Glengoyne expressies
Glengoyne expressies
Tijdje geleden al deze fles aangeschaft. Heeft iemand hier ervaring mee ? Kon hem voor een mooie prijs kopen dus maar meegenomen. Heb hier op het forum gezocht maar kan er niets over vinden.
0 x
Re: Glengoyne 1997 - Château Palmer cask finish
ErikW schreef:Tijdje geleden al deze fles aangeschaft. Heeft iemand hier ervaring mee ? Kon hem voor een mooie prijs kopen dus maar meegenomen. Heb hier op het forum gezocht maar kan er niets over vinden.
Misschien kun je hier eens kijken: Glengoyne
0 x
Re: Glengoyne 1997 - Château Palmer cask finish
Of op whiskybase.
Deze kende ik nog niet, bedankt !
0 x
- WhiskyLiam
- Senior

Re: Glengoyne expressies
Recent de 12yo aangeschaft nadat de 10yo me goed bevallen was. Deze whisky begon erg slecht. Agressieve neus van met name alcohol dat wel significant verbeterde met een lepeltje water. Smaak idem dito, was agressief maar beter met wat water. Wellicht omdat het op 43% gebotteld is. Nu 5 dagen na openen van de fles en wat lucht is hij helemaal open gekomen. Lang zo agressief niet meer, ook op 43% komen de sherry en toffee invloeden nu goed door. Ook in de smaak. Toch bizar wat een beetje beluchting met een whisky kan doen.

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Wolf2112 schreef:Geloof me: de 15, 18 & 21 zijn feestjes voor je smaakpapillen.
Moet je de 25 yo op 48% eens proberen
Kunnen andere 'grote' distillery's een voorbeeld aan nemen.
0 x
Ik kwam onlangs bij een slijterij nog een fles Glengoyne 17 jaar tegen. Die is toch vervangen door de 18?
Heb nog even getwijfeld of ik 'm zou kopen, zat geen koker meer bij en de prijs was ongeveer 47 euro geloof ik.
Is deze Glengoyne 17 de moeite waard? Heb nog geen ervaring met deze destilleerderij.
Heb nog even getwijfeld of ik 'm zou kopen, zat geen koker meer bij en de prijs was ongeveer 47 euro geloof ik.
Is deze Glengoyne 17 de moeite waard? Heb nog geen ervaring met deze destilleerderij.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nou, als ik de volgende keer in de buurt ben en hij staat er nog dan neem ik hem mee 

0 x
Wolf2112 schreef:Geloof me: de 15, 18 & 21 zijn feestjes voor je smaakpapillen.
Vooral de 21 is top! Hopelijk binnenkort ook de 25 opentrekken
1 x
Iemand ervaring met de Glengoyne cask strength? Ik heb deze vrij blind gekocht eigenlijk.. de omschrijving leek me erg interessant, reviews waren goed en ik heb hem voor een zacht prijsje meegekregen 

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ik heb batch 2 en 3 op, en batch 1 nog ongeopend staan. De geproefde versies waren zonder meer BFYB, met een mooie combi van het fruitige karakter van het distillaat met de rijping op (deels) sherryvaten.
2 x
Affirmanti incumbit probatio
Bedankt voor je snelle antwoord. Klinkt heel positief, lijkt geen kat-in-de-zak dan in elk geval
Vermoed dat ie hier snel opengaat!
Vermoed dat ie hier snel opengaat!
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”