Ik ben Gwen. Nederland Whiskyland! Daar ga ik voor

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gwen
Actief lid
Actief lid

Ik ben Gwen. Nederland Whiskyland! Daar ga ik voor

Ongelezen berichtdoor Gwen » 09 Okt 2013, 21:15

Hoi allemaal! Ik ben Gwen Jansen. Relatieve nieuwkomer in jullie wereld. Ben filmmaakster en producent en sinds een jaar of drie niet alleen verknocht aan heerlijke single malts maar ook aan de unieke whiskycultuur die ik in Nederland tegenkwam. Stomverbaasd was ik om te zien hoe graag Nederlandse whiskyliefhebbers en -kenners hun passie en kennis willen overbrengen op anderen.

Ik ben er zelfs zo door geboeid geraakt dat ik na drie jaar van het bezoeken van festivals, het lezen van de diverse whiskymedia, het afgaan van de nodige whiskydiners, -nosings en tastings, het spreken met deze en gene etc etc besloten heb om een filmportret te maken van Nederland Whiskyland. Ben al een tijdje bezig maar heb nu simpelweg geen eigen middelen meer om in te zetten dus roep ik iedereen op via http://www.nederlandwhiskyland.nl tot crowdfunding om zo gezamenlijk de film alsnog af te kunnen maken. Ook zal ik de zakelijke markt nu gaan benaderen maar dan wel onder de voorwaarde dat ze geen zeggenschap krijgen. Het moet en zal een objectieve onafhankelijke film worden! En filmtips voor gekke, unieke, mooie en bijzondere typisch Nederlandse whiskyinitiatieven hoor ik graag!

Hier kan je alvast een impressie/vooraankondiging zien: http://youtu.be/z8jrM2wUkpk of op http://www.facebook.com/whiskydocumentaire

Zoooo....dat was waar ik me nu vooral mee bezig houd. En heb afgelopen weekend de laatste fles Linlithgow 1982 van The Ultimate weten te bemachtigen dus daar ga ik nu maar lekker een beetje van drinken. Dat is tot op heden mijn favoriet.Slainte! Gwen
0 x
Nederland Whiskyland is de documentaire die ik heel graag wil maken. Een objectief onafhankelijk beeld geven van de centrale positie die whiskyminnend Nederland inneemt in de rest van de wereld. Zie. www.nederlandwhiskyland.nl

Matti
Moderator
Moderator

Re: Ik ben Gwen. Nederland Whiskyland! Daar ga ik voor

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Okt 2013, 21:21

Welkom Gwen! :duimop

Chapeau voor de volledig onafhankelijke insteek, daarmee heb je al direct een streepje voor. Volgens mij moet dat wel lukken met die crowdfunding... (En ik denk dat er zoals ook al bleek op het forum best liefhebbers bereid zijn mee te werken, ook aan de niet-whiskygerelateerde taken :)).

We zijn tenslotte allemaal een grote (waanzinnig gemêleerde, en dat maakt het nog leuker) familie hier!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Okt 2013, 21:37

Welkom Gwen.

En inderdaad, niks op tegen om de funding ook via de commercie rond te krijgen.

Wij hebben hier ook sponsors om kosten te drukken of uit de kosten te komen. En daarvoor krijgen ze extra promotie.
Maar we blijven onafhankelijk en objectief.
Niks mis mee. Win-win :goedgedaan

Ik heb al een paar suggesties gedaan in Nederland Whiskyland documentaire... en ja, ook daar zit wat eigenbelang bij (niet commercieel overigens) :lol:
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 10 Okt 2013, 08:10

Welkom Gwen! Kwam je al tegen op Maltstock, ben benieuwd naar het resultaat van het filmmateriaal!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 10 Okt 2013, 10:37

Welkom, Gwen!

Ik vind het een ontzettend leuk initiatief en wens je er alvast alle succes mee :duimop

Mocht me iets te binnen schieten wat ook maar een beetje van pas kan komen voor je docu, dan laat ik het je weten.
0 x
Afbeelding

Marshammie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Marshammie » 15 Okt 2013, 22:51

Hoi Gwen,

Een leuke impressie vanavond bij editie NL.
Ik hoop dat je veel leuke ideeen opdoet.
Zodat dit aan het beeldmateriaal kan worden toevertrouwd..
0 x
Afbeelding

Slainte

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”