Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor FGG » 05 Jul 2018, 21:05

pascaldo schreef:Voor mijn werk kan ik een kado uitzoeken voor €75-80.

Nu twijfel ik welke ik dan aan zal schaffen en mss zijn er nog een paar goede flessen waar ik geen weet van heb. Ik zat zelf te denken aan;

- Springbank 10 samen met benriach 10
- springbank 12 cs
- Glenlivet nadurra 16 yr
- Redbreast 12 cs

Mijn kennis met whiskyflessen is totaal niet oneindig dus zal er nog veel goede missen maar dat weten jullie vast wel.
Wat zou of zijn dus bfyb
Ben zelf totaal niet van de medicinale en jodium iig.

Alvast bedankt voor jullie input.

Edit: Aangezien ik wel een bon moet overleggen is aankoop via t forum geen optie

De Springbank CS of de Redbreast zou mijn voorkeur hebben. De Springbank is wat rokerig, dus ik weet niet of dat jouw ding is. De Redbreast is een totaal andere dram. Gaat op de neus wat richting een single grain, de lijmlucht vooral, en daar hou ik dan wel weer van.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Jul 2018, 23:56

Van de eerste optie kun je m.i. ook veel en lang plezier hebben. Zeker omdat dan twee goede whisky's hebt.
We vind ik ze beiden wat eender in karakter; smaakvol, bourbon en licht rokerig. Is de karakter van de rook in Springbank wel iets anders dan bij de Benromach.
0 x

Casketje
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Casketje » 06 Jul 2018, 08:49

Glendronach 18? Lijkt me als standard bottling in de unpeated categorie van €75-€80 quasi onklopbaar.
2 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 06 Jul 2018, 08:52

Casketje schreef:Glendronach 18? Lijkt me als standard bottling in de unpeated categorie van €75-€80 quasi onklopbaar.

Die schoot mij vanmorgen ook ineens nog te binnen ja. Denk dat dat ook een heel erg goede keuze is/zal zijn.
0 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 06 Jul 2018, 08:55

2 van deze 3: Springbank 10, Ben Nevis 10, Benromach 10
Of Springbank 12 cs
Of een mooie IB.
0 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 06 Jul 2018, 09:05

pascaldo schreef:
Casketje schreef:Glendronach 18? Lijkt me als standard bottling in de unpeated categorie van €75-€80 quasi onklopbaar.

Die schoot mij vanmorgen ook ineens nog te binnen ja. Denk dat dat ook een heel erg goede keuze is/zal zijn.

Dan zou ik voor de Glendronach CS gaan, die ligt in dezelfde prijscategorie maar vind ik net ff meer karakter hebben. Moet je wel van CS houden.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 06 Jul 2018, 10:48

MisterMonkeyDonkey schreef:2 van deze 3: Springbank 10, Ben Nevis 10, Benromach 10
Of Springbank 12 cs
Of een mooie IB.

De Ben Nevis 10 heb ik al thuis staan..

FGG schreef:
pascaldo schreef:

Dan zou ik voor de Glendronach CS gaan, die ligt in dezelfde prijscategorie maar vind ik net ff meer karakter hebben. Moet je wel van CS houden.

De CS batch 6 heb ik thuis nog halfvol zitten… heeft de CS batch 7 meer karakter dan de Allardice (die ook nog eens ietsje ouder is dan 18 jaar) ? Had ik niet verwacht eerlijk gezegd...
0 x
Afbeelding

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 07 Jul 2018, 19:20

MisterMonkeyDonkey schreef:2 van deze 3: Springbank 10, Ben Nevis 10, Benromach 10
Of Springbank 12 cs
Of een mooie IB.

Ik vind die Ben Nevis 10 echt een TOP-dram.
Als je daarbij nog een Glenfiddich 14 Rich Oak zou kunnen vinden heb je een leuk BFB duootje :bottomsup
Een Tomatin 18 is ook altijd leuk … en zeer betaalbaar.
Als je in de buurt van Gent woont, ga eens naar Tasttoe Toe, daar kan je gratis proeven van heel wat whisky's (altijd heel veel open flessen aanwezig, zeker 30+).
Cheers, D.
0 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 07 Jul 2018, 19:28

pascaldo schreef:Voor mijn werk kan ik een kado uitzoeken voor €75-80.

Nu twijfel ik welke ik dan aan zal schaffen en mss zijn er nog een paar goede flessen waar ik geen weet van heb. Ik zat zelf te denken aan;

- Springbank 10 samen met benriach 10
- springbank 12 cs
- Glenlivet nadurra 16 yr
- Redbreast 12 cs

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... f-part-xiv

Keer wat anders en erg aangenaam wat mij betreft.
2 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 08 Jul 2018, 22:24

pascaldo schreef:
FGG schreef:
pascaldo schreef:Die schoot mij vanmorgen ook ineens nog te binnen ja. Denk dat dat ook een heel erg goede keuze is/zal zijn.

De CS batch 6 heb ik thuis nog halfvol zitten… heeft de CS batch 7 meer karakter dan de Allardice (die ook nog eens ietsje ouder is dan 18 jaar) ? Had ik niet verwacht eerlijk gezegd...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zowel de 18yo als de CS#6 thuis staan en de 18yo is absoluut een topper, maar ik ben een voorstander van CS, die geeft meer prijs aan geuren en smaken. Maar als je de CS al hebt staan dan is de 18yo een mooie aanvulling! :goedgedaan
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 09 Jul 2018, 14:09

De knoop is doorgehakt. Ik heb toch gekozen voor de glendronach 18 (2018). Eigenlijk met het idee dat het een speciale fles is (als de geruchten kloppen en dus veel ouder is dan de 18 jr) voor de speciale dag (trouwerij). :goedgedaan

Tevens bedankt voor alle reacties.
4 x
Afbeelding

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 10 Jul 2018, 08:05

pascaldo schreef:De knoop is doorgehakt. Ik heb toch gekozen voor de glendronach 18 (2018). Eigenlijk met het idee dat het een speciale fles is (als de geruchten kloppen en dus veel ouder is dan de 18 jr) voor de speciale dag (trouwerij). :goedgedaan

Tevens bedankt voor alle reacties.

Klopt, als hij gebotteld is in 2018 dan moet hij minimaal 22 jaar oud zijn :goedgedaan
0 x
Afbeelding

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 12 Jul 2018, 12:41

Het is een zeer geliefde whisky onder de whiskydrinkers. Persoonlijk ben ik er echter niet zo een fan van hoor, wat ik ook in het glendronach topic heb aangegeven. Eigenlijk ben ik überhaupt niet zo een fan van Glendronach. De 12yo is prima, de 15yo revival was ik te laat mee voordat de woekerprijzen er waren en de 18yo kon me eigenlijk helemaal niet bekoren. Zo zie je maar smaken verschillen.

Ik zag dat de vraagsteller al had gekozen voor de 18yo, hopelijk valt hij bij jou wel in de smaak. Ik was persoonlijk erg verrast door de Glenlivet en de Redbreast en had daar uit gekozen.

Nu zelf ook even mijn vraag:
Ik twijfel over de mortlach rare old. Het is een NAS ik weet het, maar persoonlijk heb ik daar niks tegen. Er zijn ook mooi NAS whisky's. Mortlach is voor mij een nog onbekende whisky

De andere optie die op mijn lijstje staat is de Edradour 12yo Caledonia.
0 x
Afbeelding

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 12 Jul 2018, 14:22

Heb nog nooit wat positiefs gelezen over de rare old. Stond laatst een review op scotchnoob van
0 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 12 Jul 2018, 14:35

Ik heb de Mortlach Rare Old in de kast staan. Tegenvaller voor z'n geld. Matige whisky en een flinke prijs voor een half litertje.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”