Film whiskyproductieproces

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
singlewoutermalt
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Film whiskyproductieproces

Ongelezen berichtdoor singlewoutermalt » 21 Okt 2012, 15:22

Beste mede levensgenieter,

Ik organiseer een avond voor mijn vrienden bij mij thuis alleen heb ik nog wat tips nodig van mensen.
Nu zou ik de avond willen openen met een film van ongeveer 20 minuten over de basis en brouwproces
van whiskey. Weet iemand een geschikte film die ik op internet kan verkrijgen hiervoor.

Ook zijn verder tips welkom over het organiseren, muziek, aankleding

bij voorbaat dank

groet wouter :jazzybass
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Film brouwproces

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Okt 2012, 15:54

singlewoutermalt schreef:Ik organiseer een avond voor mijn vrienden bij mij thuis alleen heb ik nog wat tips nodig van mensen.
Nu zou ik de avond willen openen met een film van ongeveer 20 minuten over de basis en brouwproces
van whiskey. Weet iemand een geschikte film die ik op internet kan verkrijgen hiervoor.

Ai ai een bijna-doodzonde Wouter. Bier wordt gebrouwen maar Whisky wordt gedistilleerd.... Dat één van de eerste fasen in het productieproces zeer veel lijkt op brouwen, doet daaraan niet af. Ik denk ook dat het je dus te doen is om het productieproces omdat het distilleren ook slechts een, niet onbelangrijk, onderdeel is. Spreken van distilleren van whisky kan weer wel !

Een heel recent onderwerp waarin wat clips staan is dit: Open source whisky presentatie

Kijk eerst even door wat onderwerpen over het organiseren van een Nosing & Tasting zoals dat in whiskykringen genoemd wordt:
Whisky proeverij organiseren ?
Whisky proeverij (NaT) onderwerpen, thema's ... verder kun je daar natuurlijk alle vragen stellen die je hebt ... of nog krijgt ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

WieIk?
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Film whiskyproductieproces

Ongelezen berichtdoor WieIk? » 25 Okt 2012, 09:29

Duurt langer dan 20min, maar Ralphy laat perfect zien hoe dit proces er aan toe gaat bij Springbank: http://www.youtube.com/watch?v=ffIDf_WtKpk&feature=plcp (deel 1 van de 7)

Mocht je het naar 20min in willen korten dan kun je misschien vantevoren stukjes selecteren of zelf wat knip en plakwerk toepassen?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Film whiskyproductieproces

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Okt 2012, 16:35

WieIk? schreef:Duurt langer dan 20min, maar Ralphy laat perfect zien hoe dit proces er aan toe gaat bij Springbank

Prachtig :goedgedaan Nagenoeg helemaal uitgezien (ongeveer 7 x 10 minuten) en het laat inderdaad wel heel veel zien.

Het meest tot de verbeelding spreken vind ik nog het volledig ontbreken van automatisering o.b.v. computers. Met als climax het belletje dat aangeeft of de rummager (oprakelen, omgooien ?) nog draait en met welke snelheid die draait (clip 3 op ±7 min.) 8-)
Ook heel sprekend was de uitspraak van Ralfy (clip 6 op ±4 min.) "here you see an active bottling plant" en hetgeen er in de seconden daarna gebeurt :P
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”