Ik ben al een tijdje actief in de leuke FB-groep ´Single Malt Whisky Group´ en daar ben ik een aantal van jullie geloof ik al tegengekomen, heb zelfs de eerste lading samples al binnen via een forumlid.
Een aantal maanden geleden tijdens een familieweekend dankzij m´n zwager weer echt in contact met whisky gekomen, destijds een Chivas Regal 12YO. Daarvoor al wel een paar keer standaard flessen van o.a. Jameson en Jack Daniels geprobeerd maar nooit echt overtuigd geraakt.
Of het nu de paar jaar extra levenservaring sinds de eerste introductie was weet ik niet, maar ik kon de verschillende geuren, smaken en het verhaal achter deze drank (met name de Single Malts) nu meer waarderen, en vanaf dit moment op o.a. dit geweldige forum de nodige informatie geabsorbeerd.
De afgelopen maanden via de single malt flavour maps mijn smaak verder proberen te ontdekken en ontwikkelen door verschillende mooie (instap-)whisky´s te proeven.
Heerlijk om ´s avonds met een mooie dram en bijbehorende tasting notes telkens weer nieuwe geuren en smaken te ontdekken.
Ik bereid me dan ook voor op een jarenlange ontdekkingsreis langs vele mooie flessen en drams die ongetwijfeld nog voor me ligt, en gedurende het schrijven van dit korte berichtje realiseer ik me dat ik waarschijnlijk nu al voor de rest van m´n leven met het whiskyvirus besmet ben..
Groeten Arnoud