whiskycorner

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
suntory
Actief lid
Actief lid

whiskycorner

Ongelezen berichtdoor suntory » 18 Aug 2015, 18:47

Zeer slechte ervaring gehad met www.whiskycorner.be !!! (eigenaar Marc Segers, Houthalen, Belgie).

12 juli jongstleden zag ik op mr. Marc Segers zijn website de Benriach 30y voor slechts 227,10€ geprijsd. Na mijn mailtje of deze nog op voorraad was, kreeg ik het antwoord : ja, maar slechts 1 fles. Als u 227,10€ + 10€ verzending met DPD = 237,10€ stort dan krijgt u deze ten laatste 3 dagen na storting bij u thuis afgeleverd. Op 13 juli betaal ik dus het verschuldigde bedrag.

Maandag 20 juli stuur ik een mail om te vragen of het pakje reeds vertrokken is, geen antwoord gekregen.

Op 22 juli bel ik Mr. Segers even op om te vragen waar mijn zending blijft. 'Die wordt nu verpakt want met onze nationale feestdag (21 juli) is het er niet van gekomen en het is hier nogal druk ..'

Toen ik thuiskwam van vakantie (op 1 augustus) was mijn teleurstelling groot want er was weer niks geleverd van Mr. Segers !! Nochtans is er steeds iemand aanwezig geweest thuis. En mijn verbazing was nog groter want plots was de prijs van de Benriach 30y gestegen naar 375€ op zijn website.

Maandag 3 augustus bel ik nogmaals naar mijn leverancier. Deze keer krijg ik de zoon des huizes aan de lijn: 'ik weet hier niks over maar als u uw naam en het ordernummer heeft schrijf ik dit alles even op en zal het mijn vader laten weten dat u gebeld heeft'.

Vrijdag 7 augustus, na mijn zoveelste telefoon krijg ik weer Mr. Segers aan de lijn :
'Kan u mij zeggen waarom ik nog steeds niks ontvangen heb ?'
Uw pakje is bij DPD, is dit nog niet geleverd misschien ?
'Nee, en ik geloof u niet. Wat is het probleem ? Heeft u die fles wel ?'
En dan komt de verrassing, kijk mijnheer ik heb geen zin in een discussie. En het is duidelijk dat u uw geld terug wil ipv de fles !!!!!??? Ik zal nu dadelijk DPD verwittigen dat ze uw zending terugsturen naar mij en ik stort vandaag uw geld terug.
'Ik wil de fles wel degelijk maar eerstdaags als dat even kan ? Heeft u het trackingnummer voor mij ?'
Tot ziens en de telefoon wordt ingehaakt.

Na telefonisch contact met DPD bleek het pakket voor mij niet te bestaan, en van de terugzending naar whiskycorner nog veel minder !
Een paar dagen later werd mijn geld teruggestort ...
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: whiskycorner

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Aug 2015, 20:29

Dat is inderdaad een hele slechte zaak.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 18 Aug 2015, 22:49

Dat is inderdaad niet netjes.
FYI: whiskycorner (mr Segers) verkoopt ook tijdens het Schots weekend in Alden Biesen.
Zal eens kijken of jouw flesje daar te koop aangeboden wordt.

:Slainte
1 x

suntory
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor suntory » 19 Aug 2015, 11:54

tja, hier kan je niets tegen beginnen. ik was al blij dat ik mijn centen terugkreeg ..
als hij nu van in het begin gezegd had dat hij die fles niet kon leveren aan die prijs was er geen enkel probleem geweest en zou hier ook geen topic verschenen zijn omtrent zijn praktijken ...
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 19 Aug 2015, 12:05

Komt helaas vaak voor. Bij de Gulden Hoeck in Gulpen vorig jaar maandenlang smoesjes aangehoord waarom dat ze me bepaalde flessen die gewoon in het schap stonden (o.a. Brora en Rosebank) niet konden verkopen en ondanks talloze beloftes nooit een fles ervan kunnen kopen. En ook eens een fles van een gesloten distilleerderij in Duitsland besteld die vervolgens bij het inpakken beschadigd zou zijn geraakt. Sommige mensen doen rare dingen als ze er achter komen dat ze ergens meer geld voor kunnen vangen. Wel erg korte termijn denken natuurlijk, want naar zo'n zaak ga je nooit meer terug.

Overigens heb ik ook wel vaker whisky's gekocht bij de Whisky Corner en heb ik die ervaring daar niet, al is het wel altijd afwachten of iets wat je bestelt wel voorradig is.
0 x
Afbeelding

suntory
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor suntory » 19 Aug 2015, 13:10

inderdaad Kay, naar zo een zaak ga je nooit meer terug !!
1 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 19 Aug 2015, 14:05

En wel meer mensen niet als ze de pech hebben dat het iemand "met netwerk" is :P
2 x
BAM! - ook op Facebook

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 19 Aug 2015, 14:21

Voor de balans: ik heb louter goede ervaringen met whiskycorner.
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 23 Aug 2015, 13:18

Dit is een prachtig voorbeeld van het amateurisme bij sommige webshops. Heb je een tevreden klant, dan komt deze steevast terug. In een kleine wereld als deze is het daarom heel verstandig om eerlijk handel te drijven, ook al maak je daar eens minder winst op, het geheel vereffent zich door meerdere bestellingen en een vaste klandizie.
Voor mij is dit onderdeel van hetwhiskyforum veruit het belangrijkste. Na toch ook al een hele hoop smoezen, foute of geen leveringen en verwijten te horen gekregen hebben van verschillende webshops, baseer ik mij op ervaringen van mede forumgebruikers.
Ikzelf heb een 4-tal shops waar ik op regelmatige basis bestel (2 in België en 2 in Nederland). Voor deze vier zijn er dubbel zoveel met een slechte ervaring, dus oppassen is hier zeker geboden.
3 x
Afbeelding

suntory
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor suntory » 24 Aug 2015, 20:45

dat is inderdaad zo Shaven !
klant verloren voor eens en voor altijd ...
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 28 Okt 2015, 18:18

Ik heb me lang kunnen inhouden en had nog niet echt negatieve ervaringen tot een aantal weken terug.
Ik zag een mooie fles in de rek staan Glenturret 1979 voor 135 euro.
Ik ga naar de kassa en daar krijg ik te horen: dat is dan 215 euro.
Ik ga in discussie en zeg dat de prijs niet klopt met het etiket maar hij laat met een glimlach weten dat dat bij de meeste whisky's zo is in
z'n winkel en dat hij ook geen tijd heeft om alles aan te passen als hij op 1 november alle prijzen terug moet aanpassen! :shock:
Ik neem een andere fles: Ben Nevis 1975 aan 185 euro, blijkt die prijs ook niet te kloppen: resultaat, dat is dan 315 euro!!!
Hij laat weten dat alle juiste prijzen op de website staan en dat enkel die prijzen tellen.
Ik zie op dat moment nog een andere fles waar ik interesse in heb maar ik besluit eerst wat opzoek werk te doen.
Thuisgekomen zie ik dat deze niet op de website staat. De prijs op het etiket zou dan het juiste moeten zijn.
Vandaag ga ik terug langs, ik neem de fles (289 euro) kom aan de kassa en krijg te horen: dat is dan 519 euro!!! :shock:
Niet te geloven!! Ik ga terug in discussie en zeg dat deze praktijken echt niet kunnen en wettelijk niet in orde zijn.
Ik laat ook weten dat de prijs niet op de website staat en dus de enige prijsindicatie deze van het etiket is.
Pech, zegt hij, je kan 'm kopen aan 519 euro!
Ik ben echt woest buiten gegaan.
Ik heb echt begrip voor heel veel zaken maar dit is buiten extreem amateuristisch ook nog eens volledig in strijd met de wetgeving!
Ik heb echt veel zin om het hier niet bij te laten... :(
0 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 28 Okt 2015, 19:13

Veel erger dan dit kan toch bijna niet meer. :Cry
Het wordt zo stilaan heel triestig in de whisky wereld.
Moest ik het goedje niet zo lekker vinden ik zou heel de boel al lang verkocht hebben.
De gedachte speelt meer en meer door mijn hoofd
1 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 28 Okt 2015, 19:35

Die heeft het te goed denk ik...
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 28 Okt 2015, 19:51

Whiskieke schreef:Moest ik het goedje niet zo lekker vinden ik zou heel de boel al lang verkocht hebben.De gedachte speelt meer en meer door mijn hoofd

I know the feeling.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 28 Okt 2015, 19:54

johan brugge schreef:
Whiskieke schreef:Moest ik het goedje niet zo lekker vinden ik zou heel de boel al lang verkocht hebben.De gedachte speelt meer en meer door mijn hoofd

I know the feeling.

Waarom niet gewoon opdrinken dan jongens?
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”