Wanneer ik iets moet kopen en ik kan dat (tegen dezelfde prijzen) in m'n eigen stadje kopen, dan doe ik dat graag: ik steun de ondernemers hier graag. Kijk, de landelijke winkelketens (in dit geval de Mitra); dan maakt het niet uit of ik dat in plaats X of Y koop: beide even duur (of positivo: goedkoop). Ik koop het dan liever in m'n eigen woonplaats om daar de ondernemers te steunen. Duidelijk?
Maar nu... al eerder had ik niet zo'n goede ervaring met de Mitra Gennep. Deze slijter zit al lange tijd in Gennep; voorheen niet als Mitra, maar 'gewoon' als "Slijterij Van de Kamp". Ik weet niet meer wat er toen precies was, maar hij was niet vriendelijk en 'alsof het hem allemaal niet interesseerde". Nou, goed... voordeel van de twijfel: hij zal z'n dag wel niet hebben gehad.
Echter, vandaag gingen we op zoek naar een malt whisky cadeautje voor een kennis. We moesten vandaag iets kopen, dus internet was niet ter sprake. Ach... we gaan naar de Mitra, Gennep, bij de Mitra krijg je als IWS lid ook nog eens 10% korting op malt whiskies!
Daar gingen we... Ik had het verhaal van weleer tegen m'n vriendin vertel en toen we vandaag naar buiten liepen zei ze: "Nou, je hebt niets teveel gezegd". Ik was aan het kijken naar de malt whiskies, had iets gekozen, liet m'n pas van de IWS zien en zei: "Ik krijg nog 10% korting". Zijn reactie (John van de Kamp himself): "Hm... Nee, dat ken ik niet, nog nooit gezien, nog nooit van gehoord". Geen korting dus. Met m'n vorige ervaring in m'n achterhoofd: laat ook maar.
Ik neem bij de Mitra ook altijd het Mitra Magazine mee. Daar het alweer een tijdje geleden was en dit magazine elke 4 maanden ofzo (?) uit komt, dacht ik; zal wel weer bijna een nieuwe zijn. Ik vraag vriendelijk: "Is het nieuwe Mitra Magazine er al?". Zijn reactie: "Hm... Mitra Magazine? Huh? Nee, niet gezien". Ik dacht: afrekenen en weg hier!
Om een lang verhaal kort te maken: Helaas Mitra Van de Kamp Gennep; mij zul je hier niet snel meer zien!

Gelukkig zit er ook nog een "Topslijter" in Gennep
Opnieuw mijn vraag over de korting gesteld aan het IWS...

het is en blijft een van de duurdere winkels.
heeft ook mogelijkheden ten over, is maar hoe deze er mee omgaat.