Enquete V1.0 2015 vragen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
pieske86
Senior
Senior

Enquete V1.0 2015 vragen

Ongelezen berichtdoor pieske86 » 22 Sep 2015, 10:39

Graag zou ik onderstaande vragen door de mede gebruikers van HWF ingevuld zien. Dit om een mooi beeld te schetsen wat ieder zijn voorkeuren en smaak zijn.
Zou dit miss 2x per jaar willen doen (eventueel met andere vragen) om een eventuele verandering of tendens onder de leden te kunnen zien.

Wie zijn vragen heeft gepost, deze niet meer aanpassen als je behoefte zou veranderen. Dit kan dan worden geschreven in een volgende editie. Ook vragen en opmerkingen in een apart topic voor het een beetje netjes te houden.

Dus neem even rustig de tijd met een lekkere dram om de lijst in te vullen en later om de meningen van anderen te lezen

- Wat is je favoriete distillerij?
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)?
- Wat is je favoriete smaaknotie? (sherry, turf, sinaas, medicinaal,.... + eventueel uitleg waarom)
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken?
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom?
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek)
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky?
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring?
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd?
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd?
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd?
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd?
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had?
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...)
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky?
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen?
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem)
- Beste investering tot op heden?
- Wat is tot op heden je meest memorabele moment geweest? ( ontploffing van smaak, superkoopje, kennismaking HWF lid, Port Ellen geproefd,...)
Laatst gewijzigd door pieske86 op 22 Sep 2015, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Enquete V1.0 2015 vragen

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Sep 2015, 23:21

Onder het motto: iemand moet ermee beginnen (en ik ben de beroerdste niet :lekker ).

- Wat is je favoriete distillerij? GlenDronach
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)? GlenDronach 15yo Revival, 18yo Tawny Port, Ledaig IB's
- Wat is je favoriete smaaknotie? Donker/rood fruit, gedroogde vruchten, siroop (mondgevoel).
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? Jack o.i.d.
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? GlenDronach, zie vraag 1.
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) Whiskybase, Whiskysite, Passievoorwhisky, etc.
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? Zojuist een Japans avondje gehouden: leuk fruitig spul, maar doe mij, voor dezelfde prijs, maar 3 flessen variatie uit Schotland
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring? 2, gezellig, leerzaam.
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? GlenDronach 15yo Revival
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? Ledaig 10yo 2004 CS c/900176
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? Caol Ila 1982 LMDW & Littlemill 1990 HB
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? Bunnahabhain 1978 TB
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? Van alles 2. Onbeperkt budget.
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...) Prijs blijft stijgen, *plop*, bubbel barst ooit - of de AS worden weer hip.
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky? o.a. Michael Jackson's..
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? 145/95/50 (totaal/gesloten/open)
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) Ligt aan de baas
- Beste investering tot op heden? Alles wat het keeltje bereikt
- Wat is tot op heden je meest memorabele moment geweest? ( ontploffing van smaak, superkoopje, kennismaking HWF lid, Port Ellen geproefd,...) Ligt hopelijk nog voor mij.. maar de Fuki 10yo was toch wel even een *WAT IS DIT?!* momentje (niet negatief).

Ik heb niks te verbergen.. de AIVD en NSA weten toch alles al.. :P
1 x
2 ∞ & →

Cygnus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cygnus » 23 Sep 2015, 13:54

- Wat is je favoriete distillerij? Linkwood/Bruichladdich
- Wat is je meest gedronken whisky ? Linkwood 12
- Wat is je favoriete smaaknotie? Sherry + Cask strength
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? Cu Dhub NAS
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? Bruichladdich Black Art en Murray & Mcdavid Gold-series uit 1990
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) Yves Boode te Arnhem
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? Doe er niet aan mee! Zijn lekkere whisky's, maar prijs/kwaliteit is voor mij ver te zoeken.
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring? Nee
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? Glenfarclas 105
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? Balvenie Rum/Golden/Cuban/Caribean Casks
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? Tomatin Decades
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? Port Ellen 1981 GM
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? Bowmore 1957/Hanyu 1990
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...) Begrijpelijk dat de leeftijden verdwijnen op de etiketten, nu er zoveel mogelijk van genieten!
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky? Nvt
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? 15 open/56 gesloten
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) €50 euro
- Beste investering tot op heden? Port Ellen 1977 HB
- Wat is tot op heden je meest memorabele moment geweest? Het openmaken van mijn eerste whisky uit 1990 en een linkwood 25 jaar op mijn 25e verjaardag.
0 x
Afbeelding

pieske86
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieske86 » 23 Sep 2015, 14:46

- Wat is je favoriete distillerij? balvenie
- Wat is je meest gedronken whisky? balvenie double wood
- Wat is je favoriete smaaknotie? rood fruit, sherry
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? Walker red
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? Glenmorangie Private edition, staat mooi in de kast, stijlvol
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) het whisky forum en facebook groepen
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? Denk dat dit alleen nog maar grotere proporties gaat aannemen, er komen steeds meer drinkers en verzamelaars bij. Dit doet de prijzen stijgen.
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? Balvenie double wood
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? Benriach 12 sherry
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? Arran devils punchbowl 3
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? Geen
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? Hanyu 1986
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...) Steeds stijgende trend, whisky is geen hype zoals Gin deze zomer was.
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky? Malt Whisky Yearbook
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? +100 flessen waarvan 20-tal open
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) als ik iets zie koop ik het, niet echt een vast budget.
- Beste investering tot op heden? Black art 1ste versie
- Wat is tot op heden je meest memorabele moment geweest? Het kopen van een Macallan 18 sherry 1989 voor nog geen 150 euro vorig jaar. De verkoper had deze toevallig nog gevonden in zijn magazijn en maar gewoon in de winkel geplaatst zonder enig idee van prijs. Deze fles zal altijd in mijn verzameling blijven.
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 23 Sep 2015, 15:17

- Wat is je favoriete distillerij? - Chichibu
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)? - Niet 1 bepaalde favoriet tegenwoordig. Dit was de HP18
- Wat is je favoriete smaaknotie? (sherry, turf, sinaas, medicinaal,.... + eventueel uitleg waarom) Op dit moment licht turfje, zomer fruitig
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? - Jura (weet niet meer welke)
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? Littlemill, closed distillery en erg lekker profiel!
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) Melger's in Haarlem
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? Zonde dat de aged whiskys duur en niet meer te verkrijgen zijn. Erg mooi en lekker spul!
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring? klein whisky festival in Haarlem 2 jaar geleden, was een leuke 1e kennismaking
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? glendronach 15 revival
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? Kilkerran WIP VII bourbon
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? lastig daar ik weinig in het segment 100-250 geproefd heb nog. denk een 1990 HB Littlemill
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? Hanyu 1986 Ace of diamonds
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? Hanyu 1986 Ace of diamonds
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...) - leuk dat whisky een groter item wordt wereldwijd, leuk om mooie nieuwe bottlingen te ontdekken en samen met mede whisky liefhebbers te praten en drinken. Dalende verkoop merk ik niks van daar de flessen waar ik in geinteresseerd zijn altidj meteen uitverkocht zijn :P
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky? - geen
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? 6/52
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) - geen vast budget, maar merk dat ik steeds meer ervoor over heb
- Beste investering tot op heden? 2 flessen Yamazaki 18 en mn HP Thor.
- Wat is tot op heden je meest memorabele moment geweest? ( ontploffing van smaak, superkoopje, kennismaking HWF lid, Port Ellen geproefd,...)
een dram van Ace of diamonds - ichiro's malt geproefd in een kleine whisky bar in Tokyo (Zoetrope bar)
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Sep 2015, 21:33

- Wat is je favoriete distillerij? - Karuizawa (helaas...)
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)? - Eveneens niet 1 bepaalde favoriet.
- Wat is je favoriete smaaknotie? (sherry, turf, sinaas, medicinaal,.... + eventueel uitleg waarom) - Momenteel sherry, tropisch fruit,...
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? - Four Roses
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? Ik verzamel geen series
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) - degene met de beste prijzen!
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? Spijtig, het was al niet goedkoop en er zitten echt vele top whisky's bij!
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring? Al een paar keer ondertussen maar ik vind toch dat je er meestal geen optimale smaaksensatie hebt...
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? Bruichladdich Bere Barley 2006
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? Bowmore 1998 TWA Stamps, Glenfarclas 1989 #11462, Lagavulin 12yo 13th release,...
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? Bunnahabhain Whisky-Fässle 1968,Ireland 1991 DD Peated, Yoichi 1988,...
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? Karuizawa 1972 #7038,...
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? Kawasaki 1976, Bowmore 1964 Fino, Bowmore 1966 Samaroli, Karuizawa 1960/963/1964/1967, pre WWII stuff,...
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...) - Dat de bubbel uiteindelijk barst... maar dat zijn al vele mensen voor een lange tijd aan het denken.
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky? - /
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? +/- 250 waarvan een 45 open.
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) - geen vast budget
- Beste investering tot op heden? - Ik bekijk het eigenlijk niet als investering maar alles wat Japans is loopt ondertussen wel de spuigaten uit...
- Het proeven van verscheidene Karuizawa is telkens een hoogtepunt en een super Islay tasting: Bowmore 30yo Sea Dragon Ceramic, Port Ellen 10th Release, Bunnahabhain 1968 Auld Acquaintance, Bruichladdich Legacy V, Caol Ila 1983 30yo OB, Ardbeg 1980 Kildalton, Laphroaig 25yo 50,9% :duimop
0 x

Marcellus
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Marcellus » 29 Sep 2015, 20:56

- Wat is je favoriete distillerij? Glendronach
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)? Glendronach
- Wat is je favoriete smaaknotie? (sherry, turf, sinaas, medicinaal,.... + eventueel uitleg waarom) Sherry
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? Isle of Jura (10Y, 16Y, Superstition)
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? Nee
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) Drankdozijn.nl
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? Geen mening, ondanks dat ik er al bekend mee ben sinds de jaren tachtig (toen misschien nog geen hype maar wel opvallend), nog nooit één gedronken.
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? Pfff. Springbank 15Y (wás ooit onder € 50,-)
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? Pfff. Glenfarclas 25Y
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? Pfff. Highland Park 21Y 47,5%
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? Veeeel te veel geld voor een fles whisky!
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? Highland Park 40Y en daarna zou ik onder een steen kruipen om me heel diep te gaan schamen.
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...) Weg met NAS! Terug naar ambachtelijk, goed gerijpte whisky voor een betaalbare prijs.
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky? Het boek dat "Internet" heet.
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? ca. 50 flessen (incl. voorraad van "dezelfde" flessen).
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) gemiddeld. € 100,-
- Beste investering tot op heden? Investeringen doe ik niet aan. Whisky drink je.
- Wat is tot op heden je meest memorabele moment geweest? ( ontploffing van smaak, superkoopje, kennismaking HWF lid, Port Ellen geproefd,...) Hier moet ik té lang over nadenken...
0 x

Ruud1983
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud1983 » 05 Okt 2015, 11:26

- Wat is je favoriete distillerij? Bunnahabhain
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)? Bunnahabhain 12y
- Wat is je favoriete smaaknotie? (sherry, turf, sinaas, medicinaal,.... + eventueel uitleg waarom) Moeilijk te zeggen. In principe kan elke smaak iets aan een whisky bijdragen. Het belangrijkste is dat de smaken de whisky verrijken en met elkaar in balans zijn. Als ik er twee mag uitlichten: Stoffige zolderkamer (vaak in lang geleden gebottelde flessen te vinden) en metalig (geeft de whisky doorgaans een aparte bite). Tropisch fruit ben ik meestal ook wel van gediend.
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? Nevis Dew
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? Niet echt verzamelen, maar ik probeer altijd wel van de Bunnahabhain OB met age statement 1 of meerdere per stuk in huis te hebben. Ik heb ook vele IB Bunnahabhains in huis, maar dat is gewoon omdat ik het erg lekker vind en om toekomstige proeverijen te kunnen organiseren.
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) Van der Boog (Rijswijk) en Whiskybase shop (Rotterdam). Er zijn nog een aantal andere winkels waar ik graag kom, maar deze zitten voor mij op gemakkelijke locaties en ik word er altijd heel hartelijk ontvangen.
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? Jammer. Ontzettend goed spul zit er tussen. Er is helaas in het verleden te weinig van gedistilleerd. Door de schaarste die dit als gevolg bracht is de echte (ongefundeerde) hype ontstaan. Ik houd mijn handen er nu wijzelijk vanaf.
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring? Velen. Vooral in mijn begintijd vond ik festivals geweldig! Nu kom ik er vaak voor de gezelligheid en bekenden te ontmoeten. Meer special proeverijen loop ik ook vaak af.
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? Bunnahabhain 12y
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? Bowmore Laimrig (moeilijk hoor, dit zijn er zoo veel)
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? Bunnahabhain 1973 Archives
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? Port Ellen 1979 Mackillop's Choice
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? Bunnahabhain 1968 Auld Acquaintance
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...) Ik hoop, ik HOOP dat de bubble een keer barst. Verminderde vraag, overschot bij de distilleries. Zodat er weer betaalbare oudere whiskies komen en er meer vaten beschikbaar zijn voor de onafhankelijke bottelaars. Helaas zou dit ook leiden tot het sluiten van distilleries. En dan zijn het helaas niet de reuzen als Roseisle die gesloten worden, maar de kleinere authentieke distilleries die niet belangrijk zijn voor de grote blends.
- Aan welk boek heb je veel gehad over informatie whisky? Malt Whisky Yearbook, De chemie van Schotse maltwhisky, maar het mooiste boek is die van Alfred Barnard: The Whisky Distilleries of the United Kingdom
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? 110 (ongeveer 50 open)
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) Verschilt per maand (tussen 0 en 300, voorlopig is het budget 0)
- Beste investering tot op heden? Ik investeer niet, maar ik heb wel eens Port Ellens en een Karuizawa gekocht die aardig over de kop zijn gegaan. Maar eigenlijk is de beste investering geweest een Bunnahabhain 1968 van Whisky Fassle, ik heb zoveel terug gekregen voor die 205 euro :lekker
- Wat is tot op heden je meest memorabele moment geweest? ( ontploffing van smaak, superkoopje, kennismaking HWF lid, Port Ellen geproefd,...) Mijn eerste zelf georganiseerde Bunnahabhain tasting, met Bunna's uit 5 verschillende decennia's (60's-00's). Daarin zat de Bunnahabhain 1973 van Archives, die sloeg mij en mijn compagnion echt omver. Op dat moment was het de beste whisky die ik ooit geproefd had, en ik had er een hele fles van! (Binnenkort staat Bunnahabhain proeverij III op het programma met de beste line-up tot nu toe :bigsmile
Laatst gewijzigd door Ruud1983 op 05 Okt 2015, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
---Op een sabbatical van whisky---

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 05 Okt 2015, 12:15

- Wat is je favoriete distillerij?
Op het moment Laphroaig
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)?
Lagavulin 16y
- Wat is je favoriete smaaknotie? (sherry, turf, sinaas, medicinaal,.... + eventueel uitleg waarom)
Sherry, ik hou van die verwarmende zoetheid.
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken?
Loch Lomond peated, misschien wel eens een mindere gehad maar deze staat me nog goed bij.
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom?
Geen bepaalde serie, maar Rosebank heeft een speciaal plekje in mijn collectie.
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek)
Diverse, oa Whiskybase shop, v Zuylen.
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky?
De paar die ik heb geproefd bevielen wel maar vind het veel te duur
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring?
Meerdere, onder andere elk jaar het Hielander festival.
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd?
Lagavulin 16y
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd?
Laphroaig 10yo cs red stripe
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd?
St. Magdalene 1965 GM
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd?
Brora 35y 12th release
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had?
Bowmore 1964 Fino oid.
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...)
De komende jaren vrees ik meer NAS en stijgende prijzen.
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen?
Ongeveer 40 open/140 dicht
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem)
Tussen 0 en 500€
- Beste investering tot op heden?
Port Ellen 1982 DL
Eerste distilleerderij bezocht (Arran), Islay reis samen met m'n vader, Highlands trip met de whiskyclub, enz
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 05 Okt 2015, 13:37

Wat is je favoriete distillerij? Kilchoman
- Wat is je meest gedronken whisky (heb je steeds in huis en drink je regelmatig)? Glen farclas 105
- Wat is je favoriete smaaknotie? (sherry, turf, sinaas, medicinaal,.... + eventueel uitleg waarom) sherry met turf
- Wat is je slechtste whisky ooit gedronken? glen scotia
- Verzamel je een bepaalde serie? Zoja welke en waarom? nu toevallig niet, maar destijds vooral voor de fun
- Wat is je favoriete winkel? (online of fysiek) Van Weli Gouda, en D12 en van der Boog en whiskybase
- Wat is je mening van de hype rond Japanse whisky? belachelijke sh.. zooi
- Heb je al een whisky event bezocht en wat was je ervaring? leuk er leerzaam
- Beste whisky onder 50€ die je hebt geproefd? glenfarclas
- Beste whisky onder 100€ die je hebt geproefd? lagavuling
- Beste whisky onder 250€ die je hebt geproefd? lagavulin
- Beste whisky boven 250€ die je hebt geproefd? port ellen
- Welke whisky zou je kopen als je een onbeperkt budget had? macallan
- Wat is je idee over de toekomst van whisky? (NAS, finishes, dalende verkoop, hype, japans,...)opdrinken
- Hoe groot is je collectie open en gesloten flessen? wisselt erg veel
- Maandelijks budget? (wie dit liever niet zegt, geen enkel probleem) wisselt erg veel
- Beste investering tot op heden? Macallan
te veel om op te noemen
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”