The Scotch Malt Whisky Society

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: The Scotch Malt Whisky Society

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 03 Apr 2019, 17:34

De outturn van april is beschikbaar. Indien je em wilt ontvangen graag PB :duimop
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 03 Apr 2019, 19:04

En weer staat er niks tussen waar ik hebberig van wordt, rekening houdend met prijs - verwachte kwaliteit/ leeftijd... :Scratch
M’n jaarlijkse abbo liep begin december af en omdat ik niet verlengd had werd ik gebeld door SMWS; of ik wilde verlengen. Ik heb die aardige mevrouw gevraagd of ze mijn bestelhistorie van 2018 er bij kon pakken: niks besteld op 12 maanden..., says it all. Halfjaar verlenging zonder kosten gekregen en je raadt t wellicht al bijna...., nog steeds niks besteld.
Mijn grootste bezwaren;
1. Veel te vaak dezelfde distillery’s
2. Veel te vaak jonge en gekunstelde korte finishes.
3. De prijzen geven me nou niet het gevoel ‘voordeel’ te hebben van het lidmaatschap van een club.
4. Als er dan een keer een snoepje opduikt dan zie ik staan dat er van de 533 flessen nog 120 beschikbaar zijn voor de leden. Lekker dan. Waar blijven die andere 413 flessen dan?
2 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 03 Apr 2019, 21:32

Ik begrijp wel wat je zegt Edwin. Ik heb in januari nog verlengd omdat ik een trippie Londen op de planning had en op de één of andere manier op de bucketlist had om eens een SMWS bar te bezoeken. Die heb ik afgelopen vrijdag af kunnen strepen. Verlenging in januari 2020 is voor mij zeker geen vanzelfsprekendheid.

Een jaar terug had je nog wel eens een mooie 18 yo Bowmore voor een pond of 90. Dat was best goed, ook P/Q-wise. Het laatste kleine jaar vooral veel jonge Longmorn, Ardmore, Caol Ila, Mortlach, Inchmurrin, e.d.. Van die laatste heb ik er recentelijk wel wat gekocht die oké of meer dan dat waren. Vwb ouder spul vooral sherried Glen Grant. Maar helaas weinig andere Islay, mooie Campbeltown of leuk sherried 20yo plus spul.
2 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 05 Apr 2019, 10:36

SMWS begint me meer te irriteren als dat ik er schik van heb; ik had voor nu 2 flesjes op het oog en je moet tegenwoordig je alarm zetten om 10.00 omdat de beschikbare outturn al niet klopt met het beschikbare aantal...
Dus net om 10.00 eerst een flesje 76.142 in het mandje geknikkerd en toen op zoek naar 93.106. Huh, 93.106 al out of stock om 10.01? Dus alle 296 flessen foetsie? Dat gaat er bij mij dus niet in, gaat om een Glen Scotia for Gods sake...
Nou ja, is niet anders, dan maar die 76.142 afrekenen..., je voelt 'm al aankomen zeker? Ja hoor, 'this product is currently out of stock'. Dus in de tijd dat je kijkt naar een ander flesje is er iemand die (zonder dat ie dat zelf weet) jou fles uit je boodschappen mandje rooft en er mee aan de haal gaat!! :boos

SMWS heeft een hele giftige mail van me gehad, ik heb nog tot juli membership, maar ik wil met die hele club niks meer te maken hebben.
5 x
Afbeelding
Whiskydudes

Paulini
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Paulini » 11 Apr 2019, 11:53

indd frustrerend maar er zijn meer webshops waar dit zo gaat. Helaas.
0 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 11 Apr 2019, 12:25

Paulini schreef:indd frustrerend maar er zijn meer webshops waar dit zo gaat. Helaas.

Dat is op zich waar. Waar toch een verschil zit, is dat de SMWS een 'webshop' is waar je jaarlijks lidmaatschap betaalt om er überhaupt wat te mogen kopen.
1 x

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 11 Apr 2019, 13:13

spijtig van de negatieve toon die hier naar boven komt.
Was eigenlijk nog wel geïnteresseerd om me in te schrijven omdat het principe erachter initieel wel interessant leek.
Ook ging ik in september naar Edinburgh en dan kon ik es de bar passeren :).

Toch maar wachten met me lid te maken..
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 11 Apr 2019, 14:08

Spijtig dat je het opvat als een negatieve toon... Ik ben niet van de negatieve insteek, maar ik zeg wel waar het op staat. En ik denk dat de laatste anderhalf jaar van mijn lidmaatschap en de flessen die ik heb aangekocht (niks dus) eigenlijk al alles zegt. Het was of veel van hetzelfde en als er al een keer iets beschikbaar was wat de moeite waard leek (hoeft niet zo te zijn, want de notes van SMWS worden volgens mij door een marketeer geschreven) was het weg voor je met de ogen kon knipperen...

Ik zou vooral zeker naar de bar in Edinburgh gaan als je er toch in de buurt bent, waarschijnlijk kun je daar de flessen proeven die niet voor de leden beschikbaar waren.... :bigsmile
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Paulini
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Paulini » 11 Apr 2019, 15:35

Nickolaas schreef:
Paulini schreef:indd frustrerend maar er zijn meer webshops waar dit zo gaat. Helaas.

Dat is op zich waar. Waar toch een verschil zit, is dat de SMWS een 'webshop' is waar je jaarlijks lidmaatschap betaalt om er überhaupt wat te mogen kopen.

eens, wel net ff wat anders.
0 x

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 15 Apr 2019, 20:16

Oogadal schreef:Spijtig dat je het opvat als een negatieve toon... Ik ben niet van de negatieve insteek, maar ik zeg wel waar het op staat. En ik denk dat de laatste anderhalf jaar van mijn lidmaatschap en de flessen die ik heb aangekocht (niks dus) eigenlijk al alles zegt. Het was of veel van hetzelfde en als er al een keer iets beschikbaar was wat de moeite waard leek (hoeft niet zo te zijn, want de notes van SMWS worden volgens mij door een marketeer geschreven) was het weg voor je met de ogen kon knipperen...

Ik zou vooral zeker naar de bar in Edinburgh gaan als je er toch in de buurt bent, waarschijnlijk kun je daar de flessen proeven die niet voor de leden beschikbaar waren.... :bigsmile

Tja, het is wat het is. Ik kan me enkel baseren op wat er geschreven wordt en obv andere mensen hun ervaringen een beslissing make :). Im well aware, dat ik mss een heel andere ervaring zou kunnen hebben dan medeforum leden. Ook omdat ik nog vrij nieuw ben in het 'wereldje' en dus ook wss wat mindere of andere verwachtingen heb :). Wat ik wel al geleerd heb is dat ge u snel gek kunt laten maken in deze hobby, en daarom liever vertrouw op meningen van mensen die mij er meer van lijke te kennen dan mezelf :). Mss dat ik het later alsnog een kans geef :Proost
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Apr 2019, 21:33

Ja, dat gek maken komt hier nog wel eens voorbij...
Ik zou vooral die SMWS bar mooi meepakken, ik neem aan dat je niet eerst £ 60 af hoeft te tikken om daar binnen te mogen komen en daarna nog je drams moet afrekenen... :lol:
Tip voor als je toch net van start gaat in deze ‘wereld’; sla een honderd of paar honderd euro stuk op een mooi gevarieerde sample set alhier. Er zijn mensen zat die reuze keuze bieden en op verzoek graag een set voor je samenstellen. Denk dat je daar meer aan hebt als een blinde aankoop van £ 80 voor SMWS 35.120 (lukraak gekozen..)
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”