Whisky onder 20 euro?
-
WhiskyRocks
- Nieuwkomer

Whisky onder 20 euro?
Hoi,
Heeft iemand ervaringen met goede whiskys onder 20 euro? Zo ja, welke zouden kunnen worden aangeraden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mvg
Heeft iemand ervaringen met goede whiskys onder 20 euro? Zo ja, welke zouden kunnen worden aangeraden?
Mvg
0 x
Re: Whisky onder 20 euro?
WhiskyRocks schreef:Hoi,
Mvg
Zeker
Alle whisky miniaturen zijn onder de 20 euro.
Afhankelijk van je smaak voorkeur.

2 x
- Reichenbach
- Moderator

De Johnnie Walker Black Label is nu bij de Gall in de aanbieding voor 20 euro. Ik denk een prima aanbieding.
Maar er is denk ik wel meer: Jameson, Bushmills, een Finnlaggan of een bourbon als Four Roses.
Maar wat wil je er mee? Als je whisky zoekt om mee te mixen kun je goedkoper terecht.
Maar er is denk ik wel meer: Jameson, Bushmills, een Finnlaggan of een bourbon als Four Roses.
Maar wat wil je er mee? Als je whisky zoekt om mee te mixen kun je goedkoper terecht.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
WhiskyRocks
- Nieuwkomer

Nikola schreef:WhiskyRocks schreef:Hoi,
Mvg
Zeker
Alle whisky miniaturen zijn onder de 20 euro.
Afhankelijk van je smaak voorkeur.
Haha zeker zo!
0 x
-
WhiskyRocks
- Nieuwkomer

Reichenbach schreef:De Johnnie Walker Black Label is nu bij de Gall in de aanbieding voor 20 euro. Ik denk een prima aanbieding.
Ik wil Black Label kopen wel kopen, ik vind dat een prima whisky! Bedankt voor het doorgeven!
Ik wil verschillende, relatief goedkope whiskys kopen, die ik afwisselend kan drinken met bijvoorbeeld een duurdere fles
0 x
https://www.dirckiii.nl/bestsellers/isl ... uxe-100-cl
Deze moet je hebben als je van een beetje rook houd.
Een hele liter precies binnen je budget.
Wil je een makkelijke wegdrinker, pak dan gewoon een famous grouse of idd die adelphi blend.
Deze moet je hebben als je van een beetje rook houd.
Een hele liter precies binnen je budget.
Wil je een makkelijke wegdrinker, pak dan gewoon een famous grouse of idd die adelphi blend.
0 x
Highland Queen Sherry Cask Finish valt heel goed mee voor z'n prijs.
Laatst gewijzigd door K-AH op 30 Mei 2021, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Ik zou dan hier op het forum samples kopen... 
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Thewowbar1986 schreef:Ik zou dan hier op het forum samples kopen...
+1 en dan vooral de standaard expressies om te beginnen. Bijv. bij medelid Freezeroz.
Persoonlijk denk ik dat je je grens beter iets omhoog kan doen. Rond de 30e is in de whisky wereld nog steeds goedkoop, maar dan kom je tenminste wel in de wereld van enige kwaliteit. Onder de 20e eigenlijk niet.
Ik denk dan aan Talisker 10, Caol Ila 12, Glenmorangie etc.
3 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

JvR schreef:Thewowbar1986 schreef:Ik zou dan hier op het forum samples kopen...
+1 en dan vooral de standaard expressies om te beginnen. Bijv. bij medelid Freezeroz.
Persoonlijk denk ik dat je je grens beter iets omhoog kan doen. Rond de 30e is in de whisky wereld nog steeds goedkoop, maar dan kom je tenminste wel in de wereld van enige kwaliteit. Onder de 20e eigenlijk niet.
Ik denk dan aan Talisker 10, Caol Ila 12, Glenmorangie etc.
Klopt helemaal, ik zou ook het budget iets omhoogtrekken, je hoeft geen Rockefeller zijn om kwaliteit te proeven...maar onder de 20 euro zou ik voor enige tot zeer mooie kwaliteit samples kopen...zoals je zegt, freezeroz, henri,...en al de andere uit de eindeloze lijst die ik niet noem...
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
WhiskyRocks schreef:Hoi,
Mvg
Echt advies voor je heb ik niet in deze prijs categorie. Wat ik zelf koop onder de 20€ (gister nog een Jack Daniel's no.7) gaat rechtstreeks de cola in.
Als ik kijk naar de top 10 in de voorlopige tussenstand in de verkiezing van beste BFYB fles (meeste waar voor je geld) uit het BFYB-topic viewtopic.php?f=26&t=18461&hilit=bfyb+set, dan zie ik dat de prijzen liggen tussen +/- 33 en 75€.
- Lagavulin - 16yo 65€
- Ardbeg Uigeadail - NAS 58€
- Tamdhu - 15yo 78€
- Glenfarclas - 15yo 50€
- Bunnahabhain - 12yo 35€
- Laphroaig Quarter Cask - NAS 33€
- Benromach - 10yo 38€
- Springbank - 10yo 38€
- Kilkerran - 12yo 45€
- Glen Scotia - 15yo 50€
De best betaalbare toppers volgens dit rijtje zijn dus de Bunnahabhain 12Y en Laphroaig Quarter Cask. Beide zijn soms (online) in de aanbieding te koop voor rond de 30€, maar dat is dan nog steeds 10€ verwijderd van het door jou genoemde bedrag
.
3 x
Stefsel heeft nog een aanbieding van 3 flesjes voor 40 Euro ( zie Aanbod ).
Groet Cor
Groet Cor
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”