Veel rijp rood fruit, aardbei, bramen en kersen vergezeld door vanille en zelfs een klein beetje banaan en meloen. Een vleugje chocolade (Werther's om precies te zijn). Allemaal perfect in balans zonder dat 1 ding schreeuwt om aandacht. Voor sommigen klinkt dat misschien wat saai, maar ik hou daar wel van. Na een tijdje geademd te hebben komen er wat meer hout en nootachtige tonen boven drijven (met wat fantasie een zakje vers geroosterde vette en gezouten cashewnoten).
De smaak is ook erg fruitig, met wederom de hierboven genoemde rode fruiten, maar nu nog iets zoeter zoals frambozen zuurtjes. Heerlijk zacht mondgevoel. Eentje om op te kauwen, maar wel behoorlijk kort (zeker 1 punt aftrek). Jammer en in plaats van lang na te genieten van die ene heerlijke slok dus erg snel de neiging om nog een slok te nemen waardoor je glas binnen de kortste keren leeg is.
88 punten
handig: Het is mij opgevallen dat de prijs van deze whiskey enorm schommelt. Ik had hem al eens snel geproefd op een festival en toen al besloten dat ik deze graag een keer wilde kopen, maar de €140 gemiddeld die ik destijds steeds tegen kwam was me wat te gortig. Tot ik hem puur bij toeval bij Drankdozijn voor iets van €80 tegenkwam en direct besteld heb. Een behoorlijk groot verschil, dus kijk goed om je heen als je deze een keer wilt aanschaffen.
PS
Ik heb deze review eerst in het Engels geschreven en gepubliceerd en daarna vertaald naar het Nederlands (zou ik normaal misschien eerder andersom doen). Mocht iemand feedback willen geven op 1 van beide, dan is dat altijd welkom. Wellicht steek ik er nog wat van op