The £13.49 own label whisky out performed rival brands 10 times the price in the latest edition of the Whisky Bible
Whisky lovers may find the news hard to swallow - but a cut-price bottle of blended malt from budget chain Lidl has been named top of the tots.
Expert Jim Murray gave the Glen Orchy five year old malt 88.5 points out of 100 in his new whisky guide.
The £13.49 own label whisky out performed rival brands 10 times the price in the latest edition of the Whisky Bible.
Its two nearest rivals, an Imperial Tribute blended whisky costing £125.99 a bottle and a £99.94 Prime Blue 12 year old whisky, both scored fewer points.
Goedkope whisky van Lidl verslaat dure concurrenten
Goedkope whisky van Lidl verslaat dure concurrenten
Budget whisky from Lidl beats rivals costing 10 times as much in guide book
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Re: Goedkope whisky van Lidl verslaat dure concurrenten
Volgens "expert" Jim Murray. Enough said. Geen Lidl whisky voor mij 

1 x
Banzai schreef:Volgens "expert" Jim Murray. Enough said. Geen Lidl whisky voor mij
Dat klinkt mij bijna net zo arrogant in de oren als JM
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Qua whisky iets heel anders maar het deed me denken aan Aldi UK verkoopt een 40yo Scotch voor minder dan 50 pond, die ik voor dat geld graag had willen proberen 
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:Banzai schreef:Volgens "expert" Jim Murray. Enough said. Geen Lidl whisky voor mij
Dat klinkt mij bijna net zo arrogant in de oren als JMIk zou het wel eens willen proberen...
Dat mag je gerust arrogant vinden maar mijn focus ligt gewoon niet op goedkope blends uit de supermarkt. Ik heb al genoeg van dat soort blends geprobeerd en er was er geen een bij die mij zelfs maar lichtjes kon verrassen. Ik denk ook dat dat nooit zal gebeuren. Er is een reden waarom zo'n fles maar 20€ kost.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb ook al eens een proefpakket van whisk(e)y's gedronken van de Aldi (of Lidl). Sommigen waren niet slecht en zouden best dienst kunnen doen als 'drinkwhisky', maar anderen waren echt niet te drinken.
EDIT: maar ik ben het met Banzai voor een groot stuk eens. Ook ik loop met de bevindingen van JM niet hoog op.
EDIT: maar ik ben het met Banzai voor een groot stuk eens. Ook ik loop met de bevindingen van JM niet hoog op.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ik zal eens kijken of ik hem in Duitsland tegen ga komen...
0 x
JayDie schreef:Ik zal eens kijken of ik hem in Duitsland tegen ga komen...
Als je hem vind even een sampleswapje doen?
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:JayDie schreef:Ik zal eens kijken of ik hem in Duitsland tegen ga komen...
Als je hem vind even een sampleswapje doen?
Ja, maar ga er niet extra voor naar Duitsland, zal de volgende keer kijken
0 x
- 20VTHengelo
- Actief lid

De smaak zal, als JM dat zo zegt, best goed zijn, maar heeft hij ook gekeken naar praktische zaken in zijn beoordeling? Hoe goed is een whisky als na vijf keer openen de kurk los laat en in je whisky terecht komt? Ik weet niet of daar naar gekeken wordt, maar zo'n 'kleinigheidje' kan ook whisky van honderden euro's verpesten.
0 x
20VTHengelo schreef:De smaak zal, als JM dat zo zegt, best goed zijn, maar heeft hij ook gekeken naar praktische zaken in zijn beoordeling? Hoe goed is een whisky als na vijf keer openen de kurk los laat en in je whisky terecht komt? Ik weet niet of daar naar gekeken wordt, maar zo'n 'kleinigheidje' kan ook whisky van honderden euro's verpesten.
Hoezo, heb je hier ervaring mee dan?
Overigens: kurk heeft geen invloed op de smaak, zelfs als je het er in laat zitten. En daarbij: even overgieten en filteren of vissen met een breinaald is een kleine moeite lijkt mij.
Een beoordeling zou mijns inziens moeten gaan om de drank zelf, niet de verpakking (tenzij die zodanig afwijkt van de norm dat het een obstakel wordt natuurlijk).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Dram The Man
- Top bijdrager

Matti schreef:20VTHengelo schreef:De smaak zal, als JM dat zo zegt, best goed zijn, maar heeft hij ook gekeken naar praktische zaken in zijn beoordeling? Hoe goed is een whisky als na vijf keer openen de kurk los laat en in je whisky terecht komt? Ik weet niet of daar naar gekeken wordt, maar zo'n 'kleinigheidje' kan ook whisky van honderden euro's verpesten.
Overigens: kurk heeft geen invloed op de smaak, zelfs als je het er in laat zitten. En daarbij: even overgieten en filteren of vissen met een breinaald is een kleine moeite lijkt mij.
Een beoordeling zou mijns inziens moeten gaan om de drank zelf, niet de verpakking (tenzij die zodanig afwijkt van de norm dat het een obstakel wordt natuurlijk).
Nadat de kurk was afgebroken in m'n fles Glenfarclas 105 was deze, na twee weken, jammer genoeg niet meer te drinken!

En wat betreft goedkope Whisky van de Lidl of Aldi, laten we niet oordelen zonder te proeven.
Liefst zelfs blind proeven, anders kunnen we ook niet objectief zijn!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
- 20VTHengelo
- Actief lid

Matti schreef:20VTHengelo schreef:De smaak zal, als JM dat zo zegt, best goed zijn, maar heeft hij ook gekeken naar praktische zaken in zijn beoordeling? Hoe goed is een whisky als na vijf keer openen de kurk los laat en in je whisky terecht komt? Ik weet niet of daar naar gekeken wordt, maar zo'n 'kleinigheidje' kan ook whisky van honderden euro's verpesten.
Nee heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik kan mee voorstellen dat fabrikanten van goedkope whisky daarop beknibbelen. En als de kurk nou zo slecht is dat hij niet meer goed afsluit?
Ik bedenk maar dingen hoor...
0 x
Goedkope whisky zit vaak in een fles met schroefdop. En die sluit beter dan welke kurk dan ook, dus in dat opzicht is het zelfs superieur 
Daarbij, zo'n T-kurk (houten topje met kurk eraan vast) kost maar zo'n 20 cent/stuk als je er 100 koopt, dus in de hoeveelheden die een Lidl nodig heeft maakt dat weinig meer uit vermoed ik
Daarbij, zo'n T-kurk (houten topje met kurk eraan vast) kost maar zo'n 20 cent/stuk als je er 100 koopt, dus in de hoeveelheden die een Lidl nodig heeft maakt dat weinig meer uit vermoed ik
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- 20VTHengelo
- Actief lid

Toen ik mijn laatste post schreef, bedacht ik me dat inderdaad ook. En schroefdoppen zijn inderdaad het beste 

0 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”