TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 20 Mei 2020, 20:34

Henkie schreef:Het gaat niet zo hard meer…..

Hoe zou dat nu komen? :HitHead
Die fles brengt ongeluk.
0 x

evreeb
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor evreeb » 21 Mei 2020, 10:05

De Tenjaku is in een aanbieding bij de makro -- voor maar 19,- euro incl..... ik zie maar een paar beoordelingen (die dan ook nog wel goed zijn) maar is het wat??? Heeft iemand deze wel eens geproefd? :japan :japan
0 x

Roelof
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Roelof » 21 Mei 2020, 11:18

Bedoel je de beoordelingen op whiskybase? Lijkt me toch niet zo positief. Maar je kan 72 punten natuurlijk ook zien als een ruime 7:-)
Ik ken hem niet
0 x

Barkjes
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Barkjes » 21 Mei 2020, 11:24

Tja, tis weinig geld maar idd voor 72 punten vind ik het nog veel. Als je dat vergelijkt met een Scarabus (in de aanbieding) dan zou ik deze overslaan.
0 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Mei 2020, 11:27

They are dumping this to the asian market like Malaysia to unsuspecting folks who think this is true Japanese whiskey and who think they are getting a bargain. Terrible practice and terrible whisky. Watery and tasteless. Mostly grain for sure.
Maar voor de prijs kun je een gokje wagen.

Anders met dit weer en flink wat cola. Lijkt het net Edradour.
2 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 21 Mei 2020, 14:28

evreeb schreef:De Tenjaku is in een aanbieding bij de makro -- voor maar 19,- euro incl..... ik zie maar een paar beoordelingen (die dan ook nog wel goed zijn) maar is het wat??? Heeft iemand deze wel eens geproefd? :japan :japan

Dun, waterig en een afdronk die doet denken aan nat karton. Zelfs voor in de cola zou ik wat anders adviseren. Ik proef weinig whisky die ik echt niet weg kan krijgen, maar dit is er een voorbeeld van.

Daarbij is het een nep Japanse whisky: malt en grain whisky geïmporteerd uit Schotland of Canada, geblend in Japan en voorzien van een label met fraaie kanji erop. Dan lijkt het ineens echt Japans en kan je er veel meer geld voor vragen. De Japanse wetgeving staat dit toe, maar ik vind het oplichting.
6 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Mei 2020, 17:00

AquaVitae schreef:Daarbij is het een nep Japanse whisky: malt en grain whisky geïmporteerd uit Schotland of Canada, geblend in Japan en voorzien van een label met fraaie kanji erop. Dan lijkt het ineens echt Japans en kan je er veel meer geld voor vragen. De Japanse wetgeving staat dit toe, maar ik vind het oplichting.
Ach, het prijspeil is bijna Johnnie Walker Red, zo veel meer is dat in dit geval ook niet. En JW doet nog eens tien punten minder.

Maar eens met die Japanse manier van doen. Voor mij in ieder geval totaal onaantrekkelijk om me daar in te verdiepen. Dan liever een bourbon, dat is tenminste een 'eerlijke' whiskey. Voor die twee tientjes een Four Roses, krijg je ook nog een liter.
0 x

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 21 Mei 2020, 17:47

Is er wel een Japanse Whisky die de moeite waard is?
Heb er ondertussen wel aardig wat van in het glas gehad maar 7- was de max :Slainte
0 x

evreeb
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor evreeb » 21 Mei 2020, 21:22

Dank voor de adviezen... deze slaan we over - - ik had al eerder een goedkope single malt bij de Makro die 2 opties had cola of gootsteen... dus dit bespaart weer..
0 x

Roelof
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Roelof » 21 Mei 2020, 23:55

Henkie schreef:Is er wel een Japanse Whisky die de moeite waard is?
Heb er ondertussen wel aardig wat van in het glas gehad maar 7- was de max :Slainte

Nikka from the barrel al geprobeerd? Moet de moeite waard zijn, zeker voor de prijs. Ik heb hem uit nieuwsgierigheid in huis gehaald maar nog niet aan toegekomen.
1 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 22 Mei 2020, 08:51

Roelof schreef:

Nikka from the barrel al geprobeerd? Moet de moeite waard zijn, zeker voor de prijs. Ik heb hem uit nieuwsgierigheid in huis gehaald maar nog niet aan toegekomen.

Nikka from the barrel is inderdaad wel een lekker glas whisky.
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Mei 2020, 11:21

Roelof schreef:

Deze is absoluut heel lekker en zou ik ook zeker aanraden, alleen: om deze als Japáns te bestempelen... Ook voor deze geldt namelijk dat een belangrijk deel van deze blend bestaat uit geïmporteerde Schotse malt. In dit geval worden daar de voorraden van Ben Nevis voor geplunderd (Nikka is eigenaar, dus heeft beschikking over deze vaten).
2 x

Erik1908
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 22 Mei 2020, 11:56

Dre schreef:
Roelof schreef:

Deze is absoluut heel lekker en zou ik ook zeker aanraden, alleen: om deze als Japáns te bestempelen... Ook voor deze geldt namelijk dat een belangrijk deel van deze blend bestaat uit geïmporteerde Schotse malt. In dit geval worden daar de voorraden van Ben Nevis voor geplunderd (Nikka is eigenaar, dus heeft beschikking over deze vaten).

Verklaart dat meteen de extreme prijzen voor Ben Nevis IB's? De Japanners vragen dus gewoon de hoofdprijs voor een vat Ben Nevis, die uiteraard aan ons wordt doorberekend?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 23 Mei 2020, 09:15

3 x
"Volo et Valeo"

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 23 Mei 2020, 10:49

Ardking schreef:De heerlijke Chilean cabernet in de aanbieding.
https://www.whiskysite.nl/nl/longrow-red-13-years-chilean-cabernet-sauvignon-ma.html
:dancing

Dank, die kon ik niet laten staan.
2 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”