Hoe vaak drink jij whisky?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Echoes
Actief lid
Actief lid

Hoe vaak drink jij whisky?

Ongelezen berichtdoor Echoes » 04 Jun 2012, 20:10

Ben benieuwd hoevaak en hoeveel iedereen aan een whisky'tje nipt.
Alleen in het weekend of ook door de weeks, of misschien zelfs iedere avond?

Ik probeer zelf alleen in het weekend enkele glaasjes te nemen, maar als ik vakantie heb neem ik ook steeds vaker door de week. Ik neem meestal ongeveer 3 kleine glaasjes, meestal verschillende soorten. Begin met een lichte en eindig dan met een wat complexere/zwaardere.
Vaak als ik over whisky lees dan loopt het water me al in de mond..oppassen dat het geen verslaving wordt 8-)

cheers! :bottomsup
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Hoe vaak drink jij whisky?

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 04 Jun 2012, 22:01

Wisselt heel erg. Soms een week lang elke avond een dram en soms ineens een hele week niets. Het leukste vind ik toch om het te delen met vrienden en dan kan het wel eens heel erg hard gaan op 1 avond. Soms doet het pijn om een veel te dure whisky weggedronken te zien worden door iemand die je net zo goed een bacootje kunt geven. Maar elke keer als ik een superblij verrast gezicht zie van iemand die er helemaal van geniet en het tof vind dat je hem/haar iets aanbiedt wat ze zelf nooit zullen kopen vind ik goud waard en dan geniet ik er ook van.
Overigens drink ik ook erg graag een lekker biertje dus dat is vaak de reden om dan niet ook nog whisky te gaan drinken. Het moet wel leuk blijven (met name doordeweeks)
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 04 Jun 2012, 22:08

Bij mij ook regelmatig onregelmatig ;) Soms vrijwel iedere avond, soms alleen in het weekend en soms een tijd niet (bij warm weer bijvoorbeeld pak ik ook nogal eens een biertje of een lekker wijntje). In het weekend soms een glas of 3-4 (meestal halve glencairn dan), door de week vaak 1, tenzij ik een tasting heb ;) Zoals je ziet wisselt heel erg!
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 04 Jun 2012, 22:15

We zijn geloof ik regelmatig in onze onregelmatigheid met z'n allen :) Ik drink net als de bovenstaande mensen soms iedere dag een dram (en dan vaak 1 dag 3 of 4, meestal als ik bezig ben met een blend voor mijn blog) en vaak ook een hele week niet. Ik drink wel kleine hoeveelheden (2-2,5cl) en kan me niet herinneren dat ik (buiten sommige tastings om ;) ) ooit dronken ben geweest van whisky.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 04 Jun 2012, 22:42

Een avond of 3 à 4 in de week denk ik, meestal maar een glaasje.
0 x
Afbeelding

BigwXxl
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BigwXxl » 05 Jun 2012, 00:14

Kay schreef:Een avond of 3 à 4 in de week denk ik, meestal maar een glaasje.

Genieten heet dat, drinken is groot woord in deze, nippen. Voor mij geldt hetzelfde en buiten tasting en festivals nooit dronken
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Jun 2012, 08:06

Ik sluit me aan bij Willem, Gert-Jan, Sound-Wave en Matthijs 8-)

Vaak denk ik overdag: "oh, vanavond die-of-die proeven", maar als het dan zover is heb ik zin in iets ander (bv. een simpel colaatje of een lekkere espresso :gnif

Ik moet dus niet elke avond een (of meerdere) dram(s) of andere alcoholische versnapering. Het gaat om het genieten, niet om het drinken!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Dutch-Drammer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dutch-Drammer » 05 Jun 2012, 12:05

Eigenlijk drink ik alleen alcoholisch op vrijdag, zaterdag of zondag.
Op andere dagen in de week moet er wel een heel goede reden voor zijn.
vrijdag meestal een pilsje of een lekker Belgisch biertje.
Zaterdag en/of zondag vaak maar niet altijd twee of drie whiskies.

Dus ik drink ( uitzonderingen daargelaten ) twee keer per week twee of drie proef ( Libbey ) glaasjes.
Vaak zijn dit dan wel glaasjes met dezelfde inhoud, op "restjes dagen " maak ik bodempjes van bijna lege flessen op
dan zijn het drie of vier glaasjes met verschillende inhoud. Maar dat is dus zeker niet iedere maand.

Overigens zit er een restjes avond aan te komen van Redbreast 15, Kilchoman en Glen Ord 25 aan te komen
0 x
Afbeelding
Friend of Laphroaig & Member of The Ardbeg Committee

dmace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dmace » 05 Jun 2012, 12:48

Doorgaans Vrij-Za-Zo met uitzonderingen voor feestdagen en vakantiedagen.
En natuurlijk tussendoorproeverijen zoals een Twaisting :bigsmile

Meestal blijft het bij 1 a 2 drams op een avond.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 05 Jun 2012, 14:12

Net als dmace: Doorgaans Vrij-Za-Zo {avond} met uitzonderingen voor feestdagen en vakantiedagen.

Waarbij ik op vrijdag, terwijl ik mijn baantjes in het zwembad trek, bedenk met welke Whisky ik mijzelf, weer thuis aangekomen, zal verwennen.

Afhankelijk van het tijdstip en welgevallen kunnen dit 2-4 kleine glaasjes zijn.

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wimster » 05 Jun 2012, 19:53

zeer onregelmatig, het is al eerder gezegd maar de ene keer vier keer per week en dan zomaar twee weken niet.

als ik whisky drink is het meestal twee drams...of 1 als afsluiter na wat glaasjes wijn.
drinken met medeliefhebbers is anders, dan wordt het meestal meer :nat

groet, Wim
0 x
Afbeelding

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Jun 2012, 21:11

Ik probeer enkel alcohol te drinken in het weekend. Dus vrijdag-, zaterdag- en zondagavond. Aangezien ik iedere maandag vrij ben, kan ik ook op zondagavond nog volop genieten van alcoholische versnaperingen :lekker
En natuurlijk komt het voor dat ik ook wel eens doordeweeks een whisky'tje pak, want soms heb je d'r gewoon heel veel zin in, of heb je iets te vieren(of te verdrinken, haha).
Meestal drink ik whisky uit een glencairn glas en dan 3 of 4 glaasjes per avond. En dan niet tot de nok gevuld natuurlijk :nono

Vaak drink ik samen met mijn vriendin, die inmiddels ook een groot liefhebber van whisky is geworden. Samen van een glaasje genieten is toch fijner dan in je eentje :goedgedaan
0 x
Afbeelding

BigwXxl
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BigwXxl » 05 Jun 2012, 21:47

ElwinB schreef:Vaak drink ik samen met mijn vriendin...

Moet je me toch eens vertellen hoe dat gelukt is. probeer mijn vriendin ook zo ver te krijgen. Maakt een hoop dingen dan makkelijker ;)
0 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 05 Jun 2012, 21:54

Ik probeer doorgaans alleen op vrijdag, zaterdag of zondag(avond) een glaasje whisky te drinken. Soms zitten er weken tussen dat ik geen druppel whisky drink, soms wel eens op 3 avonden in de week. Dit wisseld echt heel sterk!

Ik hou het thuis altijd wel bij ongeveer 4 glazen whisky, puur vanwege het feit dat ik gewoon echt ervan wil genieten. Ik heb meestal tussen de 10 en 15 open flessen whisky staan dus qua variatie geen gebrek.

Eens per kwartaal organiseren wij (de plaatselijke whiskyclub) een proeverij. Meestal proeven we dan tussen de 6 en 12 verschillende soorten whisky`s. Altijd een super gezellige avond en er gaan dan ook de nodige glazen whisky doorheen. Door de slijter hier in de stad wordt ook nog wel eens een proeverij op locatie georganiseerd. Als die whisky`s mij aanspreken ben ik ook van de partij op deze proeverijen. Helaas wordt dit meestal op maandagavond georganiseerd..
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 05 Jun 2012, 22:05

Matti schreef:We zijn geloof ik regelmatig in onze onregelmatigheid met z'n allen :) Ik drink net als de bovenstaande mensen soms iedere dag een dram (en dan vaak 1 dag 3 of 4, meestal als ik bezig ben met een blend voor mijn blog) en vaak ook een hele week niet. Ik drink wel kleine hoeveelheden (2-2,5cl) en kan me niet herinneren dat ik (buiten sommige tastings om ;) ) ooit dronken ben geweest van whisky.

Ik probeer iedere avond wel één of twee drams whisk(e)y met 'n maatje van 3 à 4 cl te drinken, uitzonderingen daargelaten, natuurlijk ;) En over 't algemeen doe ik daar zo'n 2 à 3 tot soms wel 4 uur over; met af en toe aantekeningen en soms ook helemaal niet. Het hangt ook allemaal wel 'n beetje van de stemming af, hè!
Als het 'n drukke én enerverende dag is geweest, ben ik wel voor 'n lekkere dram te porren!

:Slainte

Drink nu al sinds zondagavond alleen maar Laphroaig 2000 van Wees, 62.1%, 11yo en cask # 700056 :D Zoveel whisky, voor zo'n prijs! Voor mij 'n echt pareltje.
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”