het Caribisch gebied onder genot van een dram bruine rum!

Uiteraard hebben wij gezorgd dat er weer oude, en zeldzame single malt whisky's en rum's te proeven zijn. Verder zal Wullie MacMoreland van Schots restaurant de Hielander zijn zelfgerookte zalmen laten proeven en Hokkai Suissan staat garant voor de beste Japanse hapjes voor bij de Japanse whisky's.

LOCATIE,
Holiday Inn Beach Hotel, Kennemerboulevard 250, 1976 GE, IJMUIDEN.

TOEGANGSPRIJS, KAARTVERKOOP & GERESERVEERDE KAARTEN,
Gezien de grote belangstelling zal dit evenement weer uit 2 sessies bestaan;
een middagsessie: van 13.30 t/m 17.30 uur (maximaal 300 gasten),
en de avondsessie: van 19.00 t/m 23.00 uur (maximaal 300 gasten).

De toegangsprijs voor de middag of avondsessie bedraagt €27,50. Als u kiest voor de middag of avond sessie, is de toegangskaart alléén geldig voor de middag of avondsessie. U kunt vanaf heden uw toegangskaarten reserveren via info@zeewijck.nl Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. en aankopen bij ons in de slijterij.
Reeds gereserveerde kaarten kunnen vanaf heden opgehaald worden. Gereserveerde kaarten dienen uiterlijk 9 september opgehaald en betaald te zijn.

DEELNEMERS ; De Monnik Dranken, Maxxium Nederland, Pernod Ricard, International Marques, Bresser & Timmer, Van Wees Amersfoort, Diageo Nederland, The World of Scotland, DFDS Seaways, LVMH Group, Wine World Holland, The I Spirits, Bacardi Nederland, Koninklijke de Kuyper, Haromex, Intercave, Toorank, Schots Restaurant Hielander, Whiskypassion, The Whisky Couple, Robin Brilleman, Anker Amsterdan Spirits, Zuidam Distillers, Fourcroy Nederland, Stichting Zeilende Handelsvaart SV Tres Hombres, Kings Court Whisky Society, Ben Nevis Whisky Club Alkmaar, en de Scotch Single Malt Whisky Society.

HOTELOVERNACHTING ..... voor een feestprijs!!!
Nog heerlijk nagenieten….. maak er een lang weekend van. Een 2-persoonkamer van €140,00 nu voor €100,00 euro incl.ontbijt.

'WHISKY & RUM aan ZEE' WHISKDINER (aanvang 17.30 in beide restaurants)
Na de middagsessie of voor de avondsessie gezellig uit eten......? dat kan! Restaurant IJmuiden aan Zee serveert speciaal voor dit festival een fantastisch 5-gangen whisky diner voor slechts € 35,00. Reserveren is gewenst via info@zeewijck.nl Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. . Wat kunt U verwachten:

* RESTAURANT IJMUIDEN aan ZEE, 5-GANGEN DINER
Voor -BEEF & REEF van rivierkreeft en seranoham
Tussen -GAMBA'S afgeblust met Talisker op een bedje van rucola
Hoofd - BLACK ANGUS STEAK met whisky tutti frutti
Na -SCHOTESE JONGENS in whisky gewelde rozijnen met vanille ijs en whisky-advocaat
KOFFIE & THEE met een IJmuider Sluisje (rumlikeur)

Ook bij het Holiday Inn IJmuiden Beach Hotel kunt U uitstekend terecht. Zij serveren een 4-gangen keuze whisky diner.

* HOLIDAY INN IJMUIDEN BEACH HOTEL, 4-GANGEN DINER
Voor - CARPACCIO van rundvlees met parmezaanse kaas en een dressing van whisky-wasabi
of een IJMUIDENSE VISSOEP, licht gebonden met rivierkreeftjes
Hoofd - SCHOTSE ZALMFILET gebakken uit de oven met een Hollandse safraan saus
of een gegrilde kalfsentrecote met whiksy-thijmsaus en rozeval aardappeltjes
Na - WARM APPELTAARTJE met vanille-ijs en whisky slagroom
KOFFIE & THEE met een IJmuider Sluisje (rum likeur)

SINGLE MALT WHISKY - FESTIVAL BOTTELING
Onze 4de festival botteling is, een 'Imperial 1997' geworden, gebotteld op 46%. De verkoopprijs bedraagt slechts € 45,00. Zogauw de rest van de info bekend is zullen wij dat direct melden. Wilt u echter al één van de 120 flessen die beschikbaar zijn reserveren dan kan dat! stuur ons een mailtje met daarin vermeld het aantal flessen en u bent verzekerd van deze speciale festival botteling!

RUM - FESTIVAL BOTTELING
Onze eerste RUM festival botteling is wel een heel bijzondere geworden. De "Tres Hombres Gran Añejo Rum". Het gaat om een 8 jaar oude 100% Caribische rum die per zeilend vrachtschip de " Tres Hombres" naar Nederland vervoerd is. De rum is amberkleurig met een zachte smaak, verkregen door 8 jaar lang in eiken houten vaten te laten rijpen. Een rum afkomstig uit de Dominicaanse Republiek met een stevige bite, mondvullend met houttonen, tropisch fruit en een ietwat honing. Wilt u echter al één van de 60 flessen die beschikbaar zijn reserveren dan kan dat! stuur ons een mailtje met daarin vermeld het aantal flessen en u bent verzekerd van deze speciale festival botteling!

MUNTEN,
Omdat de prijzen van de bijzondere en oude zeldzame rum's en single malt whisky's nogal uiteen lopen, zullen wij, d.m.v. het vragen van een extra bijdrage, munten verkopen met een waarde van € 1,25 . In de proeflijst staat exact aangegeven, voor welke whisky's er hoeveel muntjes gevraagd wordt.

We hopen u van harte te mogen begroeten op zaterdag 9 oktober a.s. Wij gaan er weer alles aan doen om deze
vijfde editie van "Whisky & Rum aan Zee" tot een groot succes te maken.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: za 9 okt 2010: 5de Whisky & Rum a/d zee festival, IJmuid

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Sep 2010, 09:32

Als je kans wilt maken hier gratis aan deel te nemen doe dan mee aan:

Prijsvraag: 2 Kaarten voor 'Whisky/Rum aan Zee' op 9-10-2010.

Succes ;) ... en al vast bedank Tom. Leuk :goedgedaan
0 x

Denhomer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Denhomer » 29 Sep 2010, 06:16

Ik vroeg me af hoeveel belgen hier naartoe komen ? Aangezien het toch een serieuze afstand is om tot daar te rijden...
0 x
Never steal another man's wife and never water another man's whiskey

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Sep 2010, 08:16

Denhomer schreef:Ik vroeg me af hoeveel belgen hier naartoe komen ? Aangezien het toch een serieuze afstand is om tot daar te rijden...

Voor mij maakt het niet uit of ik naar Groningen, Leiden, Ijmuiden of Vlissingen ga... allen met het OV ca. 3,5u reizen :Cry

Het feit dat dit voor de 5e keer georganiseerd wordt geeft mi aan dat het voldoende bezocht wordt 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 01 Okt 2010, 11:21

Gisteren alvast de catalogus met de zeer grote whisky- (en rum) line-up mogen ontvangen van Richard Blesgraaf van Slijterij Zeewijck.
Mooie inleiding in het boekje van Macoffringa, die ook aanwezig zal zijn (zijn Springbank Jazz wordt officieel geïntroduceerd) en goede catering (Hielander Wullie met zalm en oesters én een Japans restaurant voor de sushi bij de Japanse whiskies) worden aangekondigd.

Er zijn bijna 30 deelnemende partijen, variërend van whisky vereniging KCWS, vele Nederlandse importeurs (o.a. Van Wees), de grote jongens als Diageo, Pernod Ricard en Louis Vuitton Moet Hennessy (wie verzint zo'n naam???) t/m brand managers uit Schotland (Tom Jones van Bowmore) en Zwitserland.

De zaterdagavond is volledig volgeboekt, maar wie nog geen kaarten heeft en zaterdag middag gratis (!!!) aanwezig wil/kan zijn, zie de openstaande prijsvraag voor dit festival: Prijsvraag: 2 Kaarten voor 'Whisky/Rum aan Zee' op 9-10-2010.

Voor in de agenda: Het festival in 2011 zal plaatsvinden op 8 oktober 2011.
De eveneens door Zeewijck georganiseerde Whisky Op Zee-cruise 2011 met o.a. Master Classes van Jan Beek (Van Wees) én een nog nader te bepalen Schotse distillery ambassador in het Engelse plaatsje Durham is van 25 t/m 27 maart 2011.

:schotland

En nee, ik heb geen aandelen in het festival of in slijterij Zeewijck, maar ik waardeer het enthousiasme van organisatoren/eigenaren Richard en Esther Blesgraaf wel enorm...
0 x

Loki999
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Loki999 » 04 Okt 2010, 16:24

Zo ik heb net 2 kaartjes besteld voor de zaterdagmiddag via de mail, lijkt me leuk. Dit zal mijn eerste proeverij worden.
Is de lijst van de line up voor iedereen beschikbaar?

En is het al bekend hoeveel de Tres Hombres Gran Añejo Rum festivalbotteling zal; gaan kosten?
0 x

Loki999
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Loki999 » 04 Okt 2010, 16:32

net even telefonisch contact gehad met Slijterij Zeewijck en ik kreeg een hele vriendelijk heer aan de lijn en die vertelde me dat de prijs van de fles rum 39 euro gaat kosten.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 04 Okt 2010, 21:36

Ik ben erbij samen met Bob en wij schenken heerlijke Renegade Rums en Plantation Rums en Cadenhead Green label Rums. Ook schenken wij zalige whiskies waaronder ook Cadenhead Authentic Collection. Yummy Yummy.
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 05 Okt 2010, 09:51

Loki999 schreef:Zo ik heb net 2 kaartjes besteld voor de zaterdagmiddag via de mail, lijkt me leuk. Dit zal mijn eerste proeverij worden.
Is de lijst van de line up voor iedereen beschikbaar?

Er was een prijsvraag waarmee je gratis kaarten had kunnen winnen... ;)

Ik heb de line-up van a.s. zaterdag slechts in de vorm van het gebonden programma-/catalogusboekje (incl. de gereduceerde festivalprijzen van alle whiskies en rum) in mijn bezit en kan deze hier dus niet eenvoudig publiceren.

Zoek je iets speciaals, dan kan ik voor je kijken of dat vermeld wordt in de catalogus.
0 x

Loki999
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Loki999 » 05 Okt 2010, 11:07

Ja die prijsvraag was me toch iets te moeilijk hoor!

Glenmorangie Signet? En de Highland Park 18 yo staan die erop?

Ik dacht dat je geen flessen mocht/kon kopen op een festival in Nederland vanwege de wetgeving?
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 05 Okt 2010, 12:32

Loki999 schreef:Ja die prijsvraag was me toch iets te moeilijk hoor!

Glenmorangie Signet? En de Highland Park 18 yo staan die erop?

Zal het vanavond thuis even voor de vollledigheid checken, maar volgens mij zijn die allebei aanwezig, aangezien importeurs Louis Vuitton Moet Hennessy (Glenmorangie) én Maxxium (HP) ook allebei aanwezig zijn...

Ik dacht dat je geen flessen mocht/kon kopen op een festival in Nederland vanwege de wetgeving?

Dat klopt, dat is in dit geval ook zo, maar je kan ze wel met korting bestellen... :duimop
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 10 Okt 2010, 15:49

Even 'n kort verslag over dit festival, waar ik gisteren met véél plezier én 'n vriend naar toe ben gereden, met 'n heerlijk zonnetje in onze rug :yes Goed om in de stemming te komen, hoor. Auto geparkeerd, 12 stappen lopen en met de lift naar de hoogste verdieping et voila! Daar stond MadMaster al op ons te wachten, met de twee kaarten, die we gelijk weer moesten inleveren en daar 'n boekje met glas(slijterij & wijnhuis Zeewijck)voor in de plaats ontvingen. Gelijk maar wat muntjes gekocht voor de duurdere flessen én hapjes. Jullie begrijpen inmiddels al aardig, dat dit"festival" goed georganiseerd was :duimop Gelijk bij binnenkomst al diverse bekenden ontmoet, waaronder ons meest bekende/beroemde forumlid MacOffringa, in het dagelijks leven Hans Offringa, uiteraard in zijn eigen geruite kilt en de zeker niet minder beroemde Jock, onze eigen rondreizende whisky ambassadeur. Ontzettend leuk, dat ik hem hier heb ontmoet en ik geloof zelfs nog, dat ik 3 à 4 seconden op z'n film sta, bijna aan het eind van deze middagsessie. Er waren ongeveer 30 tafels(deelnemers) aanwezig in de "van Speyk zaal" én de foyer(waar de ontvangst was samen met de biertap :o ). De stemming was hier perfect met praktisch alle bekende whiskymerken en daar werden wij goed tot in sommige gevallen ruim mee bediend :D evenals de hapjes, die prima verzorgd waren. Proficiat voor de organisatie!!

Nog even lekker op het strand lekker uitgewaaid en toen weer naar home sweet home.....

Prima dag, zeker als je de entreekaarten gewonnen hebt, ja toch, niet dan :lol: (typisch hollandse opmerking, nou ja...)

MadMaster, nogmaals dank voor dit plezierige uitje, ook namens mijn whisky-vriend Cees-Jan.

René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 10 Okt 2010, 20:47

Klinkt goed, René! Leuk dat je een mooie middag gehad hebt!
I_SPEY schreef:waar de ontvangst was samen met de biertap :o

Bij het Woudenberg Whisky Event in Wageningen was ook het eerste bij binnenkomst waar je tegenaan liep een biertap :HitHead
I_SPEY schreef:...waar ik gisteren met véél plezier én 'n vriend naar toe ben gereden (...) Auto geparkeerd (...) en toen weer naar home sweet home.....

Je vriend was de B.O.B.? :Scratch
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”