Lees ook het verslagje op
http://www.sixtydick.nl van Dick de Jong, die samen met mijn vriendin en ik er heen is geweest.
En
hier nog een paar regels en foto's van mijn kant over afgelopen weekend.
Kopie van mijn tekst aldaar:
"Ik kan me helemaal bij het verslag van Dick aansluiten. Het was zeer gezellig en ik heb met Gerda heerlijk genoten.
Ik wil nog even een paar opmerkingen uit het "ons ferm amuseren" deel van de Happy Masterclass aankaarten; een aantal zinsnedes even los neergezet, met het risco van een "je-had-erbij-moeten-zijn"-effect:
"Kunnen we de fles zien? Ja, hier staat 'ie"
"Als je in de file staat, dan smaakt bourbon naar sherry"
"Mensen die 2 uur aan een whisky kunnen ruiken, snap ik niet. Dat is commercieel totaal niet interessant"
Daarnaast vond ik de stemming voor de taal ook wel grappig. Er zaten Nederlanders, Belgen en Duitsers in de zaal. Er wordt gevraagd wie er Nederlands verstaat en de conclusie is "Dat zijn de meeste stemmen, dus we doen het in het Nederlands".....
Misako Udo was de dame die de Suntory MC verzorgde. Haar Engels is redelijk goed, maar haar uitspraak is nogal monotoom en kon daardoor mijn aandacht niet vasthouden. Ook de whisky's waren niet superbijzonder (maar daar was de prijs van de MC dan ook naar.) Uiteindelijk wel geleerd hoe je een Muziwari moet maken
Als met al heb ik heerlijk genoten, ook van het gezelschap bij het diner. Volgend jaar weer??"