Hallo allemaal: Dumbo
Hallo allemaal: Dumbo
Hallo, mijn naam is Jeroen en woon in Nieuwpoort (belgië).
Ik ben 30 jaar oud en heb nu pas de wondere whiksy-wereld ontdekt (een schande ik weet het).
Mijn favorieten zijn Ardberg en Laphroaig.
Ik hoop hier veel bij te leren van de meer ervaren rotten.
Greetz!
Jeroen
Ik ben 30 jaar oud en heb nu pas de wondere whiksy-wereld ontdekt (een schande ik weet het).
Mijn favorieten zijn Ardberg en Laphroaig.
Ik hoop hier veel bij te leren van de meer ervaren rotten.
Greetz!
Jeroen
0 x
Re: Hallo allemaal: Dumbo
Welkom Jeroen.
Nooit te oud om er mee te beginnen hoor.
Maar .... Ardbeg en Laphroaig..... als begin
Dat zijn de "zware jongens".
Ik hoop dat je daarna nog wat "mildere" en minder geturfde whiskies gaat weten te waarderen want dat is toch de meerderheid. Kijk ook eens in Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?
Nooit te oud om er mee te beginnen hoor.
Maar .... Ardbeg en Laphroaig..... als begin
Dat zijn de "zware jongens". Ik hoop dat je daarna nog wat "mildere" en minder geturfde whiskies gaat weten te waarderen want dat is toch de meerderheid. Kijk ook eens in Wat komt er ná Glenfiddich of mijn eerste malt ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- totalatool
- Forum goeroe

Welkom!
Les één (en voor Piet les 7593
): het is Ardbeg, niet Ardberg.
Waar heb je nog meer ervaring mee, buiten de genoemde turfbommen?
Les één (en voor Piet les 7593
Waar heb je nog meer ervaring mee, buiten de genoemde turfbommen?
0 x
Bedankt allemaal voor de reacties!
Het is inderdaad Peathead die me op het "slechte" pad heeft gebracht. Waarvoor mijn welgemeende dank
Ik ben inderdaad nogal fan van de geturfde whisky. Glenfiddich en Glenmorangie weet ik ook te appreciëren. Nu om eerlijk te zijn ben ik tot op vandaag nog maar 1 tegen gekomen die me minder lag en dat was een Rosebank.
Zijn er bepaalde whisky's waarvan jullie zeggen dat ik deze zeker eens moet proberen? (liefst geturfde)
Groetjes,
Jeroen
Het is inderdaad Peathead die me op het "slechte" pad heeft gebracht. Waarvoor mijn welgemeende dank
Ik ben inderdaad nogal fan van de geturfde whisky. Glenfiddich en Glenmorangie weet ik ook te appreciëren. Nu om eerlijk te zijn ben ik tot op vandaag nog maar 1 tegen gekomen die me minder lag en dat was een Rosebank.
Zijn er bepaalde whisky's waarvan jullie zeggen dat ik deze zeker eens moet proberen? (liefst geturfde)
Groetjes,
Jeroen
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Dumbo schreef:Zijn er bepaalde whisky's waarvan jullie zeggen dat ik deze zeker eens moet proberen? (liefst geturfde)
Ik mag toch hopen dat je Lagavulin inmiddels wel geprobeerd hebt?
Verdere tips zijn whiskies uit het geijkte rijtje: Caol Ila, Kilchoman, Bowmore, Port Charlotte, of nog heftiger, Octomore. Daarnaast Talisker, Ledaig (goed inlezen, sommige bottelingen zijn niet best, andere juist wel), in mindere (geturfde) mate Highland Park. Geturfde varianten van BenRiach of Bunnahabhain. Geluksvogels voegen daar Brora en Port Ellen aan toe.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Dumbo schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!
Groetjes,
Jeroen
Da's typisch. Hij brengt mij ook altijd op het slechte pad
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

totalatool schreef:Dumbo schreef:Zijn er bepaalde whisky's waarvan jullie zeggen dat ik deze zeker eens moet proberen? (liefst geturfde)
Ik mag toch hopen dat je Lagavulin inmiddels wel geprobeerd hebt?
Verdere tips zijn whiskies uit het geijkte rijtje: Caol Ila, Kilchoman, Bowmore, Port Charlotte, of nog heftiger, Octomore. Daarnaast Talisker, Ledaig (goed inlezen, sommige bottelingen zijn niet best, andere juist wel), in mindere (geturfde) mate Highland Park. Geturfde varianten van BenRiach of Bunnahabhain. Geluksvogels voegen daar Brora en Port Ellen aan toe.
En dan vergeet je nog één van mijn favorietjes nl. de Ardmore

0 x
Springbank (matig geturft) en Longrow (flink geturft) miste ik nog hierboven. Je hebt nog genoeg te proeven
Welkom Jeroen!
Welkom Jeroen!
0 x
Welkom Jeroen!
30 jaar is hartstikke jong! (dat is in ieder geval wat ik mijzelf probeer voor te houden)

30 jaar is hartstikke jong! (dat is in ieder geval wat ik mijzelf probeer voor te houden)
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- totalatool
- Forum goeroe

Inderdaad heren, ik was gehaast. Met name Longrow mag niet missen, maar ik geniet zelf ook met regelmaat van een Ardmore Traditional Cask. Springbank is inderdaad ook de moeite van het vernoemen waard, al is die net als HP weer minder peated.
0 x
Dumbo schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!
Groetjes,
Jeroen
Vind ik leuk
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”