Welke Amerikaanse whisky is nou wel lekker i.v.m tripje NYC
Welke Amerikaanse whisky is nou wel lekker i.v.m tripje NYC
Hoi allemaal,
Binnenkort ga ik op reis naar de stad der steden: New York!
Nu ik eindelijk boven de 21 ben mag ik wel drinken in Amerika (ja, ben er al een aantal x geweest aangezien een oom van mij daar woont...) Ik heb veel zin om daar in een donker jazzcafe te gaan genieten van een goede whiskey. Maar ja Amerikaanse Whiskey (Jack Daniels b.v) vind ik heel vies. Ik drink eigenlijk louter whiskey uit Ierland en Groot Brittanie. Weet er iemand een misschien iets obscuurder merk dat wel te zuipen is? Welke whiskey mag ik absoluut niet missen?
EDIT: Zie Is niet meer: Fien R.I.P. Het onderwerp is wel interessant dus laten we dat staan en gaan !
Binnenkort ga ik op reis naar de stad der steden: New York!
Nu ik eindelijk boven de 21 ben mag ik wel drinken in Amerika (ja, ben er al een aantal x geweest aangezien een oom van mij daar woont...) Ik heb veel zin om daar in een donker jazzcafe te gaan genieten van een goede whiskey. Maar ja Amerikaanse Whiskey (Jack Daniels b.v) vind ik heel vies. Ik drink eigenlijk louter whiskey uit Ierland en Groot Brittanie. Weet er iemand een misschien iets obscuurder merk dat wel te zuipen is? Welke whiskey mag ik absoluut niet missen?
EDIT: Zie Is niet meer: Fien R.I.P. Het onderwerp is wel interessant dus laten we dat staan en gaan !
Laatst gewijzigd door Piet op 23 Jan 2012, 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame link verwijderd
Reden: Reclame link verwijderd
0 x
Re: welke Amerikaanse whisky is nou wel lekker i.v.m tripje
Wellicht heb je wat aan het topic: Welke Bourbon?
0 x
Re: Welke Amerikaanse whisky is nou wel lekker i.v.m tripje
Ja, ik hoopte gewoon op een snelle tip. Nooit geduld gehad...Ik heb Adhd ziet u hihihi
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Probeer eens een Four Roses Single Barrel, Blanton's Single Barrel of 1792 Ridgemont Reserve Small Batch. Of alledrie

0 x
Ik vertrek volgende week ook naar New York en vlieg na een paar dagen verder naar Miami, dus ik ga zeker ook eens wat bourbons proberen... Om vervolgens op de Cayman Eilanden en Cuba op de rum over te stappen 
0 x
De whiskeys die Hans noemt zijn inderdaad een stuk beter dan JD. Hieraan zou ik de Elijah Craig 12 nog willen toevoegen! Let er wel op, dat dit in wezen allemaal bourbons zijn, en daarom qua smaak sterk naar JD neigen - al zijn ze kwalitatief beter en verfijnder, het blijft een typisch smaakprofiel dat mijlenver van Schotse en Ierse whisk(e)y ligt.
Maar goed, aan één glaasje fatsoenlijke Amerikaanse whisky zul je je ook geen buil vallen qua prijs, dus het is het proberen waard!
Maar goed, aan één glaasje fatsoenlijke Amerikaanse whisky zul je je ook geen buil vallen qua prijs, dus het is het proberen waard!
0 x
Niet te missen is de Whiskey Ward in the Lower East Side!!
http://nymag.com/listings/bar/whiskey_ward/
Wil je daar bijzondere bourbon proeven, probeer daar bijv. een George T. Stagg, een Parker's Heritage, of een Pappy Van Winkle. Vraag om een 1 fl.oz (ounce) glas i.p.v. de gebruikelijke 2 fl.oz. Kost je dan $6 per glas.
Enkele van m'n favoriete small batch bourbons zijn bijv. Rowan's Creek en Black Maple Hill. Meestal koop ik wel een flesje van een van deze als ik in NYC ben.
Niet ver van de Whiskey Ward vind je een paar goede en betaalbare slijters:
http://www.astorwines.com/
http://www.yelp.com/biz/warehouse-wines ... s-new-york
En, misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.nycwhisky.com/
http://nymag.com/listings/bar/whiskey_ward/
Wil je daar bijzondere bourbon proeven, probeer daar bijv. een George T. Stagg, een Parker's Heritage, of een Pappy Van Winkle. Vraag om een 1 fl.oz (ounce) glas i.p.v. de gebruikelijke 2 fl.oz. Kost je dan $6 per glas.
Enkele van m'n favoriete small batch bourbons zijn bijv. Rowan's Creek en Black Maple Hill. Meestal koop ik wel een flesje van een van deze als ik in NYC ben.
Niet ver van de Whiskey Ward vind je een paar goede en betaalbare slijters:
http://www.astorwines.com/
http://www.yelp.com/biz/warehouse-wines ... s-new-york
En, misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.nycwhisky.com/
0 x
Whistlepig Rye is echt een aanrader. En dat is ook een eenmalige batch en dus beperkte oplage.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Als je net begint met Amerikaanse whisky, zou ik niet meteen die hele exclusieve whiskeys proberen. Ik raad je aan het rustig op te bouwen, vandaar mijn advies om met de drie door mij genoemde te beginnen. Ze zijn goed en betaalbaar.
Diverse andere bourbons die genoemd worden zijn zeker de moeite waard, maar daar zou ik beslist niet mee beginnen.
Het is net als met wijn drinken, hoe verder je je erin verdiept en gaat proeven, hoe interessanter het wordt. Vaak brengt dat echter ook een flinke investering met zich.
Diverse andere bourbons die genoemd worden zijn zeker de moeite waard, maar daar zou ik beslist niet mee beginnen.
Het is net als met wijn drinken, hoe verder je je erin verdiept en gaat proeven, hoe interessanter het wordt. Vaak brengt dat echter ook een flinke investering met zich.
0 x
Ik heb op het whiskyfestival de Old Crow en de Old Gran Dad gedroken en die waren verrassend goed,niet dat zoetige. 

0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Op Broadway ten hoogte van 72nd street West is een Country en Western bar met erg veel Bourbons op de plank. Ook zeer mooie dames achter de bar, maar dat terzijde
Als je de kans krijgt, probeer dan een Pappy van Winkle van welke leeftijd je maar kunt krijgen. Verbluffend lekker
Gr,
Jock
Als je de kans krijgt, probeer dan een Pappy van Winkle van welke leeftijd je maar kunt krijgen. Verbluffend lekker
Gr,
Jock
0 x
Klinkt als een leuke trip fien!
Mocht je iets nieuws en anders qua smaak willen proberen: kijk of je een glaasje Red Stag (by Jim Beam) kan scoren. Dit is Jim Beam bourbon met een infusion van zwarte kersen. Daarmee is de natuurlijke smaak van die kersen in de whiskey getrokken, wat het drankje een bijzonder fruitige smaak geeft.
Mocht je iets nieuws en anders qua smaak willen proberen: kijk of je een glaasje Red Stag (by Jim Beam) kan scoren. Dit is Jim Beam bourbon met een infusion van zwarte kersen. Daarmee is de natuurlijke smaak van die kersen in de whiskey getrokken, wat het drankje een bijzonder fruitige smaak geeft.
0 x
succes met je trip, benieuwd ook naar de prijzen daar.
Afgelopen sep. in Miami geweest en ik schrok me wezenloos van de prijzen daar(wat alcoholische drank).
Waar een simpele budweiser al 8/9 dollar per flesje kost en een huiswijn soortgelijke prijzen heeft ben ik wel benieuwd wat een glas whisky daar kost.
Afgelopen sep. in Miami geweest en ik schrok me wezenloos van de prijzen daar(wat alcoholische drank).
Waar een simpele budweiser al 8/9 dollar per flesje kost en een huiswijn soortgelijke prijzen heeft ben ik wel benieuwd wat een glas whisky daar kost.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Lennart,
Dat varieert per staat. Elke staat in de VS bepaalt zijn eigen BTW, die hier Sales Tax wordt genoemd. In Charleston, SC is die bijvoorbeeld 6%. Er zijn zelfs staten waar 0% BTW wordt geheven. Veel Newyorkers gaan daarom in New Jersey, aan de overkant van de rivier, kleren e.d. kopen.
Wat ook meespeelt is wie de controle over drank heeft. In diverse staten is het een staatsmonopolie, met zogenaamde ABC slijterijen. In andere staten is het vrijgegeven.
Daarom is het moeilijk een vergelijking te maken. Het is hetzelfde als de prijs van een biertje in Europe vergelijken tussen Noorwegen (waar de belasting op alcohol bijvoorbeeld heel hoog is) en bijv. Griekenland
of Frankrijk, waar je voor 2 euro al een prima liter slobberwijn kunt kopen op de wijngaard.
Dat varieert per staat. Elke staat in de VS bepaalt zijn eigen BTW, die hier Sales Tax wordt genoemd. In Charleston, SC is die bijvoorbeeld 6%. Er zijn zelfs staten waar 0% BTW wordt geheven. Veel Newyorkers gaan daarom in New Jersey, aan de overkant van de rivier, kleren e.d. kopen.
Wat ook meespeelt is wie de controle over drank heeft. In diverse staten is het een staatsmonopolie, met zogenaamde ABC slijterijen. In andere staten is het vrijgegeven.
Daarom is het moeilijk een vergelijking te maken. Het is hetzelfde als de prijs van een biertje in Europe vergelijken tussen Noorwegen (waar de belasting op alcohol bijvoorbeeld heel hoog is) en bijv. Griekenland
0 x
Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”