Talisker expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nuyts
Senior
Senior

Re: Talisker expressies

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 01 Nov 2018, 19:30

Welke IB van Talisker is voor jullie een topper prijs/kwaliteit?
Laten we er een "budget" tussen de 50 en 150€ tegenover zetten...

Eergisteren de Talisker 18y geproefd en steeg ver uit boven de andere Taliskers (10y, storm, dark storm, ruighe, skye).
Iemand reeds ervaring met 25y? Meerprijs waard (+100€) t.o. 18y?
0 x
Afbeelding

Daveen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Daveen » 01 Nov 2018, 22:50

IB's van Talisker zie je niet veel of zijn vrij jong.

De 18yr is een mooie en nog een beetje betaalbaar. Van de NAS reeks vind ik alleen de 57 degr North en in mindere mate Neist Point prima whisky.

Ik heb een paar 25yr geprobeerd, maar om de één of andere reden verwachtte ik er echter altijd meer van. De 30yr daarentegen vond ik wel heel mooi!

De mooiste Talisker die ik geproefd heb is de 1982 (20yr), maar dat past niet in je budget. Inmiddels heb ik een goed excuus gevonden en gaat deze fles open bij de geboorte van mijn dochter in januari.

Btw, in het aanbod forum wordt nu een 18yr en 57 degr North aangeboden.
0 x
Afbeelding

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 02 Nov 2018, 08:27

Daveen schreef:IB's van Talisker zie je niet veel of zijn vrij jong.

De 18yr is een mooie en nog een beetje betaalbaar. Van de NAS reeks vind ik alleen de 57 degr North en in mindere mate Neist Point prima whisky.

Ik heb een paar 25yr geprobeerd, maar om de één of andere reden verwachtte ik er echter altijd meer van. De 30yr daarentegen vond ik wel heel mooi!

De mooiste Talisker die ik geproefd heb is de 1982 (20yr), maar dat past niet in je budget. Inmiddels heb ik een goed excuus gevonden en gaat deze fles open bij de geboorte van mijn dochter in januari.

Btw, in het aanbod forum wordt nu een 18yr en 57 degr North aangeboden.

Thx voor de tip en proficiat met de geboorte van de dochter binnenkort.
Ben eigenlijk bijna nog geen IB's van Tasliker tegengekomen dus vandaar de vraag.
Van Wees heb ik al zien passeren...
0 x
Afbeelding

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 03 Nov 2018, 23:55

Nuyts schreef:Welke IB van Talisker is voor jullie een topper prijs/kwaliteit?

Eergisteren de Talisker 18y geproefd en steeg ver uit boven de andere Taliskers (10y, storm, dark storm, ruighe, skye).

Nee, niet doen! Koop er maar een fles 18 yo extra voor.

Ik heb in het voorjaar een uitgebreide tasting bij Talisker gehad en ik vond de 25 yo toch wel tegenvallen, niet lekker in balans (het was overigens de nieuwe stijl 25 yo oudere, dus niet de CS). De 18 is naar mijn mening veel beter.
2 x

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 03 Nov 2018, 23:57

De 57 North is trouwens ook nog wel een aanrader. Flinke punch, niet zo verfijnd als de 18 yo. Maar wel een goede whisky verder.

Een Distillers Edition van Talisker is trouwens ook altijd top. Iets zoeter dan de 10 met wat extra diepgang.
1 x

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 04 Nov 2018, 08:38

Mark schreef:
Nuyts schreef:Welke IB van Talisker is voor jullie een topper prijs/kwaliteit?

Nee, niet doen! Koop er maar een fles 18 yo extra voor.

Ik heb in het voorjaar een uitgebreide tasting bij Talisker gehad en ik vond de 25 yo toch wel tegenvallen, niet lekker in balans (het was overigens de nieuwe stijl 25 yo oudere, dus niet de CS). De 18 is naar mijn mening veel beter.

Thx, Gaan we voor de 18y gaan ;)
1 x
Afbeelding

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 04 Nov 2018, 08:48

1 x

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 04 Nov 2018, 22:12

dannyp44 schreef:En nu ook nog in de aanbieding.

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-tal ... -malt-70cl

Arré patat :bigsmile
Gaan we paar bestellen hé
0 x
Afbeelding

kekno
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor kekno » 02 Dec 2018, 09:31

Hangt af van persoon tot persoon, zou mezelf deze vraag stellen ben ik liefhebber genoeg deze op te drinken of is ze bvb geboeg waard om er enkele zeer goede flessen mee te kopen ken ook niet zoveel van de prijsevolutie
0 x

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 02 Dec 2018, 11:26

kekno schreef:Hangt af van persoon tot persoon, zou mezelf deze vraag stellen ben ik liefhebber genoeg deze op te drinken of is ze bvb geboeg waard om er enkele zeer goede flessen mee te kopen ken ook niet zoveel van de prijsevolutie

eeeuuuhhmmm :Scratch Wat bedoel je?
Is 90€ veel geld voor een fles whisky? Ja... op zich wel maar ook weer relatief. Voor mij persoonlijk was dit 1 van de beste whisky's die ik tot op heden geproefd hebt.
Is het dit waard? Hangt idd van persoon tot persoon af, je smaak en wat je wil spenderen.
Des goûts et des couleurs, on ne discute pas :D
1 x
Afbeelding

TmKing
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor TmKing » 02 Dec 2018, 13:48

De talisker 18 is idd, prijs/kwaliteit een geweldige whisky! :lekker
1 x

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 10 Nov 2019, 10:23

De Talisker 41 jaar Bodega series is uit en Mark Dermul heeft er net een hele mooi review van gemaakt die inmiddels op Youtube. Het kijken waard, fantastisch!! :duimop

https://www.youtube.com/watch?v=zz_5KjYxP4g
1 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Nov 2019, 10:46

Mark schreef:De Talisker 41 jaar Bodega series is uit en Mark Dermul heeft er net een hele mooi review van gemaakt die inmiddels op Youtube. Het kijken waard, fantastisch!! :duimop

Wat ik me dan wel afvraag is waarom 40 kaar in een vat niet voldoende is en de whisky nog een sausje sherry nodig heeft om op smaak te komen. Maar ondanks dat is het vast een bijzondere ervaring een dergelijke whisky te kunnen proeven.
1 x

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 10 Nov 2019, 11:34

Mark schreef:De Talisker 41 jaar Bodega series is uit en Mark Dermul heeft er net een hele mooi review van gemaakt die inmiddels op Youtube. Het kijken waard, fantastisch!! :duimop

Heb de review van Mark deze ochtend ook bekeken... Super hé :)
Het water kwam me in de mond bij zijn uitleg en enthousiasme over deze whisky. Enkel lijkt de kans klein deze ooit te hebben geproefd, maar zeg nooit nooit.
1 x
Afbeelding

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 11 Nov 2019, 10:15

Reichenbach schreef:

Wat ik me dan wel afvraag is waarom 40 kaar in een vat niet voldoende is en de whisky nog een sausje sherry nodig heeft om op smaak te komen. Maar ondanks dat is het vast een bijzondere ervaring een dergelijke whisky te kunnen proeven.

Ja klopt, dat viel mij ook al op. Misschien was ie na 40 jaar toch nog net niet goed op smaak..? Ik denk niet dat we ooit komen te weten wat de werkelijke reden hierachter kan zijn.

Nuyts schreef:

Heb de review van Mark deze ochtend ook bekeken... Super hé :)
Het water kwam me in de mond bij zijn uitleg en enthousiasme over deze whisky. Enkel lijkt de kans klein deze ooit te hebben geproefd, maar zeg nooit nooit.

Ja mooi he! Ik kijk ook bijna al zijn review op Youtube.
Vrees dat het voor gewone stervelingen erg lastig wordt ooit zo'n fles te kunnen proeven. Misschien wil Henri 'm wel kopen en versamplen :lekker
(à € 200,00 per sample :lol: )
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”