Ben Nevis TWJ 1996—2020

Vraag naar specifieke Whisky of een ander distillaat en gerelateerde objecten.

Moderators: Bram84, AquaVitae, FGG

Forumregels
Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.
dunkingdutchman
Actief lid
Actief lid

Ben Nevis TWJ 1996—2020

Ongelezen berichtdoor dunkingdutchman » 13 Jul 2020, 22:56

Opzoeken naar de nieuwe Ben Nevis van the whisky jury 1996-2020.

Wie kan mij helpen?

Graag een pb als je mij kan helpen. Thanks!!
0 x

MaltMuppet
Senior
Senior

Re: Ben Nevis TWJ 1996—2020

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 14 Jul 2020, 00:44

Hier nog iemand die hard op zoek is. Dus mocht je er meerdere aangeboden krijgen (wat me sterk lijkt, maar je weet nooit), dan hou ik me aanbevolen :bigsmile
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 14 Jul 2020, 11:40

Waren overal zeer snel uitverkocht, dus ik denk dat de kans klein is...
Er was wel nog een shop in NL die de flessen ook zal aanbieden, echter ontschiet de naam me even. Best even checken op de website van TWJ waar zijn retailers op vermeld staan.
P.S.: heb er eentje open staan en is wederom een geslaagde editie ;)
0 x
Afbeelding

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 14 Jul 2020, 11:46

WHISKAY (HOLLAND)
http://www.whiskay.com

Email: purchase@whiskay.com

Phone: +31(0)610556898

International shipping

Enige nadeel bij deze shop:
Vraagt prijzen die fel afwijken van de retailprijs...
0 x
Afbeelding

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 14 Jul 2020, 12:07

Nuyts schreef:Waren overal zeer snel uitverkocht, dus ik denk dat de kans klein is...
Er was wel nog een shop in NL die de flessen ook zal aanbieden, echter ontschiet de naam me even. Best even checken op de website van TWJ waar zijn retailers op vermeld staan.

Het bizarre is dat ik ze echt nergens online heb zien staan, ondanks dat ik zo’n beetje 10 keer per dag gechecked heb :(
Whiskay is volgens mij idd nog de enigste optie
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 14 Jul 2020, 12:14

MaltMuppet schreef:
Nuyts schreef:Waren overal zeer snel uitverkocht, dus ik denk dat de kans klein is...

Het bizarre is dat ik ze echt nergens online heb zien staan, ondanks dat ik zo’n beetje 10 keer per dag gechecked heb :(

De winkels waar ze te koop zijn, werken niet echt met online webshop. Dat is de reden dat je ze niet hebt gevonden.
Enige online winkel was 'The bonding dram online shop'. Echter was de Ben Nevis na 2min uitverkocht...
Op Whiskay staan ze nog niet... Maar is redelijk flip-gedrag dat ze daar vertonen.
0 x
Afbeelding

Lakerfield
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 14 Jul 2020, 12:26

Nuyts schreef:WHISKAY (HOLLAND)
http://www.whiskay.com

Email: purchase@whiskay.com

Phone: +31(0)610556898

International shipping

Enige nadeel bij deze shop:
Vraagt prijzen die fel afwijken van de retailprijs...

Zag de Nevis in kwestie een tijdje op die site staan, maar het product was password protected.. Stik er dan maar in. Sowieso plaats ik m'n vraagtekens bij het feit dat een bottelaar exclusief (voor Nederland) in zee gaat met een flipper met een KvK nummer..
1 x
Afbeelding

Mijn sample aanbod vind je hier > Samplelijst Lakerfield (50+ samples!)

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 14 Jul 2020, 12:31

Ik heb meerdere pb's hierover gehad maar ik weet ook niet meer dan een berichtje te sturen naar de winkels op deze lijst om te kijken of ze nog wat hebben staan:
https://www.thewhiskyjury.com/where-to-find

Succes! :Slainte
1 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jul 2020, 13:09

Nuyts schreef:
MaltMuppet schreef:

De winkels waar ze te koop zijn, werken niet echt met online webshop. Dat is de reden dat je ze niet hebt gevonden.
Enige online winkel was 'The bonding dram online shop'. Echter was de Ben Nevis na 2min uitverkocht...
Op Whiskay staan ze nog niet... Maar is redelijk flip-gedrag dat ze daar vertonen.

Waarom staan ze daar dan?

Hoorde trouwens ook van een vriendelijke Belg dat de flessen per 6 gereserveerd en opgekocht werden. Maakt mij verder niet uit, maar wellicht dat je als bottelaar hierin iets kan betekenen. Zeker richting een Whiskay, die de flessen lijkt te flippen. Lijkt me een prima reden om afscheid te nemen van zo'n retailer. Weet natuurlijk niet hoe dat soort zaken contractueel geregeld zijn, dus makkelijk praten vanuit mijn positie.

Whiskay verkooopt ze overigens niet, maar verloot (lees ballot) deze via Instagram :HitHead
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 15 Jul 2020, 13:14

Wouterk schreef:Hoorde trouwens ook van een vriendelijke Belg dat de flessen per 6 gereserveerd en opgekocht werden. Maakt mij verder niet uit, maar wellicht dat je als bottelaar hierin iets kan betekenen. Zeker richting een Whiskay, die de flessen lijkt te flippen. Lijkt me een prima reden om afscheid te nemen van zo'n retailer. Weet natuurlijk niet hoe dat soort zaken contractueel geregeld zijn, dus makkelijk praten vanuit mijn positie.

weet niet wie dat heeft gezegd en waar dat dan het geval is maar bij tasttoe wordt het verdeeld over alle reserveringen, whiskay dus blijkbaar via ballot ( belachelijk ) en wine4you kreeg je de nevis alleen als je de andere bottelingen ook kocht ( juist om dat snaaigedrag te voorkomen. )
hoe het bij bonding dram gaat weet ik niet, maar dat zou dan de enige kunnen zijn waar jou vriendelijke belg het over had
0 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jul 2020, 13:26

henri schreef:
Wouterk schreef:Hoorde trouwens ook van een vriendelijke Belg dat de flessen per 6 gereserveerd en opgekocht werden. Maakt mij verder niet uit, maar wellicht dat je als bottelaar hierin iets kan betekenen. Zeker richting een Whiskay, die de flessen lijkt te flippen. Lijkt me een prima reden om afscheid te nemen van zo'n retailer. Weet natuurlijk niet hoe dat soort zaken contractueel geregeld zijn, dus makkelijk praten vanuit mijn positie.

weet niet wie dat heeft gezegd en waar dat dan het geval is maar bij tasttoe wordt het verdeeld over alle reserveringen, whiskay dus blijkbaar via ballot ( belachelijk ) en wine4you kreeg je de nevis alleen als je de andere bottelingen ook kocht ( juist om dat snaaigedrag te voorkomen. )
hoe het bij bonding dram gaat weet ik niet, maar dat zou dan de enige kunnen zijn waar jou vriendelijke belg het over had

Apart, ik quote enkel wat ik gehoord heb Henri. Ballot heb ik persoonlijk niet eens zoveel moeite mee, mits het eerlijk gebeurt en geen doorgestoken kaart is en de IRP gerespecteerd wordr. Icm insta vind ik wel triestig, nl onder t account whiskycollector. Zegt ook al wat...
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 15 Jul 2020, 13:37

Wouterk schreef:
henri schreef:

Apart, ik quote enkel wat ik gehoord heb Henri. Ballot heb ik persoonlijk niet eens zoveel moeite mee, mits het eerlijk gebeurt en geen doorgestoken kaart is en de IRP gerespecteerd wordr. Icm insta vind ik wel triestig, nl onder t account whiskycollector. Zegt ook al wat...

niet alles dat je hoort hoeft waar te zijn ( maar kan wel )
enige die overblijft waar het waar kan zijn is bonding dram, ik durf niet te zeggen of dat wel of niet zo is
2 x
Afbeelding

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 15 Jul 2020, 13:46

henri schreef:
Wouterk schreef:
henri schreef:

niet alles dat je hoort hoeft waar te zijn ( maar kan wel )
enige die overblijft waar het waar kan zijn is bonding dram, ik durf niet te zeggen of dat wel of niet zo is

Blijkbaar waren de ben nevissen bij bonding dram (las ik op zijn insta) op 2 minuten uitverkocht... Vermoedelijk zal het daar dan zijn, al blijft het een assumptie.
0 x
Afbeelding

TWJ
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor TWJ » 15 Jul 2020, 14:24

Dag allen. Het lijkt me nuttig, The Whisky Jury zijnde, om hier even op in te pikken :-)
Ten eerste thx voor de lovende woorden ivm de nieuwe Ben Nevis.

Ivm beschikbaarheid: ik hoor veel vooroordelen tov Whiskay (nl) die ik graag zou rechtzetten.
De allereerste botteling verkocht hij idd duurder. Daarna hebben wij dat niet meer toegelaten. En reeds vanaf de 2de verkoopt hij aan de prijs zoals alle anderen. Is een ballot belachelijk? Ik vind zelf van niet. De prijs was de retailprijs en zo krijgt iedereen echt een eerlijke kans. En niet alleen de snelsten. Dat de vraag groter is dan het aanbod, is ook voor de handelaars dansen op een slappe koord. Whiskay doet trouwens enkele zaken die wij zeer sterk weten te waarderen: hij opent flessen om te kunnen verkopen als samples (hij is de enige die dat doet met onze flessen, en dat vinden wij een super initiatief). Verder zorgde hij persoonlijk voor het versturen van flessen naar de beste whiskybar in Tokyo. Flessen die daar GEOPEND worden. Whiskay afschilderen als een simpele flipper is dus echt niet rechtvaardig. We zijn hem echt dankbaar.

Sommige winkels houden flessen achter voor hun vaste klanten. Is dat verkeerd? Ik vraag dat eerlijk gezegd zelf ook als er een fles uitkomt van 't een of 't ander dat ik heel graag wil, en dat doe ik al 10 jaar, omdat het al langer dan 10 jaar zo werkt. Goeie flessen geraken amper tot in het winkelrek. En is het dan verkeerd om voor jouw vaste klanten een flesje te reserveren? Ik vind van niet.

Ik lees dat flessen per 6 zouden worden gekocht/verkocht. Dat lijkt mij sterk. En dat betwijfel ik dus ten zeerste. Wie dat kan bewijzen > zeer graag, maar nogmaals, lijkt me sterk.

Bonding Dram verkocht idd ZONDER mogelijk tot reservatie, iedereen heeft dus de kans om te kopen. Hij wist ons wel te vertellen dat alle Ben Nevis flessen op 90 seconden waren uitverkocht.

Het is altijd frustrerend, zelf ben ik al meer dan 10 jaar whiskyliefhebber en ook ikzelf heb vaak een teleurstelling moeten slikken. We vinden het zelf ook vervelend dat vele whiskyliefhebbers teleurgesteld zijn. Maar wat ik vooral wilde uitklaren, is dat wij achter al onze verdelers staan, dat ze allen een eigen manier van werken hebben, maar dat ze allemaal passie hebben voor het vak. En dat wilden we hier graag even stellen. Anyway: cheers allemaal en we komen elkaar zeker wel eens tegen! The Whisky Jury
20 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 15 Jul 2020, 15:19

TWJ schreef:Dag allen. Het lijkt me nuttig, The Whisky Jury zijnde, om hier even op in te pikken :-)

Ik lees dat flessen per 6 zouden worden gekocht/verkocht. Dat lijkt mij sterk. En dat betwijfel ik dus ten zeerste. Wie dat kan bewijzen > zeer graag, maar nogmaals, lijkt me sterk.

eens, mij dus ook, vandaar ook mijn woorden over ivo en tasttoe onder andere
ik vermoed dat degene die dit wouter vertelde van de 6 stuks dan ook iemand is die de boot gemist heeft
0 x
Afbeelding

Terug naar “Vraag”