Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 16 Sep 2020, 16:41

Tris schreef:Glen Elgin moet echt leeftijd hebben inderdaad, ik vind 15 jaar mogelijk al wat aan de jonge kant.

Dan is het voor mij een definitieve no-go. 15 of 15+ jaar is voor mij geen optie.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 16 Sep 2020, 16:52

Tja, welke wachttijd heb je over voor welk eindresultaat, het aankopen van nog rijpende vatdelen is natuurlijk altijd een wisselwerking tussen ondermeer deze factoren.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 16 Sep 2020, 18:16

Tris schreef:Tja, welke wachttijd heb je over voor welk eindresultaat, het aankopen van nog rijpende vatdelen is natuurlijk altijd een wisselwerking tussen ondermeer deze factoren.

Haha nou alles leuk en wel maar voor een doorsnee Elgin op een doorsnee ex-bourbon vat ga ik dus echt geen 15-20 jaar wachten...heb nog nooit iets boeiend op van die distillery en nou beweer ik niet dat ze het niet kunnen maar als ik al wat wil, koop ik wel iets dat al in de fles zit ;) Ik vind die sherry/Port of en/en projecten veel leuker.

Ben trouwens héél benieuwd wanneer we de 2004 Highland park van refill sherry, die dit jaar nog gebotteld wordt kunnen gaan verwachten :yes
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 16 Sep 2020, 18:43

Cask1988 schreef:maar als ik al wat wil, koop ik wel iets dat al in de fles zit

Grappig.
Bij mij geldt dat dus precies voor de kortlopende projecten.
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Willum
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Willum » 16 Sep 2020, 19:13

De laatste tijd een paar leuke Elgins gedronken.
Het is nog lang wachten maar geeft wel de kans om de ontwikkeling in het vat de komende jaren te volgen.
Dus ingestapt voor een (deel)deeltje, benieuwd!

Gelukkig rolt er in de tussentijd genoeg moois van de band :)
0 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 16 Sep 2020, 19:18

Wouter1981 schreef:
Cask1988 schreef:maar als ik al wat wil, koop ik wel iets dat al in de fles zit

Grappig.
Bij mij geldt dat dus precies voor de kortlopende projecten.

Haha nou ik vind langlopende projecten ook niet direct een issue hoor ;) maar bij langlopende projecten heb ik wel andere voorkeuren en daar valt een Elgin dan niet in zeg maar. Maar das persoonlijke smaak denk ik :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 17 Sep 2020, 08:13

Voor zover ik weet heb ik nog niet veel Glen Elgins op. Snel een dezer weken eens shoppen bij Henri. Die heeft veel flessen van deze stokerij open staan. Toch wel benieuwd.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 17 Sep 2020, 08:18

Maar zo zijn er wel meer distilleries die ik nog geen kans heb gegeven. Zit een mooie whisky thema in: underrated distilleries. Zoals Glen Elgin dus en Glen Moray.

Maar daar is dit dan weer het verkeerde topic voor.
0 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 17 Sep 2020, 08:26

Cask1988 schreef:...heb nog nooit iets boeiend op van die distillery en nou beweer ik niet dat ze het niet kunnen maar als ik al wat wil, koop ik wel iets dat al in de fles zit ;)

Zeker doen! Dan heb je nog een hele boeiende distillery te ontdekken! De standaard 12yo is een prima dram, echt interessant wordt t bij de oudere expressies. Geniet ervan, geweldig spul :D
1 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 17 Sep 2020, 09:46

De Orkney malt 2004 is gebotteld en in Nederland! Willem heeft even een vervelende privé situatie maar uitlevering volgt binnenkort al! :bigsmile Heeel benieuwd naar!
2 x
Afbeelding

fritsk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor fritsk » 17 Sep 2020, 16:16

Cask1988 schreef:De Orkney malt 2004 is gebotteld en in Nederland! Willem heeft even een vervelende privé situatie maar uitlevering volgt binnenkort al! :bigsmile Heeel benieuwd naar!

Nog afgezien van de nare prive situatie moeten ze eerst van alle flessen de etiketten afpulken en vervangen :Scratch
1 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 17 Sep 2020, 16:25

Cask1988 schreef:De Orkney malt 2004 is gebotteld en in Nederland! Willem heeft even een vervelende privé situatie maar uitlevering volgt binnenkort al! :bigsmile Heeel benieuwd naar!

Én... voor iedereen die naast een deeltje heeft gegrepen: bij de oorspronkelijke eigenaar van het vat zijn nog wat flessen verkrijgbaar.
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Sep 2020, 19:41

Erik1908 schreef:Voor zover ik weet heb ik nog niet veel Glen Elgins op. Snel een dezer weken eens shoppen bij Henri. Die heeft veel flessen van deze stokerij open staan. Toch wel benieuwd.

heel verstandig! lekker man Elgin, en juist zonder dat overhaaste rijpen en zonder al die onnodige finishes voor een kleurtje
2 x
Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Sep 2020, 19:46

Ik voel een range share aankomen! :bigsmile Zou ik zeker in geïnteresseerd zijn. Roelof....! :respect
1 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 18 Sep 2020, 19:51

henri schreef:
Erik1908 schreef:Voor zover ik weet heb ik nog niet veel Glen Elgins op. Snel een dezer weken eens shoppen bij Henri. Die heeft veel flessen van deze stokerij open staan. Toch wel benieuwd.

heel verstandig! lekker man Elgin, en juist zonder dat overhaaste rijpen en zonder al die onnodige finishes voor een kleurtje

Ja. Jaa! Jaaaaaaaaa!!!!!!!1
1 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”