Kilkerran (incl. "Work in progress")

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Malinois
Senior
Senior

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Malinois » 05 Apr 2019, 21:49

Dat ze maar eens een Kilkerran als Society Botteling doen! Re(re)fill sherry wil ik wel eens proeven..
In 2018 nog gevraagd op SITS of ze dat zagen zitten, en dat vond hij wel iets. Toen vroeg hij nog wat de rest voorstelde.
Een 21yo single cask zal het wel niet worden gelijk gevraagd :gnif
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 05 Apr 2019, 21:51

Maar nu de hamvraag:

De flessen zijn al een week (of 2?) uitverkocht in NL en is zo goed als overal verkrijgbaar buiten BE.
Maar ik heb hier nog nergens een review of eerste indruk gelezen (buiten de tasting bij Cor, maar die telt niet echt mee).µ
Dus... Kom maar op!
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 05 Apr 2019, 22:04

Malinois schreef:Maar nu de hamvraag:

De flessen zijn al een week (of 2?) uitverkocht in NL en is zo goed als overal verkrijgbaar buiten BE.
Maar ik heb hier nog nergens een review of eerste indruk gelezen (buiten de tasting bij Cor, maar die telt niet echt mee).µ
Dus... Kom maar op!

Waarom telt de proeverij niet mee? Wordt Wouter zijn mening niet serieus genomen? ;)
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 05 Apr 2019, 23:08

Ik zou mijn mening in dit geval (en alleen in dit geval ;) ) ook iets minder serieus nemen hoor. Ben zelf geen uitgesproken liefhebber van peat.

Springbank (en Kilkerran) kan ik dan weer wel waarderen, waarbij ik dan meer richting Hazelburn en Springbank met minder turfinvloed neig en minder richting Longrow
Maar toch vond ik de Kilkerran Peated echt prima en was ik verbaasd over de jonge leeftijd.
Wouter1981 @ Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Maar hé, ik ben geen Serge, Ruben of Thijs hè. Dus inderdaad, een echte review ontbreekt nog.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 06 Apr 2019, 09:53

Cor - Vinabc schreef:
Waarom telt de proeverij niet mee? Wordt Wouter zijn mening niet serieus genomen? ;)

Wouter1981 schreef:Ik zou mijn mening in dit geval (en alleen in dit geval ;) ) ook iets minder serieus nemen hoor. Ben zelf geen uitgesproken liefhebber van peat.

Ik heb het wat ongelukkig verwoord, waarvoor mijn excuses!
Waar ik duidelijker in moest zijn: had iemand hem ook al geproefd als enigste dram op de avond? Want voor de peated waren al 7 andere whisky's gepasseerd, wat wel wat invloed kan hebben. (Bij mezelf toch al meegemaakt op het einde van een Benriach tasting dat ik de peated toch wel goed vond, en een paar maanden later nog een sample probeerde, en deze toch veel minder was als op de tasting toen)
Of vooral: gewoon al meerdere keren? Aangezien hij al even uitverkocht is in NL.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling geweest om te schofferen..
1 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 06 Apr 2019, 10:12

Wouter1981 schreef:
Fat Bastard! schreef:Pfff, dat cask sample vanuit een portvat......ik zeg: bottelen en in de handel er mee!

Ik was zelf meer van de Tripple distilled

Die heb ik nog niet geproefd, ik heb alleen van het portcask een sample gekregen van een welbekende en uiterst vriendelijke slijter.
De heavily peated is ondertussen wel onderweg naar me, maar kan daar dus ook nog geen oordeel over vellen.
1 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Apr 2019, 12:56

Malinois schreef:
Cor - Vinabc schreef:

Wouter1981 schreef:Ik zou mijn mening in dit geval (en alleen in dit geval ;) ) ook iets minder serieus nemen hoor. Ben zelf geen uitgesproken liefhebber van peat.

Ik heb het wat ongelukkig verwoord, waarvoor mijn excuses!
Waar ik duidelijker in moest zijn: had iemand hem ook al geproefd als enigste dram op de avond? Want voor de peated waren al 7 andere whisky's gepasseerd, wat wel wat invloed kan hebben. (Bij mezelf toch al meegemaakt op het einde van een Benriach tasting dat ik de peated toch wel goed vond, en een paar maanden later nog een sample probeerde, en deze toch veel minder was als op de tasting toen)
Of vooral: gewoon al meerdere keren? Aangezien hij al even uitverkocht is in NL.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling geweest om te schofferen..

Daar heb je een terecht punt hoor
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

HupsendeHippie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor HupsendeHippie » 04 Jun 2019, 10:19

Fat Bastard! schreef:
Wouter1981 schreef:
Fat Bastard! schreef:Pfff, dat cask sample vanuit een portvat......ik zeg: bottelen en in de handel er mee!

Ik was zelf meer van de Tripple distilled

Die heb ik nog niet geproefd, ik heb alleen van het portcask een sample gekregen van een welbekende en uiterst vriendelijke slijter.
De heavily peated is ondertussen wel onderweg naar me, maar kan daar dus ook nog geen oordeel over vellen.

Die portcask sample was goddelijk inderdaad! Wauw.
Die heavily peated vond ik niet zo bijzonder, ik proefde weinig diepgang. Maar ik had hem ook op de Kilkerran proeverij, als laatste, dus dat kan ook meespelen.
0 x

Jarno
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jarno » 17 Okt 2019, 16:26

Zag gisteren in de whiskybase shop deze voor bij komen:

https://shop.whiskybase.com/nl/kilkerra ... r-old.html en helaas alweer uitverkocht

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat er een hele reeks single casks voor het 15 jarig bestaan wordt gebotteld.
Maar volgens de kaart komen ze niet allemaal naar Nederland.

Is er iemand die weet welke releases naar Nederland komen?
1 x

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 17 Okt 2019, 16:32

Jarno schreef:Zag gisteren in de whiskybase shop deze voor bij komen:

https://shop.whiskybase.com/nl/kilkerra ... r-old.html en helaas alweer uitverkocht

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat er een hele reeks single casks voor het 15 jarig bestaan wordt gebotteld.

Speciaal voor bresser en timmer, helaas al snel uitverkocht. De Belgische versie moet nog wel uitkomen. De Engelse is was ook al vrij snel pleiten...
1 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 17 Okt 2019, 16:52

Naar NL markt kwam deze:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old

Een paar getelde flesjes maar helaas, waarvan de meesten al vooraf gereserveerd waren.
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 17 Okt 2019, 19:13

polley82 schreef:
Jarno schreef:Zag gisteren in de whiskybase shop deze voor bij komen:

Speciaal voor bresser en timmer, helaas al snel uitverkocht. De Belgische versie moet nog wel uitkomen. De Engelse is was ook al vrij snel pleiten...

Zover ik weet heeft Nederland geen heel vat gekregen. Of het is een octaaf geweest.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Jarno
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jarno » 18 Okt 2019, 19:52

Fat Bastard! schreef:Naar NL markt kwam deze:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old

Een paar getelde flesjes maar helaas, waarvan de meesten al vooraf gereserveerd waren.

En van die paar flesjes toch nog 1 weten te vinden en is vandaag afgeleverd. :yes
2 x

hjkuijken
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor hjkuijken » 07 Nov 2019, 17:50

0 x

Tinus
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tinus » 09 Nov 2019, 13:25

Wanneer is die 8yo sherry verkrijgbaar? Komt die Batch 2 ook naar NL nog? Ik zag net dat verzenden uit de UK 20 sterling pounds is. Beetje te gek.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”