Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 828
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 13:31

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor MikerG » 27 Jun 2019, 14:35

#2381?
0 x
Afbeelding

roybeerens16
Actief lid
Actief lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 Aug 2018, 13:36

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor roybeerens16 » 05 Jul 2019, 23:54

FGG schreef:
Freezeroz schreef:
Op whiskybase kun je vintage 2019 intoetsen. Denk dat je dan al best veel optie s hebt. Succes!


Dat werkt dus niet. Onder vintage zie je het jaar van distilatie, niet het jaar van de botteling.


Dit kan wel: https://www.whiskybase.com/whiskies/new-releases

Nieuwe releases, veelal 2019.

Maar zoals eerder aangegeven. Wacht de geboorte af en kijk of je een fles kan scoren die gebotteld is op de dag zelf, of in ieder geval de maand.


Vandaag is mijn zoontje (was een verassing tot de geboorte) Jaimy geboren! Wie kan me helpen met het selecteren van een mooie fles ter nagedachtenis van deze geweldige levensgebeurtenis?!
8 x

Gebruikersavatar
Mark
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 576
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 14:00
Locatie: Groningen

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Mark » 08 Jul 2019, 12:30

Gefeliciteerd Roy!

Er is zo veel leuks te koop, iets meer info betreft je wensenlijst en niet geheel onbelangrijk budget, is welkom ;)
1 x

De buuk
Senior
Senior
Berichten: 403
Lid geworden op: 28 Jun 2018, 21:36

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor De buuk » 08 Jul 2019, 13:41

roybeerens16 schreef:
FGG schreef:
Freezeroz schreef:
Dat werkt dus niet. Onder vintage zie je het jaar van distilatie, niet het jaar van de botteling.


Dit kan wel: https://www.whiskybase.com/whiskies/new-releases

Nieuwe releases, veelal 2019.

Maar zoals eerder aangegeven. Wacht de geboorte af en kijk of je een fles kan scoren die gebotteld is op de dag zelf, of in ieder geval de maand.


Vandaag is mijn zoontje (was een verassing tot de geboorte) Jaimy geboren! Wie kan me helpen met het selecteren van een mooie fles ter nagedachtenis van deze geweldige levensgebeurtenis?!


Gefeliciteerd! Leuk he als je niet weet wat het wordt, hadden wij ook bewust voor gekozen.

Ik zou denken aan een single barrel of first fill uit het geboortejaar of iets in die trend. Succes met je keuze en de komende maanden ;)
0 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3970
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Jul 2019, 21:27

roybeerens16 schreef:Vandaag is mijn zoontje (was een verassing tot de geboorte) Jaimy geboren!
Gefeliciteerd met je zoon! Zijn naam zou in ieder geval ook bij een dochter hebben gepast.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Henk78
Senior
Senior
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 Okt 2011, 15:15
Locatie: Dordrecht

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Henk78 » 08 Jul 2019, 22:26

Mogelijk een Kilchoman Loch Gorm, maar heb al zo veel Peated whisky staan dat ik nog niet helemaal zeker ben...... :bigsmile
0 x

roybeerens16
Actief lid
Actief lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 Aug 2018, 13:36

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor roybeerens16 » 08 Jul 2019, 22:44

Mark schreef:Gefeliciteerd Roy!

Er is zo veel leuks te koop, iets meer info betreft je wensenlijst en niet geheel onbelangrijk budget, is welkom ;)


Mark, bedankt voor je reactie! Ik heb dit eerder in dit topic al proberen aan te geven maar vind het lastig. Zelf houd ik van vrijwel alle typen behalve de extreem gepeate en extreem rokerige. Ben mezelf ook nog aan het oriënteren in de whisky wereld. Iemand op dit forum gaf me de tip om een exclusieve botteling te kiezen die in de geboorte maand gebotteld is. Whisky base is een doolhof voor me dus ik dacht misschien zijn er leden die me kunnen helpen die toevallig ook op een speciale botteling uit juli zaten te wachten.

Budget is max 100 EU per fles. Wil er 2 kopen, 1 voor mij en 1 voor hem om aan hem te geven als ie 18 wordt. :goedgedaan
1 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1622
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 09 Jul 2019, 17:04

Even heel simpel en ook al eerder gememoreerd denk ik: veel whisky gebotteld in juli 2019 zal er nu nog niet verkrijgbaar zijn. WB geeft momenteel pas 2 bottelingen uit juli van kleine niet Schotse distilleries (https://www.whiskybase.com/search?q=07.2019) en die zullen hier sowieso niet verkrijgbaar zijn verwacht ik. Vanaf het moment van bottelen duurt het bovendien veelal nog wel een paar weken voordat de flessen door de distributieketen heen zijn en bij de slijter liggen. Een maandje wachten geeft denk ik al een veel uitgebreider aantal resultaten. Daarnaast zou ik ook eerst wat reviews afwachten en proberen een sample te scoren of bij een slijter eea te proeven en niet zomaar blind een fles van €100 aanschaffen als dit ver boven je gebruikelijke budget zit.
0 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor JvR » 09 Jul 2019, 17:22

Ik zou inderdaad ook even afwachten en anders gewoon voor het jaar 2019 gaan en niet blindstaren op de maand. Verder weet ik niet wat jij onder een 'exlusieve' fles verstaat. Met een budget van de 100e zou ik gewoon gaan voor een IB single cask. Hier staat dan in ieder geval de bottledatum op. Ik denk ook dat het leuk is om een wat oudere whisky te kopen (een 18 jaar oude?). In die prijsklasse heeft Signatory of van Wees vaak wel wat..
0 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor JvR » 09 Jul 2019, 19:14

0 x

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 09 Jul 2019, 21:20

roybeerens16 schreef:Zo mijn eerste bericht op dit forum! En ik hoop dat ik hem onder het juiste topic plaats.
In juli dit jaar is mijn vrouwtje uitgerekend om onze eerste kleine op de wereld te zetten. :hoera

Nou lijkt het me ontzettend tof om een fles whiskey aan te schaffen die in 2019 gebotteld is (in juli zou nog mooier zijn). Het idee is om op zijn/haar verjaardag ieder jaar een glas te drinken. Kunnen jullie hier tips/advies over geven? Prijs klasse is max. 100eu

Momenteel bestaat mijn collectie uit:
- Talisker 10
- The Feathery (blended)
- Balvenie Double Wood
- Glenfarclas 12
- Fiddler (Bourbon uit Atlanta USA)
- Bruichladdich Classic Laddie
- Glen Moray Classic Port Wood

Ik denk dat ze allemaal vrij commercieel zijn... Ik ben nog niet zo goed wegwijs in de whisky wereld.


Kijk eens naar de Connoisseurs choice van Gordon&MacPhail. Al de nodige in 2019 gebotteld. Bijvoorbeeld;
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-1999-gm
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... re-2005-gm
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... la-2005-gm

Maar in ieder geval gefeliciteerd :goedgedaan
0 x

evreeb
Actief lid
Actief lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 Jan 2016, 12:27

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor evreeb » 12 Jul 2019, 14:06

.... er is binnenkort weer een verjaardag van een gewaardeerde whisky collega - met voorliefde voor peat, rokerig en Islay..... welke (verrassing??) zouden julllie adviseren? Elements of Islay (peat) OK? (die van 59%?) of wat anders leuks ?

Ed
1 x

De buuk
Senior
Senior
Berichten: 403
Lid geworden op: 28 Jun 2018, 21:36

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor De buuk » 12 Jul 2019, 20:29

evreeb schreef:.... er is binnenkort weer een verjaardag van een gewaardeerde whisky collega - met voorliefde voor peat, rokerig en Islay..... welke (verrassing??) zouden julllie adviseren? Elements of Islay (peat) OK? (die van 59%?) of wat anders leuks ?

Ed



Smokehead high voltage? Weet niet wat voor prijsklasse je zoekt maar dat is wel een mooie fles voor redelijk geld
1 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1622
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 13 Jul 2019, 10:22

evreeb schreef:.... er is binnenkort weer een verjaardag van een gewaardeerde whisky collega - met voorliefde voor peat, rokerig en Islay..... welke (verrassing??) zouden julllie adviseren? Elements of Islay (peat) OK? (die van 59%?) of wat anders leuks ?

Ed


Voor een bedrag van tegen de €50
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/100671/islay-lnb008-cwc
https://whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/classic-of-islay/2158

Iets duurder en niet Islay, maar wel erg lekker:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/118322/tobermory-2008-3w
0 x

roybeerens16
Actief lid
Actief lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 Aug 2018, 13:36

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor roybeerens16 » 13 Jul 2019, 13:22

Allemaal bedankt voor de reacties en felicitaties! Ik laat jullie nog weten wat het geworden is!
0 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten