The Dalmore expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Geert
Senior
Senior
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 Jun 2013, 17:26

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor Geert » 24 Jun 2016, 21:19

Ik heb jaren geleden ooit een fles dalmore van 12 jaar gekocht en zou deze niet aanbevelen. De fles, kleur en mooie praatjes van Richard (die overigens steeds maar weer in herhaling valt) zijn misschien mooi pr materiaal maar je kunt beter je geld uitgeven aan een mooie Aberlour A'bunadh. Maar dat is slechts mijn mening ;)
1 x

Michaël
Senior
Senior
Berichten: 379
Lid geworden op: 18 Aug 2015, 15:16

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor Michaël » 24 Jun 2016, 23:43

JacobaEd schreef:Dalmore, kom er nu achter dat ik bijna nooit iets drink van deze distillery... welke zou ik zeker moeten proberen ?


Bij mij dus hetzelfde en daarom heb ik me de 12 yo besteld. Drink nu mijn tweede glaasje dus kan nog niet echt een definitief oordeel geven maar ik vind het prijs/kwaliteit toch alvast erg mooi. Een whisky die inderdaad dunner/transparanter is dan aan Aberlour A'Bunadh maar dat maakt 'm wel erg toegankelijk. Heb lang getwijfeld of ik al dan niet deze Dalmore zou aanschaffen en heb toch zeker geen spijt van de aankoop.
1 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2318
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 25 Jun 2016, 08:33

Geert schreef:Ik heb jaren geleden ooit een fles dalmore van 12 jaar gekocht en zou deze niet aanbevelen. De fles, kleur en mooie praatjes van Richard (die overigens steeds maar weer in herhaling valt) zijn misschien mooi pr materiaal maar je kunt beter je geld uitgeven aan een mooie Aberlour A'bunadh. Maar dat is slechts mijn mening ;)


ja die a'bunadh, dat is een sherrybom, daar houd ik ook heel erg van, mijn favoriet is batch 22, helaas niet meer te krijgen
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2318
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 25 Jun 2016, 08:35

Michaël schreef:
JacobaEd schreef:Dalmore, kom er nu achter dat ik bijna nooit iets drink van deze distillery... welke zou ik zeker moeten proberen ?


Bij mij dus hetzelfde en daarom heb ik me de 12 yo besteld. Drink nu mijn tweede glaasje dus kan nog niet echt een definitief oordeel geven maar ik vind het prijs/kwaliteit toch alvast erg mooi. Een whisky die inderdaad dunner/transparanter is dan aan Aberlour A'Bunadh maar dat maakt 'm wel erg toegankelijk. Heb lang getwijfeld of ik al dan niet deze Dalmore zou aanschaffen en heb toch zeker geen spijt van de aankoop.



Ik heb gelijk maar een gok gewaagd, ik kocht gisteren een Dalmore Dun Bheeagan van 18 jaar oud op 46 %.
1 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor Dre » 25 Jun 2016, 13:58

JacobaEd schreef:Ik heb gelijk maar een gok gewaagd, ik kocht gisteren een Dalmore Dun Bheeagan van 18 jaar oud op 46 %.

Duur gokje :lol:
Maar ziet er mooi uit en smaaknotities beloven best wel wat goeds, hopelijk bevalt ie?
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2318
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 25 Jun 2016, 19:33

Dre schreef:
JacobaEd schreef:Ik heb gelijk maar een gok gewaagd, ik kocht gisteren een Dalmore Dun Bheeagan van 18 jaar oud op 46 %.

Duur gokje :lol:
Maar ziet er mooi uit en smaaknotities beloven best wel wat goeds, hopelijk bevalt ie?



hij bevalt, had hem stiekem al even geproefd in de winkel :bigsmile
2 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 852
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor RvdB » 03 Jul 2016, 21:59

Zo, afgelopen weekend twee samples van Dalmore gedronken, de Regalis en de Luceo. Beiden op 40% en dat is merkbaar..helaas. Vrij waterige whiskies waarbij de neus nog het meest interssant is. De smaak komt vrij langzaam opgang en verdwijnt vrij snel. De finish evenzo.

Afijn, mijn smaak notities;

Dalmore Luceo: sap van sinaasappel met gember, rozijnen en gedroogde pruimen, kruidenmix van kruidnagel en peper, espresso aroma's. Waterig.
Dalmore Regalis: sap van zachtzoete kers, gele bes en zachtzure pruim, bittere aroma's van hout en nootmuskaat, toefje kaneel. Waterig.
1 x
Afbeelding

Joco
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 Feb 2016, 17:24

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor Joco » 04 Jul 2016, 11:26

dank voor de info, stonden beide op mijn 'proefwens lijstje', maar zo te zien mag ik ze schrappen
van dalmore vind ik overigens vooral de king alexander een toppertje, en de 18j gaat nog goed mee(wel prijs/kwaliteit veel te duur)
0 x

Gebruikersavatar
brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 Nov 2015, 11:32
Locatie: West vlaanderen

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 04 Jul 2016, 11:39

RvdB schreef:Zo, afgelopen weekend twee samples van Dalmore gedronken, de Regalis en de Luceo. Beiden op 40% en dat is merkbaar..helaas. Vrij waterige whiskies waarbij de neus nog het meest interssant is. De smaak komt vrij langzaam opgang en verdwijnt vrij snel. De finish evenzo.

Afijn, mijn smaak notities;

Dalmore Luceo: sap van sinaasappel met gember, rozijnen en gedroogde pruimen, kruidenmix van kruidnagel en peper, espresso aroma's. Waterig.
Dalmore Regalis: sap van zachtzoete kers, gele bes en zachtzure pruim, bittere aroma's van hout en nootmuskaat, toefje kaneel. Waterig.


heb een 2 tal weken geleden ook de luceo geproefd behalve de typische dalmore sinaasappel , kaneel, noten , smaak en neus waren er weinig andere smaken waar te nemen hij was ook tamelijk kruidig veel te kruidig naar mijn smaak met een relatief korte finish ik miste wat body bij deze whisky zoals je al aangeeft hij is tamelijk waterig (wellicht komt dit door het lage alcohol percentage van 40% op 46% zou hij een stuk beter zijn )
voor die +-60euro koop je beter de ardbeg uigeadail :lekker
ik gaf hem een 83/100
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 852
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor RvdB » 04 Jul 2016, 14:50

Inderdaad, op 46-48% zouden deze Dalmores een klap beter smaken.

Hopelijk is de Dominium die ik nog heb liggen beter, die is 43%. Maar wat je voor die fles betaalt geloof ik dat ik al wat bevoordeeld wordt..
0 x
Afbeelding

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 852
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor RvdB » 10 Jul 2016, 11:42

Gisteren de Dominium, als slotstuk, geprobeerd en eerlijk is eerlijk deze is beter dan z'n collega's. Maar z'n belachelijke prijs is ie ook bij lange na niet waard.

Dalmore Dominium: rozijnen, gedroogde pruimen en sinaasappelpartjes, siroop van basterdsuiker, sap van gemengd bosfruit, droog hout, bladeren en rook aroma's.

Sampletjes was leuk, maar een fles 'zeker niet'.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
RBwhiskyworld
Senior
Senior
Berichten: 179
Lid geworden op: 31 Mar 2016, 17:38
Locatie: Catalunya, Spanje
Contact:

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 31 Jul 2016, 08:36

Deze week heeft the Dalmore weer een nieuwe release gelanceerd. Wel eentje waar je helaas diep voor in de buidel moet tasten.

The Dalmore Quintessense heeft een finish van 5 jaar gehad in 5 verschillende Rode wijn vaten uit Californië. Zinfandel, Pinot Noir, Syrah, Merlot en Cabernet Sauvignon.
Er is nog geen enkele whisky geweest die op zoveel verschillende rode wijn vaten heeft gelegen.

De prijs ligt tegen de 1000 Pond. Dus dat is niet voor iedereen weg gelegd.
0 x

Geert
Senior
Senior
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 Jun 2013, 17:26

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor Geert » 31 Jul 2016, 18:21

RBwhiskyworld schreef:Deze week heeft the Dalmore weer een nieuwe release gelanceerd. Wel eentje waar je helaas diep voor in de buidel moet tasten.

The Dalmore Quintessense heeft een finish van 5 jaar gehad in 5 verschillende Rode wijn vaten uit Californië. Zinfandel, Pinot Noir, Syrah, Merlot en Cabernet Sauvignon.
Er is nog geen enkele whisky geweest die op zoveel verschillende rode wijn vaten heeft gelegen.

De prijs ligt tegen de 1000 Pond. Dus dat is niet voor iedereen weg gelegd.


En weer een dikke scheut e150 zeker?
0 x

Gebruikersavatar
RBwhiskyworld
Senior
Senior
Berichten: 179
Lid geworden op: 31 Mar 2016, 17:38
Locatie: Catalunya, Spanje
Contact:

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 01 Aug 2016, 07:19

Dat zal wel meevallen lijkt me ;)
0 x

SirNagalot
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 Jun 2017, 09:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: The Dalmore expressies

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 28 Jul 2017, 10:40

Een nieuwe Dalmore voor de kapitaalkrachtige liefhebbers: http://www.thewhiskybusiness.com/2017/0 ... r-old.html
0 x
Afbeelding


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogheid2015 en 11 gasten