Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Daan » 17 Jan 2019, 20:43

polley82 schreef:
Len schreef:Heb zo een gevoel dat er goed genoten wordt bij Daan thuis :lekker

Laatste fles die ik geleegd heb zal een glendronach 2003 zijn, bottled for sansibar


Haha, ja dat idee heb ik ook. Wat een mooie flessen drinkt die man :duimop


Haha dank mannen :duimop
Leven is te kort voor slechte whisky!

Grappige is trouwens dat ik nog steeds het gevoel heb "gemiddelde" flessen (of misschien net iets erboven) te drinken, als ik zo zie wat er soms langs komt op dit forum..
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

polley82
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2018, 12:07

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor polley82 » 17 Jan 2019, 21:25

Daan schreef:
polley82 schreef:
Len schreef:Heb zo een gevoel dat er goed genoten wordt bij Daan thuis :lekker

Laatste fles die ik geleegd heb zal een glendronach 2003 zijn, bottled for sansibar


Haha, ja dat idee heb ik ook. Wat een mooie flessen drinkt die man :duimop


Haha dank mannen :duimop
Leven is te kort voor slechte whisky!

Grappige is trouwens dat ik nog steeds het gevoel heb "gemiddelde" flessen (of misschien net iets erboven) te drinken, als ik zo zie wat er soms langs komt op dit forum..


Denk dat iedereen die hier actief is dat denkt....en dat maakt ons knettergek :HitHead en dan gaan we maar weer opzoek naar een nieuw pareltje...
2 x

blaaat
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 Nov 2017, 22:44

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor blaaat » 17 Jan 2019, 23:23

polley82 schreef:
Daan schreef:Grappige is trouwens dat ik nog steeds het gevoel heb "gemiddelde" flessen (of misschien net iets erboven) te drinken, als ik zo zie wat er soms langs komt op dit forum..


Denk dat iedereen die hier actief is dat denkt....en dat maakt ons knettergek :HitHead en dan gaan we maar weer opzoek naar een nieuw pareltje...

Dit :D zo hard :D
1 x

Gebruikersavatar
Xqlusive
Senior
Senior
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 Sep 2017, 22:29

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 18 Jan 2019, 23:47

Na een avondje bij de keukenboer wat lachwekkend werd op het laatst (geen deal) :P

Een Jura Phorphecy geopend :Slainte
1 x
Afbeelding

polley82
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2018, 12:07

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor polley82 » 19 Jan 2019, 10:02

Xqlusive schreef:Na een avondje bij de keukenboer wat lachwekkend werd op het laatst (geen deal) :P

Een Jura Phorphecy geopend :Slainte


Ja keuken kopen is een grappig aangelegenheid. Met offerte van de week, baas bellen, dit is echt het beste aanbod bla bla bla..
0 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1978
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 19 Jan 2019, 10:39

blaaat schreef:
polley82 schreef:
Daan schreef:Grappige is trouwens dat ik nog steeds het gevoel heb "gemiddelde" flessen (of misschien net iets erboven) te drinken, als ik zo zie wat er soms langs komt op dit forum..


Denk dat iedereen die hier actief is dat denkt....en dat maakt ons knettergek :HitHead en dan gaan we maar weer opzoek naar een nieuw pareltje...

Dit :D zo hard :D


Heel herkenbaar.
Dat gevoel bekruipt mij ook regelmatig als ik sommige posts in dit topic lees.
Gister een Lagavulin 8 èn Distillers Edition gehad. Dat kan je toch nauwelijks meer gemiddelde drams noemen, maar toch voelt dat wel een beetje zo.
Maar er is ook een zeer grote groep leden op het forum die alleen mee lezen en nog nooit iets zelf gepost hebben. Ik denk dat we ons niet moeten blindstaren op de jaloersmakende drams die hier vaak gepost worden door de actieve leden.
Volgens mij zou er een ander totaal beeld van het forum ontstaan als de 'inactieve' gebruikers hier, ook wat meer zouden laten horen over hoe ze deze hobby beleven.
Ik heb soms zelfs een beetje het gevoel dat de inactieve gebruikers zich af en toe een beetje 'geïntimideerd' voelen door posts van de actieve groep.
Opvallend is het in ieder geval wel wat mij betreft. De grote groep 'inactieve' forum leden.
Ik heb eens even een telling gedaan. Van de 120 laatst bij gekomen leden sinds okt 2018, hebben er maar 29 ook zelf iets gepost.
Dat betekent dat 75% van de nieuwe leden sinds oktober, zijn stem om wat voor reden dan ook, nog niet heeft laten horen.
Het zou erg interessant zijn wat mij betreft om die 75% ook eens wat vaker te horen.

Wellicht heeft iemand een briljant idee om de inactieve groep wat meer bij het forum te betrekken :Slainte.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Jan 2019, 11:01

Freezeroz schreef:Dat betekent dat 75% van de nieuwe leden sinds oktober, zijn stem om wat voor reden dan ook, nog niet heeft laten horen.
Het zou erg interessant zijn wat mij betreft om die 75% ook eens wat vaker te horen.

Wellicht heeft iemand een briljant idee om de inactieve groep wat meer bij het forum te betrekken :Slainte.

Nee, geen briljant idee, en zoiets kan (en wil) je ook helemaal niet afdwingen. Je ziet het overal, mensen die ergens 'lid' van worden maar verder niet actief meedoen. Politieke partijen, FB communities, fora, enz.
De reden om ergens lid van te worden verschilt ook enorm per persoon, een minderheid om ook ergens heel actief aan deel te nemen, merendeel om zo een beetje 'bij' te blijven.
Bedenk in het specifieke geval van dit forum dat lid worden veel voordelen heeft, zoals het direct kunnen communiceren met andere leden, en vooral: Toegang tot het aanbod en vraag gedeelte. En daar is het velen enkel om te doen.
3 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 750
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 19 Jan 2019, 11:30

Herken het wel. Er komen soms flessen en bedragen voorbij dat ik wel eerst nadenk of ik mijn Lagavulin 8 er wel op ga zetten. Gelukkig gewoon gedaan want voor mij is dit gewoon een topper binnen mijn budget. Gelukkig zijn er anderen die wel meer uitgeven zo kom ik aan mooie samples. En hoe wil je ze actiever gaan maken? Verplicht aantal berichten per maand ofzo. Nee dit heb je op elk forum, maar als de mooie flessen van anderen je tegenhouden om een bericht te plaatsen zou dat heel jammer zijn. Gewoon doen dus zou ik zeggen.
2 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 Dec 2015, 05:35
Locatie: Peer

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 19 Jan 2019, 11:42

Tuurlijk gewoon doen! En hou er rekening mee dat de meeste van die topdrams die passeren ook gewoon samples zijn... Op een festival, bij de club, via vrienden of via het forum. Bij mij meestal toch :goedgedaan
2 x

GlenMarcus
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 Dec 2018, 21:30

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor GlenMarcus » 19 Jan 2019, 14:57

dannyp44 schreef:Herken het wel. Er komen soms flessen en bedragen voorbij dat ik wel eerst nadenk of ik mijn Lagavulin 8 er wel op ga zetten. Gelukkig gewoon gedaan want voor mij is dit gewoon een topper binnen mijn budget.


Heel fijn. Ik denk dat er, naast jij en ik ,nog vele zijn die in deze prijsklasse flessen drinken. Gelukkig bevestigen samples van duurdere flessen,bij mij in ieder geval ,dat ik een fles van 35 euro ( hee bunnahabhain stiùireadair ) soms lekkerder vind dan iets van >300euro.

Nu we het hier toch over hebben. Ik ben net nieuw hier en post nog niet veel berichten. Dit omdat ik ook soms denk dat mijn newbie smaak/mening niet altijd wat toe zal voegen aan dit geweldige forum.
1 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1978
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 19 Jan 2019, 15:55

Dit omdat ik ook soms denk dat mijn newbie smaak/mening niet altijd wat toe zal voegen aan dit geweldige forum.


Dat bevestigd het gevoel dat ik heb.
Ik wil bij deze dan ook alle nieuwkomers oproepen om hun stem te laten horen. Jullie mening doet er ook toe wat mij betreft :Slainte!
5 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Daan » 19 Jan 2019, 21:12

Ik vind jullie punten heel herkenbaar. En ondanks dat ik dan nu wat duurder dan gemiddelde flessen opentrek (al voelt dat dus niet altijd zo) herken ik dat punt van je soms wat geïntimideerd voelen om iets te delen.

Aan de andere kant, smaak is enorm subjectief. En zelfs de meest ervaren whiskyconnaisseurs zijn het er denk ik over eens dat er enorm goede bang for your buck whisky's bestaan. Vaak OB en voor een paar tientjes. Ik zou een Allardice ook niet onder de duurste of meest exclusieve whisky scharen, maar het is wel een van mijn absolute favorieten, waar je me altijd blij mee maakt. Talisker 10 en Lagavulin 16 zijn ook van die goed betaalbare flessen die me te binnen schieten.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen: blijf dat delen als je dat wilt, laat je vooral niet tegenhouden omdat je denkt dat je fles "te min" is om te posten.
Ik zou anders een paar maanden geleden nooit die Ben Nevis 10 hebben meegenomen bij Cor in Houten, dat was alleen maar omdat ik er op het forum iets over las. Ik kende het niet, maar er waren een hoop mensen enthousiast over. En ik ben er enorm blij mee. Het had iets unieks te bieden dat ik nog niet eerder was tegengekomen qua smaak en geur. Zo ging het in mijn herinnering ook met wat andere flessen (Glenfarclas 15, Ledaig 10, etc etc): allemaal omdat anderen op het forum hun ervaringen deelden. :goedgedaan

En nu durf ik bijna niet meer te melden dat deze nu open is.
Misschien nog wel een belangrijker punt: whisky moet je drinken :Slainte
5 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

pascaldo
Senior
Senior
Berichten: 261
Lid geworden op: 24 Dec 2017, 09:20
Locatie: Noord-Brabant(zuid-oost)

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 20 Jan 2019, 23:15

Talisker 10 geopend
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kapre
Senior
Senior
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 Jan 2011, 12:11
Locatie: Utrecht

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Kapre » 23 Jan 2019, 12:48

Daan schreef:Grappige is trouwens dat ik nog steeds het gevoel heb "gemiddelde" flessen (of misschien net iets erboven) te drinken, als ik zo zie wat er soms langs komt op dit forum..


Dit is dus wel iets wat ik de laatste jaren steeds meer mis op dit forum.
Mensen die iets zeggen over "gewone" whisky, waarmee ik bedoel prima kwaliteit whisky tot ca. 100 euro die goed beschikbaar is, meestal OB bottelingen dus.
Wellicht is dat ook een vorm van inflatie, de whisky moet steeds meer speciaal zijn om nog aandacht te verdienen lijkt het.
Natuurlijk wordt er nog wel eens wat gezegd over bijvoorbeeld een Lagavulin 16 of Glengoyne 18, maar veel minder als jaren terug.
Wat ook opvalt is dat mensen die veel (fanatiek) posten met uitgebreide lijsten van geproefde whiskies van een vrij onbereikbaar kaliber, of aangeschafte flessen van meer dan 300 euro, dat die slechts een geringe periode actief zijn op het forum, ik heb er al vele voorbij zien komen jaren terug die ik nu nooit meer op het forum zie.
Zelf ben ik al een aantal jaren "lid", en lees hier regelmatig, maar post niet zo vaak.
Mij bekruipt me het gevoel me ook wel eens, "is het wel interessant genoeg hier iets over te posten" :?
6 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Daan » 23 Jan 2019, 13:36

Kapre schreef:Mij bekruipt me het gevoel me ook wel eens, "is het wel interessant genoeg hier iets over te posten" :?


Ja! Vooral doen dus! Zeker als je er iets bijschrijft waarom dit voor jou een goede koop is bijvoorbeeld, dan inspireert het anderen misschien ook wel om even een flesje te gaan halen.
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten